En ole eläessäni ollut näin vihainen! Mies sammunut, koiranpentu kuristumispisteessä pöydänjalkaan
Olin yövuorossa ja miehen piti hoitaa pentua viemällä yöllä ja aamuvarhaisella ulos. Ilmeisesti yöllä on vienyt, koska koira oli remmissä tullessani. Hihna oli kiertynyt pöydänjalan ympärille ja mies röhnötti ulkovaatteissa sammuneena sohvalla.
Vei pennun tietysti heti ulos ja raasu pissasi ison lammikon rappuun, oli siis pidätellyt ties kuinka kauan. Matkalaukku on pakattu, että tuosta kun tokenee, niin se on lähtö ja takaisin ei tulemista. Koira ja asunto ovat minun.
Nyt kuorsaa tuossa ja keittiöveitset houkuttavat. Tekee mieli tappaa, ihan oikeasti. Mutta älkää huolestuko. En tee sitä itseni takia.
Kommentit (190)
Ei pentua tarvitse minnekään viedä yövuoron ajaksi. Eihän sitä tarvitse viedä mihinkään päivävuoronkaan ajaksi. Koira käytetään illalla pissalla ennen kuin lähdetään töihin ja taas aamulla kun töistä tullaan. Aamuvuorolainen tai virka-aikaa tekevä tekee samat silloin kun lähtee ja tulee töistä. Outo ajatus, että yövuoro olis jotenkin erilainen kuin muut työajat.
Mulla on vuorotyö ja hoidan eläimeni yleensä täysin itse. Jos töistä pyydetään tekemään tuplavuoro, eli 16h putkeen, soitan ensin vanhemmilleni, että voivatko käydä hakemassa koiran heille ja jos eivät voi, en tee tuplavuoroa. Kyllä vuorotyöläinenkin voi elää ihan normaalia elämää perheineen ja lemmikkeineen, työajat ovat vaan vähän vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Huononkin provon voi näemmä sopivilla sanavalinnoilla huonontaa ala-arvoiseksi.
Alapeukuttajatkin on murhanhimoisia akkoja jotka fantasioi ukkonsa murhaamisesta veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin viet koiranpennun nyt yövuoron ajaksi?
Vai palautatko kasvattajalle tai pentutehtaalle, vai myytkö fb-kirppiksellä?
Älä huolehdi, verkostoja on.
En ole ensimmäinen yksin koiran kasvattava työssä käyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hullu akka. Mieli tekee tappaa jonkun turhanpäiväisen koiranpennun takia. Onneks mies pääsee eroon sinusta!!!
Kuulehan, jos eläin hankitaan, siitä pidetään myös huolta. On vastuutonta jättää pieni pentu oman onnensa nojaan, tässä tapauksessa olisi voinut vaikka hirttää itsensä, kun oli köytetty pöydänjalkaan tiukasti. Eläimen hädästä puhumattakaan, kun ei päässyt tarpeelleen. Sinunlaisia turhanpäiväisiä ihmisiä on maailmassa liikaa, toivottavasti et hanki koskaan kotieläintä rääkättäväksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pentua tarvitse minnekään viedä yövuoron ajaksi. Eihän sitä tarvitse viedä mihinkään päivävuoronkaan ajaksi. Koira käytetään illalla pissalla ennen kuin lähdetään töihin ja taas aamulla kun töistä tullaan. Aamuvuorolainen tai virka-aikaa tekevä tekee samat silloin kun lähtee ja tulee töistä. Outo ajatus, että yövuoro olis jotenkin erilainen kuin muut työajat.
Mulla on vuorotyö ja hoidan eläimeni yleensä täysin itse. Jos töistä pyydetään tekemään tuplavuoro, eli 16h putkeen, soitan ensin vanhemmilleni, että voivatko käydä hakemassa koiran heille ja jos eivät voi, en tee tuplavuoroa. Kyllä vuorotyöläinenkin voi elää ihan normaalia elämää perheineen ja lemmikkeineen, työajat ovat vaan vähän vinksallaan.
No miksi miehen sitten käskettiin hoitaa koiraa, jos koira kerran pärjää hoitamatta? En ymmärrä.
Ottamatta kantaa tähän tapahtumaan, kyllä näissä koiran ottajissa ja omistajissakin monenlaisia on.
Ystäväni halusi välttämättä koiran, kun pentu oli muutaman kuukauden, lähti tämä koiraintoilija Lontooseen lomalle kolmeksi viikoksi, jätti pennun puolitutun naisen luo, kun naisesta pentu oli niin kiva. No eipä siitä mitään tullut, koira ulisi ikäväänsä, lomailijan äidin oli pakko hakea koira hoitoonsa.
No, Lontoon reissu poiki työpaikan, ja taas mentiin, äidistä tuli yllättäen koiranhoitaja vuoden ajaksi.
Koiran koko elämän ajan se oli enemmän muiden, kuin tämän omistajan hoidossa.
Sekopää se piski oli, kuseksi sisälle koko kuutisen vuotta kestäneen elämänsä, haukkui kimeästi kaiken aikaan, ja suhtautui hirveällä pelolla omistajansa lähtiessä, vaikkapa vain töihin, luottamus oli mennyt.
Koira sairastui ja se piti lopettaa. Nyt puheissa on taas uuden koiran hankinta ja ulkomaan matkat sinne ja tänne......unelmat ulkomailla työskentelystä...
Palstan alkoholistit puolustelemassa paskasäkki-"miestä" oikein urakalla. Tehkää yhteiskunnalle palvelus ja juokaa itsenne jo hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei ole yhtäkään eläintä, kun kerran noi on vaihtoehdot jotka sun mieleen pälkähtää.
No ei kait sitä pentua yksin kotiinkaan voi jättää yöksi?
Ei koiralle vuorokaudenajat mitään meinaa. Kyse on siitä, voiko pienen pennun jättää työvuoron ajaksi yksin kotiin. Ei sillä väliä, onko päivä vai yö.
Mikä teitä vaivaa? Suurin osa vastaajista suoltaa kuraa aloittajan niskaan. Onko tämä väylä purkaa anonyymina omaa pahaa oloaan ilkeilemällä toiselle? Mä ainakin uskon tämän tarinan, olihan tuossa vastikään uutisissa sekin tapaus jossa koiranpentu oli teljetty parvekkeelle. Aloittajan miehellä on todella paha alkoholiongelma kun ei pysty edes tuollaista vastuuta hoitamaan. Onneksi ei lapsia ole. Mies voi toki olla pohjimmiltaan ihan hyväkin, mutta tarvitsisi päihdekuntoutusta. Ja sitten liiton säännöt neuvoteltava uusiksi, jos vielä on kotiin tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei ole yhtäkään eläintä, kun kerran noi on vaihtoehdot jotka sun mieleen pälkähtää.
Ei koiralle vuorokaudenajat mitään meinaa. Kyse on siitä, voiko pienen pennun jättää työvuoron ajaksi yksin kotiin. Ei sillä väliä, onko päivä vai yö.
Kyllä sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi miehen sitten käskettiin hoitaa koiraa, jos koira kerran pärjää hoitamatta? En ymmärrä.
NO kuule ihan varmaan siksi, että kun se toinen on siellä kotona, niin se voi tehdä niitä välipissatuksia ja helpottaa koiran elämää. Siksi, tai mistä minä ap:n ajatukset tiedän. Mutta sinkkutaloudessa, minkälainen ap:nkin tilanne kohta on, on tehtävä näin tai palkattava välipissatukseen joku dogsitter.
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyöläisen ei pidä koiraa hankkiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hankkii koiranpennun ja pakottaa miehensä pitämään siitä huolta, kun itse ei oikein huvita?
Sossupummille varmasti outo ajatus, mutta useimmat käyvät töissä jotta olisi varaa siihen koiraan. Silloin ei vain voi koko ajan röhnätä kotona koiran kanssa vaikka kuinka haluaisi. :)
Tästä saa sellaisen kuvan, että mies ei ole halunnut koiraa. Että tämä on naisen oma projekti, ja nyt nainen on vihainen, koska mies on alkoholisti eikä hoida naisen koiraa.
Osoita se lause, jossa ilmaisen, ettei mies halunnut koiraa?
On totta, että idea oli minun ja halusin enemmän koiraa. Näinhän se on usein lastenkin hankkimisen suhteen. Nainen haluaa enemmän lasta.
OIkeuttaako se vetämään perskännit ja sitomaan lapsi pinnasänkyyn, kuin äiti on töissä?
Ei, mutta myös äidillä on vastuu miettiä, kenen kanssa perustaa perheen.
Toinen ei ole vastuussa aikuisen ihmisen teoista koskaan. Tuolla logiikalla jokainen puoliso olisi käräjillä siippansa tekemistä rikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hankkii koiranpennun ja pakottaa miehensä pitämään siitä huolta, kun itse ei oikein huvita?
Huvita?
Olin töissä ja sitä paitsi pentu hankittiin aivan yhteisymmärryksessä.
Oletko varma, että mies ei vain ollut sinulle mieliksi, kun halusit koiran?
Mitä väliä? Mies on aikuinen ja kykenevä tekemään omat päätöksensä.
Alkoholismi on sairaus siinä missä masennus tai syöpä. Mutta kun se on miehessä niin se onkin hyvä syy jättää mies!
Myös syöpäsairaan voi jättää, jos hän heittäytyy itsetuhoiseksi eikä tunnusta sairauttaan. Ei kenenkään tarvitse uhrata omaa mielenterveyttään toisen sairaudelle. En jättäisi alkoholistia, joka tunnustaa tilansa ja tekee aitoja ponnisteluja voittaakseen sairautensa.
No, voi p....le! Minä katselin niitä aitoja ponnistuksia 26 vuotta, sitten lopulta ponnistin itseni eroon. Jätti syvät haavat lapsiin ja minuun, tämä pitkä ponnistelu. Nyt hän sitten kuoli lopulta viinaan, mutta meille jäi ikuiset muistot tästä hänen "sairaudestaan!" Alkoholisti pystyy sairastuttamaan koko perheen eikä parane sairaudestaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa? Suurin osa vastaajista suoltaa kuraa aloittajan niskaan. Onko tämä väylä purkaa anonyymina omaa pahaa oloaan ilkeilemällä toiselle?
Ne on itsekin alkoholisteja, ei näe siis miehessä mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sä siis tosiaan odotit että alkoholisti pitäisi huolen koiranpennusta la-su yönä?
Miksi se la-su yö on merkittävä? Alkoholisti harvoin juo kalenteria katsomalla. Kyllä ma-ti yökin voi olla ihan yhtä houkutteleva juomiseen. Työelämässä mukana olevat alkoholistit voivat suunnitellakin jonkin verran juomisiaan. Esim. "Ostan vain yhden pullon illaksi, enkä enempää ja aamulla "selviän" töihin" ja duunin jälkeen taas yksi uusi pullo alkosta.
Mutta ei se la-su yö ole tässä merkittävä tekijä. Se ehkä oli, että naisystävä oli töissä, joten miehellä hyvä hetki kiskaista känni ja hyvässä lykyssä selvitä sekä näyttää freesiltä ennen kuin yövuorolainen herää omilta uniltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä on väliä.
Perustele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummille varmasti outo ajatus, mutta useimmat käyvät töissä jotta olisi varaa siihen koiraan. Silloin ei vain voi koko ajan röhnätä kotona koiran kanssa vaikka kuinka haluaisi. :)
Tästä saa sellaisen kuvan, että mies ei ole halunnut koiraa. Että tämä on naisen oma projekti, ja nyt nainen on vihainen, koska mies on alkoholisti eikä hoida naisen koiraa.
Osoita se lause, jossa ilmaisen, ettei mies halunnut koiraa?
On totta, että idea oli minun ja halusin enemmän koiraa. Näinhän se on usein lastenkin hankkimisen suhteen. Nainen haluaa enemmän lasta.
OIkeuttaako se vetämään perskännit ja sitomaan lapsi pinnasänkyyn, kuin äiti on töissä?
Ei, mutta myös äidillä on vastuu miettiä, kenen kanssa perustaa perheen.
Toinen ei ole vastuussa aikuisen ihmisen teoista koskaan. Tuolla logiikalla jokainen puoliso olisi käräjillä siippansa tekemistä rikoksista.
On kyllä. Vastuu voi olla jo pienehköissä asioissa kuten humalaisen päästämisessa rattiin tai vakavammissa jos puoliso uhkaa jonkun henkeä ja itse vaan katsoo vierestä passiivisena. Kaikissa asioissa ei voi vaan seisoskella vieressä ja luottaa siihen että ei se minun ongelmani ole.
Ei sairasta miestä voi noin kohdella.
Kyseessä on sairaus kuten vammaisuus tai kova flunssa.