Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se sitten hienoa, että on löytänyt ihmisen, jonka kanssa parhaimmillaan kaikki on oikein mainiota, mutta joka pitäisi oikeasti vain jättää

Vierailija
11.12.2016 |

Koska tämä ihminen, seurustelukumppani (seurustelusta siis sovittu) (mainitsen, koska jotkut palstalla kokevat tarvetta epäillä, josko parisuhde olisi kuitenkin pelkkää tapailua enkä vain osaa puhua oikeilla termeillä yms noniin aiheeseen), niin tämä seurustelukumppani osaa myös loukata aivan puskista ja tekeekin tätä säännöllisesti. Mitä järkeä on seurustella loukkaavan ihmisen kanssa? Ei niin mitään järkeä. Mutta idiootti kun olen, en jätä, koska kaikki muu toimii parhaimmillaan hienosti eikä ole rasitteena aiemman suhteen lapsiakaan, mikä on minulle aivan ehdoton lisä vaatimuslistallani. Minkä takia minulla on VAATIMUSlista kumppanille? Koska en hakua tuhlata elämääni eläen suhteessa, joka ei tunnu 110% oikealta, vaan on lähinnä järkisuhde.

Niin no, ei se tämäkään suhde tunnu 110% oikealta, jäin kiinni. Syy on tämän ketjun aihe. En voi tunnistamisen pelossa kertoa mitään yksityiskohtaista, mutta loukkaukset ovat epäsuoria: vihaisia ilmeitä, vihaisia sanoja ja eleitä... Asioista, joissa en ole tehnyt yksinkertaisesti MITÄÄN väärää millään mittarilla, ainoastaan toiminut tavalla, jota Hän ei ymmärrä. Siinä samalla hän loukkaa minun persoonaani. Koen, että teen väärin olemalla rehellisesti Minä. Että joku muu nauraisi hyväntahtoisesti tilanteissa, joissa oma kumppanini näyttää vihaista naamaa ja loukkaa epäsuorasti sanoillaan.

Puhuminen johtaa kierteeseen, jossa hän keksii mitä "ovelampia" hyväksytyksiä loukkauksilleen, mutta minun mokani kyllä käydään perusteellisesti läpi ja tivataan vastauksia. Kyllä hän on minua parempi pyytämään anteeksi, mutta ei hän sitä mielellään tee.

Kunhan avauduin. On tämä elämä taas sellaista... Minäkin olen yksi iso idiootti, kun en vain häivy ja pysy poissa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*halua.

Ap

Vierailija
2/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt joku esimerkki kuitenkin? Muuten tulee sellainen kuva, että olet ammattimainen pahastuja, jota ei voi katsokaan, kun alahuuli jo väpättää. Kerro vähän tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaat vain aikaasi tuollaisen tyypin kanssa. Ja taatusti ilkeily pahenee ajan myötä. Jatka matkaa - arvosta itseäsi.

Vierailija
4/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen :D Kylmä logiikka ja järki lentävät ulos parinvalinnassa.

Vierailija
5/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä ihminen, seurustelukumppani (seurustelusta siis sovittu) (mainitsen, koska jotkut palstalla kokevat tarvetta epäillä, josko parisuhde olisi kuitenkin pelkkää tapailua enkä vain osaa puhua oikeilla termeillä yms noniin aiheeseen), niin tämä seurustelukumppani osaa myös loukata aivan puskista ja tekeekin tätä säännöllisesti. Mitä järkeä on seurustella loukkaavan ihmisen kanssa? Ei niin mitään järkeä. Mutta idiootti kun olen, en jätä, koska kaikki muu toimii parhaimmillaan hienosti eikä ole rasitteena aiemman suhteen lapsiakaan, mikä on minulle aivan ehdoton lisä vaatimuslistallani. Minkä takia minulla on VAATIMUSlista kumppanille? Koska en hakua tuhlata elämääni eläen suhteessa, joka ei tunnu 110% oikealta, vaan on lähinnä järkisuhde.

Niin no, ei se tämäkään suhde tunnu 110% oikealta, jäin kiinni. Syy on tämän ketjun aihe. En voi tunnistamisen pelossa kertoa mitään yksityiskohtaista, mutta loukkaukset ovat epäsuoria: vihaisia ilmeitä, vihaisia sanoja ja eleitä... Asioista, joissa en ole tehnyt yksinkertaisesti MITÄÄN väärää millään mittarilla, ainoastaan toiminut tavalla, jota Hän ei ymmärrä. Siinä samalla hän loukkaa minun persoonaani. Koen, että teen väärin olemalla rehellisesti Minä. Että joku muu nauraisi hyväntahtoisesti tilanteissa, joissa oma kumppanini näyttää vihaista naamaa ja loukkaa epäsuorasti sanoillaan.

Puhuminen johtaa kierteeseen, jossa hän keksii mitä "ovelampia" hyväksytyksiä loukkauksilleen, mutta minun mokani kyllä käydään perusteellisesti läpi ja tivataan vastauksia. Kyllä hän on minua parempi pyytämään anteeksi, mutta ei hän sitä mielellään tee.

Kunhan avauduin. On tämä elämä taas sellaista... Minäkin olen yksi iso idiootti, kun en vain häivy ja pysy poissa.

Tekstisi on jo sen verran naurettava että mies siinä voittaa jos sinä lähdet lätkimään. Kaikki miehet voittaa jos et enää koskaan lähesty yhtäkään miestä.

Vierailija
6/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Kovin vaikeaa kertoa ilman, että paljastaa tarkkoja asioita. Siis tilanteet ovat tyyliin että minä reagoin asiaan x tavalla, jota kumppani ei ymmärrä. Eli toisin sanoen olen rehellisesti oma itseni, mutta minun "täytyisi" opetella olemaan sanomatta näin tavalla x, tekemättä noin tavalla y, ja mitä vielä... Aivan käsittämättömiä asioita. Tässä ole mitään järkeä!

Ai niin ja tietenkin pidän kiinni omasta persoonastani ja minulla on vahvoja mielipiteitä, sanon asioita suoraan enkä siis millään tavalla nöyristele kumppania. Siitä ei ole kyse... vaikka muuten olenkin tyhmä.

Vierailija
7/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2: Kovin vaikeaa kertoa ilman, että paljastaa tarkkoja asioita. Siis tilanteet ovat tyyliin että minä reagoin asiaan x tavalla, jota kumppani ei ymmärrä. Eli toisin sanoen olen rehellisesti oma itseni, mutta minun "täytyisi" opetella olemaan sanomatta näin tavalla x, tekemättä noin tavalla y, ja mitä vielä... Aivan käsittämättömiä asioita. Tässä ole mitään järkeä!

Ai niin ja tietenkin pidän kiinni omasta persoonastani ja minulla on vahvoja mielipiteitä, sanon asioita suoraan enkä siis millään tavalla nöyristele kumppania. Siitä ei ole kyse... vaikka muuten olenkin tyhmä.

No ei tuosta ota selkoa avausviestiä enempää. Mistä me muut lukijat sinua tunnistetaan, jos kerrot jonkun jutun mitä teidän kahden välillä on tapahtunut ja mistä olet loukkaantunut? Ellet sitten ole kertonut niitä jo ihan jokaiselle vastaantulijalle... Nythän voi vain päätellä, että sinun mielestäsi sinulla on oikeus olla juuri sellainen kuin olet, mutta miehellä ei ole samaa oikeutta, vaan hänen pitää käyttäytyä siten kuin sinä haluat. 

Vierailija
8/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaat vain aikaasi tuollaisen tyypin kanssa. Ja taatusti ilkeily pahenee ajan myötä. Jatka matkaa - arvosta itseäsi.

Tiedän sen... En vain tiedä miten pääsisin eroon. Vaikeaa, kun ei haluaisi erota, vaikka tajuaa tilanteen. On paljon hyvää, mutta...

Onko mitään aikarajaa, jonka voisin asettaa itselleni? Jos olen täysin puhumatta siihen asti, että kumppani pahoittelee aidosti tekoaan? Ja jos sitä ei tapahdu, lähden lätkimään.

Ei tuossakaan ole mitään järkeä, tiedetään. Ei ole puhumisessakaan mitään järkeä, kun toinen vain puolustautuu keinolla millä hyvänsä. En yksinkertaisesti tiedä mitä tehdä. Ei ole pelkoa, että nöyristelisin toisen edessä. On vain pelkoa, että tuhlaan elämäni paskaan.

Vierailija
9/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuitenkin pitää nöyristellä sinun edessäsi? Luepa nyt uudelleen mitä olet kirjoittanut. Vaikutat ammattipahastujalta yhä enemmän.

Vierailija
10/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuitenkin pitää nöyristellä sinun edessäsi? Luepa nyt uudelleen mitä olet kirjoittanut. Vaikutat ammattipahastujalta yhä enemmän.

Ei nyt niinkään nöyristellä, vaan lopettaa se kamalan vihanaaman näyttäminen ja vihaisten sanojen käyttäminen tilanteissa, joissa en ole yksinkertaisesti tehnyt mitään väärää kenellekään.

Vierailija
11/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se että mies kertoo sinulle luinun sinun pitää reagoida tai tuntea on hälytysmerkki ja suhteesta kannattaa lähteä.

Suhteenne tulee päättymään joka tapauksessa . Mies vähä vähältä tulee ajamaan sinut nurkkaan . Tuo ei ole rakkautta, tuo on jotakin muuta

Vierailija
12/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti ahdistun turhasta suuttumisesta. Siihen lienee useita syitä, mutta yksi miesystävä oli todella pelottava ihminen mykkäkouluineen. Muistan, kuinka hänen naamastaan näkyi se vihan määrä, aivan yllättäen. Samoin oma isäni on aina vihainen ja olen kärsinyt siitä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. En kestä katsoa vihaisuutta täysin tyhjästä.

Vierailija
13/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niinkään nöyristellä, vaan lopettaa se kamalan vihanaaman näyttäminen ja vihaisten sanojen käyttäminen tilanteissa, joissa en ole yksinkertaisesti tehnyt mitään väärää kenellekään.

Hänen mielestään ilmeisesti olet. 

Vierailija
14/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oikeasti ahdistun turhasta suuttumisesta. Siihen lienee useita syitä, mutta yksi miesystävä oli todella pelottava ihminen mykkäkouluineen. Muistan, kuinka hänen naamastaan näkyi se vihan määrä, aivan yllättäen. Samoin oma isäni on aina vihainen ja olen kärsinyt siitä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. En kestä katsoa vihaisuutta täysin tyhjästä.

-AP

Vierailija
15/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä onkin... Panee miettimään, millä planeetalla hän oikein elää, jos oma persoonani on syy näyttää vihaista naamaa täysin puskista. Huoh.

Vierailija
16/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin syvältä että homma pelaa suurin piirtein ok mutta sit on just noi veemäiset loukkaamiset aiheissa joissa toinen ei ole tehnyt mitään väärää. Esimerkki eiliseltä, ollaan miehen kanssa oltu yhdessä yli 25 vuotta ja jos se olisi miehestä kiinni meillä olisi vieläkin käytössä 25 vuotta vanha tabasco. Muistan että ollaan vaihdettu uusi kerran ja maksimissaan tämä rötväinen pakkaus joka meiltä löytyy on kolmas 25 vuodessa. Erehdyin epäilemään eilen että onkohan toi vielä syötävää ja mies käyttäytyi sen seurauksena kuin olisin päästäni vialla. Minun mielestä on kohtuullista epäillä vuosia vanhaa elintarviketta, tarviiko sen takia vetää hernettä nenään. En ymmärrä. Näitä asioita on parisuhteessa ihan liikaa. Mies käyttäytyy kuin minä olisin mielisairas koska en halua mennä yllätysvierailulle miehen serkun luo ohiajaessa sunnuntaina jossain satojen kilometrien päässä kotoa kun takana on pitkä viikonloppu jossain kavereiden luona ja väsyttää ja haluaisi jo kotiin, ja serkkukin on kaikkea muuta kuin läheinen. Enkä itsekään haluaisi kotiini sunnuntai-iltana täysin yllättäen tai puolen tunnin varoitusajalla käytännössä vierasta ihmistä. Tästä asiasta voi toki olla monta mieltä ja hyvä niin, mutta samalla asia on niin ettei minun mielipide ole osoitus siitä ettei ole kaikki inkkarit kanootissa.

Vierailija
17/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se onkin "jännä", kuinka pelkään enemmän sitä raivostunutta ilmettä kuin yhtäkään suoraa loukkausta. Yksi ilme, mutta saan paniikin siitä.

Vierailija
18/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kertoisit suoraan tämän ongelman miehellesi? Voi tehdä niin ajattelemattomuuksissaan. Silloin asiasta puhuminen pitäs auttaa, koska jos rakastaa toista niin kuitenki haluaa olla tietoisesti loukkaamatta!. Meillä ollut sama tilanne joskus.

Vierailija
19/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä onkin... Panee miettimään, millä planeetalla hän oikein elää, jos oma persoonani on syy näyttää vihaista naamaa täysin puskista. Huoh.

Kerro nyt mitä sinä itse teet ihan puskista? Oletko sellainen tuuliviiri äidin pikkuprinsessa, joka tekee ihan mitä päähän pälkähtää? Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän viehättäväksi tuo ominaisuus tulee.

Vierailija
20/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt mitä sinä itse teet ihan puskista? Oletko sellainen tuuliviiri äidin pikkuprinsessa, joka tekee ihan mitä päähän pälkähtää? Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän viehättäväksi tuo ominaisuus tulee.

Ei ihan oikeasti ole mistään tuollaisesta kyse alkuunkaan. Minun luonteeni ei vain kelpaa täysin. Asiat, jotka ovat ominaisia omalle persoonalleni, eivät kelpaa koska mies ei jostain syystä niitä vain ymmärrä. Että miksi näin, eikä noin. Ja siitä sitten tulee vihaista naamaa ja vihaisia sanoja + eleitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi