Vauvakilot
Olen kohta 35 vuotias kaksi vuotiaan lapsen äiti. Arki luistanut alusta alkaen ihan mallikkaasti. Lapsen tulo perheeseen on kuitenkin vienyt vapaa-aikani ja mieheni tekee kolmivuorotyötä. Ajankäytön takia harrastukseni onkin jäänyt lähes kokonaan ja kuuluisia vauvakiloja on päässyt nyt kertymään. Nyt miehieni kanssa asiasta keskustelleeni olen päättänyt aloittaa pienen kuntoremontin kesää varten. En vain ole ikinä ollut mikään himourheilija joten nämä asiat on minulle melko uutta. Tarvitsisin vinkkejä saman ongelman kohdanneilta.
Rahatilanne ei ole hyvä, ja lisäksi haluiaisin kotioloissa ainakin aluksi saada jonkinlaista peruskuntoa ylle. Olen koittanut aloittaa lenkkeilyn, mutta haluaisin kuitenkin tehdä jotain jumppaa tai pientä harjoittelua käsipainojen kanssa. Sellaiset meillä on kotitaloudessa jo valmiiksi. Ainoa ongelma on, että en osaa ja tarvitisin neuvoja. Tietääkö joku jotain hyviä treenioppaita tai muita konsteja.
Kommentit (9)
Eivätkö raskaus / vauvakilot ole niitä kiloja mitä tulee raskauden aikana luonnollisista syistä, esim vauva painaa jne. Nehän lähtevät kun vauva syntyy?? Kaikki muu on pelkkää lihomista.
Heh no joo. Tarkoitin kuitenkin juuri sitä lihoamista vuavan syntymän jälkeen.
Hommaa kahvakuula ja laita ruokavalio kuntoon, niin paino tippuu kuin itsekseen.
Ensimmäisenä kannattaa katsoa ruokailu kuntoon. Monilla tämä on suurin ongelma koska ruuallahan ne kilot kertyy. Itse olen 5kk lapsen äiti eikä minulle jäänyt yhtään ylimääräistä kiloa, olen itseasiassa hoikempi kuin ennen raskautta koska lapsen vuoksi mietin enemmän syömisiäni. Minkäänlaista liikuntaa en harrasta.
"Kiva" huomata että joku muukin painiskelee saman ongelman kanssa. Itselleni oli suuri kynnys alkaa käymään kuntosalilla. Aikani tuskailtuani huomasin, etten saanut siellä mitään aikaiseks ja tuli epämielyttää olo, koska minusta tuntui kuin olisin ollut suurennuslasin alla ja en osannut tehdä liikkeitä oikein. Hyvä että olet aloittanut lenkkeilyn. Se ei vielä riitä, vaan liikunnan lisäksi olisi hyvä tehdä ruokavalioremontti.
Kotitreeni on hyvä liikunann aloitusmuoto, mutta siihenkin tarvitsee vähän ohjausta, jotta saat treenistäsi kokonaisvaltaista. Siihen olisi hyvä saada ohjausta, vaikkapa Youtubesta. Netissä on hyvää treenimateriaalia myös Suomeksi. Itse olen kokenut https://treenaakotona.com/ -palvelun helpoksi ja edulliseksi avuksi kotikuntoiluun. Telkkari päälle, aivot narikkaan ja treenaamaan ;)
Sinulla on kotona lattia. Käytä sitä hyödyksi. Punerra, tee vatsalihaksia, kyykkyjä, hyppyjä, yhden käden punnerruksia, askelkyykkyjä, pohkeita, selkälihaksia jne jne. Jotain painoiksi sopivia tavaroita varmasti löytyy. Tuolin avulla voit tehdä esim. kyykkyjä ja ojentajia. Mielikuvitus rajana.
Ystäväsi on YouTube. Tai erilaiset nettivalmennukset kotitreenaukseen.
Ei varmasti ole hyötyä kertoa toiselle, että sinulla on lattia kotona. Kaisuu:n postaus näyttää kuitenkin huomattavasti järkevämmältä ja toimivammalta. Youtube sekä tuon kaltaiset sovellukset ja sivustot kuten https://treenaakotona.com/ ovat varmasti toimiva ratkaisuja sinulle. Unohtamatta kuitenkaan ruokavaliota, joka on myös mainittu. Ruokavalio näyttelee myös merkittävää roolia laihdutuksen kanssa
Hallonn kirjoitti:
Ei varmasti ole hyötyä kertoa toiselle, että sinulla on lattia kotona. Kaisuu:n postaus näyttää kuitenkin huomattavasti järkevämmältä ja toimivammalta. Youtube sekä tuon kaltaiset sovellukset ja sivustot kuten https://treenaakotona.com/ ovat varmasti toimiva ratkaisuja sinulle. Unohtamatta kuitenkaan ruokavaliota, joka on myös mainittu. Ruokavalio näyttelee myös merkittävää roolia laihdutuksen kanssa
Ruokavalio on tärkein asia laihdutuksessa.
Katso youtubesta esim liikkeitä jos kotona treenailet. Nälkä kasvaa syödessä, sama liikkumisessa. Liiku niin, että nautit siitä. Miten olisi pelit, sulkis, tennis tmv. Uimisesta ja lenkkeilystäkin on hyvä lähteä liikkeelle. Motivaatiota voi boostata kuuntelemalla jotakin miellyttävää samalla, kun treenailee. Paljon tsemppiä. Kyllä se onnistuu. T. Saman onnistuneesti 2 krt läpikäynyt