Olinko raskaana vai mitä ihmettä? Menkat alkoi 5pv sitten erittäin runsaina ja nyt tuli pari tippaa rinnoista??!
Syön minipillereitä mutta myös epilepsia lääkkeitä jotka heikentää paljon ehkäisyn tehoa.
5pv sitten alkoi todella runsaat menkat joita olen siitä asti ihmetellyt. Yleensä ei tule tampoonista koskaan läpivuotoja,ja samaa voinut käyttää 4h mutta nyt max 30min kun olen uuden tampoonin laittanut tulee läpi..
Tämä ei siis ole normaalia minulle ja veri on aivan kirkkaan punaistakin vielä ja ihme kalvomaista.
No nyt kun menkat ovat hieman rauhoittumaan päin niin äsken huomasin että toisesta rinnasta tuli pari tippaa maitoa... Ei kai mitään raskauteen liittyvää? En halua nyt lasta.
Koska voin tehdä raskaustestin joka näyttäisi negaa jos nyt keskenmeno vaikka kyseessä ollut?
Mielipiteitä mitä tämä on?
Kommentit (15)
Eikö kenelläkään ole ollut samanlaista? ap
Mene heti lääkäriin jos rinnoista tulee kuukautisvuotoa.
Kuulostaa keskenmenolta runsaan vuodon takia, olen kokenut parikin sellaista. Mitään et voi tilanteelle tehdä, todennäköisesti kaikki tulee ulos itsestään. Jos vuoto jatkuu pidempään tiputteluna, kannattaa käydä ultraamassa, jolloin mahdollinen kohtuun jäänyt raskausmateriaali voidaan poistaa. Hormonitilanteen muuttumiseen menee jonkin aikaa ja keskenmenon jälkeen seuraavan okulaarin aikana tulee helpommin uudelleen raskaaksi. Voi myös olla että kuukautiset ovat vain runsaammat tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene heti lääkäriin jos rinnoista tulee kuukautisvuotoa.
Ihan vaaleaa tulee,ei kuukautisvuotoa.
ap
Jopas tuli mukava kirjoitusvirhe. Ovulaatiosta tuli Okulaari!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa keskenmenolta runsaan vuodon takia, olen kokenut parikin sellaista. Mitään et voi tilanteelle tehdä, todennäköisesti kaikki tulee ulos itsestään. Jos vuoto jatkuu pidempään tiputteluna, kannattaa käydä ultraamassa, jolloin mahdollinen kohtuun jäänyt raskausmateriaali voidaan poistaa. Hormonitilanteen muuttumiseen menee jonkin aikaa ja keskenmenon jälkeen seuraavan okulaarin aikana tulee helpommin uudelleen raskaaksi. Voi myös olla että kuukautiset ovat vain runsaammat tällä kertaa.
Täytyy alkaa miettimään tarkemmin ehkäisyä koska raskautua en nyt halua.
Minulla on kaksi lasta ja koskaan ei ole maitoa rinnoista tullut muulloin kun silloin kun olin raskaana.
Siksi itse epäilin keskenmenoa. Eihän tässä mahdollisuutta ole runsaan vuodan takia että olisin vielä raskaana? ap
Jos kuukautiset olisivat vain tällä kertaa runsaat ja mitään keskenmenoja tai raskauksia ei ollut, niin mikä voisi selittää maidon tulon? Tietääkö kukaan? Ilman raskautta ei koskaan aiemmin tälläistä ole tapahtunut.
ap
Pitäiskö sun tehdä vaikka raskaustesti, täällä kukaan voi tietääs sun vuodoista vsikka ne noin tarkkaan kuvailet. Kiitos siitä. Testit maksas jonkun euron niin ehkä voit tuhlata.
Miksi "vain" minit jos epilääke joka heikentää tehoa? ?
Jotkut lääkkeet aiheuttavat maidon eritystä rinnoista, samoin esim. hormoonihäiriöt ja myöskin rintasyöpä. En halua nyt pelotella millään syöpädiagnoosilla mutta yksi mahdollisuus tuokin, joskin minimaalisen pieni mahdollisuus. Käsittääkseni kilpirauhasen vajaatoiminnassakin voi tulla maitovuotoa.
Kyllä rintasyövässä vuoto on vallan muuta kuin maitoa
Mulla tuli hieman maitoa rinnoista vielä pari vuotta imettämisen lopettamisen jälkeen.
Kuukautiset voi olla runsaat vaikka mistä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli hieman maitoa rinnoista vielä pari vuotta imettämisen lopettamisen jälkeen.
Kuukautiset voi olla runsaat vaikka mistä syystä.
Nuorin lapsi jo 7v joten siitä ei voi olla kyse eikä ole vuosiin tullut enää mitään. Siksi ihmettelenkin.
Voiko keskenmenon saaneena edes tulla maitoa.. Täytyy ostaa raskaustesti maanantaina..
ap
up