Tinderissä koettua, naisen koulutus ja työ ei kiinnosta ketään
Naisen ura taitaa olla major turnoff useimmille miehille.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on paljon kouluttamattomia miehiä, joille naisen koulutus + ura voi olla haaste egolle.
Ei se ole haaste egolleni, en välitä suuntaan tai toiseen, vaikka yliopisto jäi minulta kesken. Mutta puuttuva tutkintoni on selvästi haaste sinun egollesi. Tai sinunlaisellesi. Ehkä koet että statuksesi laskee jos seurustelet kouluttamattoman miehen kanssa.
Pari kertaa olen valehdellut asiasta, ja kyllä se kannatti.
Et ymmärtänyt oikein kommenttini sisältöä :) Useimmiten koulutus on ongelma kouluttamattomille miehille, ei koulutetuille. En missään kohtaa kommentissani väittänyt, että ongelma olisi kaikilla kouluttamattomilla miehillä. Mutta heidän joukossaan se on yleisempää ja usea yliopistosta valmistunut mies arvostaa naisen taustaa. Tutkitusti myös korkeakoulutettujen parisuhteet kestävät pisimpään.
Ja muuten, olen itse suhteessa tällä hetkellä miehen kanssa, joka on käynyt vain peruskoulun. Laimea yrityksesi mennä henkilökohtaisuuksiin ei osunut kohdilleen.
Yllättävän moni treffikumppani ei kysy treffeillä mitään mun koulutuksestani tai työstäni. Itse kyllä kysyn, koska kertoohan se vähän ihmisestä, millaisessa työssä hän on tai mitä on opiskellut. Lisäksi se tuntuu kohteliaalta, että olen kiinnostunut hänestä. Mut joo... ihmeellistä tuo on. Naisen ulkonäkö on kai se tärkein monelle miehelle :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on paljon kouluttamattomia miehiä, joille naisen koulutus + ura voi olla haaste egolle.
Mina olla tinderissa. Tykkaa paljon koulut ollut nainen. Mina antaa lisaa koulu.
Nainen tyo ura, hyva hyva, tuoda iso raha kotiin. Mina antaa sille iso kalu nus nus.
mee kum kumm bum bumm
Tykkään harvoin naisista joilla kuvan alapuolella "xxx yliopisto / University of xxx".
Väittäisin, että kouluttamattoman miehen egolle naisen korkeakoulututkinto ei ole yhtä kova kolaus kuin koulutetulle naiselle miehen vähäinen koulutus.
Otsikon ja aloitusviestin välillä on ristiriita. Kiinnostaako naisen koulutus ketään vai onko se "major turn off" miehille, ap?
Mun mielestä miehet tekee ihan kuin työhaastatteluja, kun pyrin tutustumaan ja treffeille. >Moni haluaa tietää, onko mulla autoa, mitä teen työkseni, kauanko on erosta, mitkä välit on exään, asunko omakotitalossa/ kerrostalossa tai vuokralla, onko omistusasunto vai vuokralla. Ei hyvänen aika, kaikkiko pitäisi tilittää ties kelle. Ymmärrän, että pitää kertoa itsestään jotain ja että jotkut asiat ovat tärkeitä, mutta onpas välillä vaikeaa päästä treffeille ihan perusmiehen kanssa! Ja olen sentään ihan on, terve, mukava ja hyvännäköinen (normaalipainoinenkin vielä :P) nainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole haaste egolleni, en välitä suuntaan tai toiseen, vaikka yliopisto jäi minulta kesken. Mutta puuttuva tutkintoni on selvästi haaste sinun egollesi. Tai sinunlaisellesi. Ehkä koet että statuksesi laskee jos seurustelet kouluttamattoman miehen kanssa.
Hyvä pointti. Enemmänhän se tosiaan tuntuu olevan tutkinnon suorittaneille naisille kynnyskysymys jos mies ei olekaan suorittanut tutkintoa. Aivan huolimatta siitä kuinka fiksu ja lukenut mies muuten olisi, mutta kun puuttuu se myyttinen ja ah, autuaaksi tekevä tutkinopaperi ja sen tuoma oletettu status, niin jo nyrpistää akateeminen maisterisnainen nenäänsä :)
Vierailija kirjoitti:
: )
DI-mies joka ei ole Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt oikein kommenttini sisältöä :) Useimmiten koulutus on ongelma kouluttamattomille miehille, ei koulutetuille. En missään kohtaa kommentissani väittänyt, että ongelma olisi kaikilla kouluttamattomilla miehillä. Mutta heidän joukossaan se on yleisempää ja usea yliopistosta valmistunut mies arvostaa naisen taustaa. Tutkitusti myös korkeakoulutettujen parisuhteet kestävät pisimpään.
Ja muuten, olen itse suhteessa tällä hetkellä miehen kanssa, joka on käynyt vain peruskoulun. Laimea yrityksesi mennä henkilökohtaisuuksiin ei osunut kohdilleen.
Niih, mutta ehkä se ongelma lähteekin sinusta, eikä heistä. Vähän kuin väite että pitkä nainen olisi uhka lyhyelle miehelle. Ehkä jollekkin harvalle onkin, mutta useimmiten lyhyt mies on oppinut ettei kannata yrittää pitkää naista, koska tämä ei kuitenkaan viehäty lyhyestä miehestä. Pahimmassa tapauksessa halveksuukin, aivan kuten moni koulutettu nainen halveksuu peruskoulun pohjalla olevaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten ne miehet katsovat? Ja luulen että koulutetuille miehille myös se naise kouluttuneisuus on tärkeää.
Luonne, arvot ja elämäntavat kiinnostavat itseäni huomattavasti enemmän. Koulutus ja työ on ihan siellä häntäpäässä.
Menestyvästä naisesta mies helposti ajattelee, ettei tuohon ole mahkuja kuitenkaan ja painaa Tinderissä ettei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Yksillä treffeillä nainen kertoi olevansa hyvässä asemassa yrityksessä ja majoittuvansa vain johtotason kerrokseen hotelleissa bisnesmatkoilla. Voit kuvitella, kuinka mielenkiintoni loppui siihen paikkaan.
Onneksi muutaman viikon päästä pääsin treffeille aasialaisen sihteerin kanssa!
Business-kerros on normaali käytäntö Aasiassa matkustaessa. Suomi firmojen porukka pyörii pitkälti samoissa hotelleissa ja siellä tapaa aina tuttuja.
t. reissumies
Kuin työskentelin aulassa, olin verbaalinen ja kivannäköinen, vaikkakin maisteri, niin iskuyrityksiä tuli.
Eikö se Hel-Nyc tullut noin isketyksi.
pessimisti ei pety kirjoitti:
Menestyvästä naisesta mies helposti ajattelee, ettei tuohon ole mahkuja kuitenkaan ja painaa Tinderissä ettei kiinnosta.
Itse en ajattele ettei olisi mahkuja. Ajattelen enemmänkin, että tuo nainen ei jaksa katsella minua pitkään, koska en tuo yhteiseen talouteen työpanostuksellani, tai sen puutteella eli työttömyydellä, mitään. Tällä järkiperusteella matchaan vain muita elämänkoululaisia, jolloin kestävä yhteinen tulevaisuus on todennäköisempää.
Mitä väliä edes millään koulutuksella? Ihan sama vaikka olis tohtori, jos muuten on totaalinen mulkku. Koulutettujen kanssa pyörinyt jonkin verran ja täytyy kyllä sanoa, että mukavimmat ihmiset ovat lähes aina niitä vähemmän koulutettuja. Niin ja vähän koulutettu ei todellakaan tarkoita, että olisi moukka kossua juova huonosti käyttäytyvä urpå. Koulutettujen joukossa niitä itsekeskeisiä, itsetuntoaan pönkittäviä kiusaavia alistajia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole egon kanssa mitään tekemistä, vaan koulutetuille naisille on yleensä miehenkin ura tärkeä ja jos on duunarin hommissa tai työtön, niin se on tuollaisille naisille yleensä turn off. Jos naiselle on ok se mitä minä teen, niin minua ei kiinnosta pätkääkään mitä hän tekee. Sen sijaan jos nainen kokee minun olevan jotenkin alempiarvoinen koulutukseni ja työni takia, niin se on tietenkin automaattisesti negatiivinen asia. Näin työttömänä ei haluaisi puhua ollenkaan työstä, koska työttömyyteni tultua ilmi naisten kiinnostus yleensä lopahtaa. Tästä syystä deittailenkin lähinnä vasta opiskelunsa aloittaneita, koska heitä ei kiinnosta jos olen työtön.
Naisen ura ei ole turn off, mutta se mitä tuo ura yleensä tuo mukanaan onkin negatiivinen asia. Moni koulutettu nainen on aika ylimielinen. Moni koulutettu nainen vaatii myös mieheltä korkeaa koulutusta ja hyvää työpaikkaa. Monelle koulutetulle naiselle ura on todella keskeinen osa elämää, kun minulle se on vain tapa saada rahaa ja intohimoni ovat muualla. Moni koulutettu nainen on liian aikuismainen ja heiltä puuttuu yleensä lapsenomainen innostus ja heittäytyminen. Minä haluan naisen, joka voi keskellä yötä hypätä pyöräni tarakalle ja voimme pyöräillä rannalle uimaan. Minä haluan naisen, joka lumipallon selkäänsä saatuaan heittää takaisin, eikä ala haukkumaan minua lapselliseksi.
Siis miten naisille voi tulla yllätyksenä, että miehet ei arvioi naisten vetovoimaa/haluttavuutta samoilla kriteereillä kuin naiset miehiä? Eihän esimerkiksi tissit miehellä nosta hänen pisteitä naisten silmissä.
Kyllä se, että nainen on jaksanut kouluja käydä kertoo pitkäjänteisyydestä ja kunnianhimosta ja siitä, että hän on kiinnostunut ympäröivästä maailmasta. Se puunattu prinsessa, jolla on some täynnä kuvia itsestään ja koulutus puuttuu, on todennäköisesti kiinnostunut vain omasta ulkonäöstään ja naamansa puunaamisesta. Koko elämä pyörii oman navan ympärillä ja muuta annettavaa ei ole kuin nätti kuori.
Mina olla tinderissa. Tykkaa paljon koulut ollut nainen. Mina antaa lisaa koulu.
Nainen tyo ura, hyva hyva, tuoda iso raha kotiin. Mina antaa sille iso kalu nus nus.