Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehdyt joululahjat, mitä mieltä?

Vierailija
10.12.2016 |

Niin, mitä ajattelisitte jos saisitte jouluna itse tehdyn lahjan aikuiselta ihmiseltä? Mulla on niin pieni budjetti lahjahankintoihin että oon syksyn aikana tehnyt itse lahjoja, ja nyt mietin että harmittaakohan jotakuta tällainen.
Oon esim. kutonut sukkia, tehnyt ihon kuorinta-ainetta, muutaman lampunvarjostimen (niitä pyöreitä paperinaruisia), tehnyt toffeeta, ommellut nukenvaatteita ja lastenvaatteita jne.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo itsetehdyt lahjat ole niitä parhaita?

Meillä ei hankita aikuisten kesken lahjoja, mutta jos olisi tapana niin varmaankin antaisin jotain itsetehtyä.

Vierailija
2/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi noista ihan kaikki, kuulostaa tosi kivalta! Itse arvostan sitä, että lahjanantaja on ajatellut juuri minua, olisi ihan mahtavaa saada vaikka siskoltani itsetehtyä kuorintavoidetta. Itse teen vanhemmille ja anoppilaan paria erilaista marmeladia joululahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat tehdä hyvin ja kivan näköistä ja tiedät vastaanottajan maun, niin itse tehdyt lahjat ovat oikein mukavia. Itse en käyttäisi mitä tahansa villasukkia vaan niiden pitäisi olla tietyn värisiä, enkä myöskään käyttäisi mitä tahansa vartalonkuorintaa, koska jotkut yleisesti miellyttävänä pidetytkin tuoksut ovat minusta vastenmielisiä. Monet eivät tosin ole yhtä tarkkoja.

Vierailija
4/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivoja lahjoja kaiken krääsän sijaan. Ottaisin mielelläni.

Vierailija
5/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla! Oma suku on aina tykännyt mun itse tekemistä jutuista, mutta nyt olen parisuhteessa ja olen miehenkin perheelle ja isovanhemmille näitä väsännyt. Siksi siis jännitti että mitähän mahtavat sanoa. Kiva kuitenkin kuulla että ovat mieleisiä, eli voin hyvillä mielin antaa ne! Ap

Vierailija
6/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat, nuken- ja lastenvaatteet ja syötävä kuulostaa hyvältä. Sillä edellytyksellä, että osaat tehdä siistiä jälkeä. Siskoni on antanut lahjaksi paljon itsetehtyä, mutta valitettavasti työn jälki on epäsiistiä, joten käyttöön eivät ole jääneet.

Lampunvarjostimet haluan ostaa itse eli ei lahjaksi mitään "näkyvää".

Vierailija
7/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei hankita aikuisten kesken lahjoja, mutta jos olisi tapana niin varmaankin antaisin jotain itsetehtyä.

Ohis, etkö saa mitään lahjoja jouluna? Eikö se ole susta tylsää?

Vierailija
8/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, lapaset, pipo, kaulakoru, korvikset, kaunis muistikirja itsetehtyineen kansineen, hedelmäkuivakakku, joululimppu, koristellut piparit, piparitalot jne. parhaita...

Vierailija
9/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on hyvä, jos työn jälki on laadukasta.

Vierailija
10/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tylsää. Meillä on neljä lasta ja paketteja riittää. Jos tarvitsen jotain, voin ostaa/hankkia sen itse.

Vierailija
11/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä annetaan. Oma luettelosi vaikutti ihan hyvältä. Jotain syötävää tai käytettävää on jees lahja. Itse tehdyt tuikkukipot on yhtä rasittavia kuin kaupan kipot, tosin sillä erotuksella ettei itse tehtyä tohdi kiikuttaa kirpparille heti joulun jälkeen.

Vierailija
12/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat, nuken- ja lastenvaatteet ja syötävä kuulostaa hyvältä. Sillä edellytyksellä, että osaat tehdä siistiä jälkeä. Siskoni on antanut lahjaksi paljon itsetehtyä, mutta valitettavasti työn jälki on epäsiistiä, joten käyttöön eivät ole jääneet.

Lampunvarjostimet haluan ostaa itse eli ei lahjaksi mitään "näkyvää".

Oon tehnyt käsitöitä niin monta vuotta, että mielestäni osaan tehdä siistiä jälkeä (toki varmasti kaikki näin ajattelevat :D. Ja omaan silmää sille mikä on tyylikkään näköistä, eli en anna mitään kamalia itse tehtyjä virityksiä. Nuo lampunvarjostimet tulevat siskon tytöille, he joskus jostain blogista näyttivät sellaisia ja kertoivat että ne olisivat kivat heidän huoneisiinsa. Ne oli helppoja tehdä joten tein tytöille siis lahjaksi nuo, varmistin siskoltakin etukäteen ja hänen mielestään oli kiva idea. Ap

Vierailija
13/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tylsää. Meillä on neljä lasta ja paketteja riittää. Jos tarvitsen jotain, voin ostaa/hankkia sen itse.

Ok, itse tykkään lahjoista, sekä saada että antaa, vaikka rahaa olisi ostaakin haluamani. Annan synttäreinä ja jouluna miehelleni ja vanhemmilleni aina listan lahjavaihtoehdoista ja he voivat sitten poimia sieltä jonkun budjettiin sopivan ja yllättää mut :) Äitini paketit ovat lisäksi aina niin kauniisti paketoituja, että ne toimivat myös koristeina ja tuovat juhlatunnelmaa itsessään. Isovanhemmiltani tulee yleensä myös lahja, lahjakortti tai liput balettiin tai muualle mulle ja miehelleni ja sekin on aina hirveän kivaa.

Vierailija
14/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole väliä, onko lahja itsetehty vai ostettu, kunhan lahja on hankittu tai tehty minua varten. Ei väliä onko se suuri vai pieni, kallis, halpa vai ilmainen, kunhan siinä on ajatus mukana. Eniten ärsyttää oikeasti sellaiset "pakko jotain ostaa joten ostan mitäsattuu" -lahjat, joissa ei ole yhtään ajateltu sopiiko lahja saajalle.

Vierailija
15/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt makeiset, leivonnaiset, hillot, juomat ovat ihania lahjoja, samoin kaikki käyttöön tulevat esim. villasukat, kaulaliinat, puiset keittiölastat, puinen leikkuulauta. Sitten toimii kaikki kulutettava kuten kynttilät, saippuat jne.

Itse en haluaisi mitään koriste-esineitä, sisustusjuttuja tai sellaista mitä pitäisi laittaa esille kuten taulut. Jos ne ovat hirveitä, niin mihin laitat ja sitten on kiusallista kun Marja-Liisa -anopin maalaama taulu ei roikukaan seinällä joulun jälkeen...

Vierailija
16/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole väliä, onko lahja itsetehty vai ostettu, kunhan lahja on hankittu tai tehty minua varten. Ei väliä onko se suuri vai pieni, kallis, halpa vai ilmainen, kunhan siinä on ajatus mukana. Eniten ärsyttää oikeasti sellaiset "pakko jotain ostaa joten ostan mitäsattuu" -lahjat, joissa ei ole yhtään ajateltu sopiiko lahja saajalle.

No juuri näin. Jos jotain on pakko antaa, mieluiten ottaisin 10 euron S-ryhmän lahjakortin kuin samanhintaisen krääsäkaupasta ostetun koristeen.

Vierailija
17/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sinappia, ja ne ketkä sitä ovat saaneet, ovat kehuneet. Muutamille naapureille, vanha mamma tuossa tietää jo odottaa sitä kinkkunsa päälle.

Vierailija
18/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tänäkin vuonna lähisuvulle ruokalahjoja. Mummolle mm. joulukakkuja. Ja muutamalle lapsiperheelle mm. keksipurkkeja, joista voivat itse leipoa pikkuleipiä. Jokaisella on nurkat täynnä tavaraa, joten en haali sitä heille lisää. 

Vierailija
19/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lahjansaajan tyylistä. Itselleni kelpaisi villasukat tai toffee. Mitään koriste-esineitä en käyttä enkä pukisi muita kudottuja juttuja ylleni kuin nuo villasukat. Koruista, kakuista,kekseistä, mehuista yms en myöskään välittäisi.

Aikaisempi saapumiserä tykkää itsetehdyistä lahjoista ja oman kokemuksen mukaan ne ovat heille arvokkaampia kuin ostetut tavarat.

Vierailija
20/25 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, itse tykkään lahjoista, sekä saada että antaa, vaikka rahaa olisi ostaakin haluamani. Annan synttäreinä ja jouluna miehelleni ja vanhemmilleni aina listan lahjavaihtoehdoista ja he voivat sitten poimia sieltä jonkun budjettiin sopivan ja yllättää mut :) Äitini paketit ovat lisäksi aina niin kauniisti paketoituja, että ne toimivat myös koristeina ja tuovat juhlatunnelmaa itsessään. Isovanhemmiltani tulee yleensä myös lahja, lahjakortti tai liput balettiin tai muualle mulle ja miehelleni ja sekin on aina hirveän kivaa.

Äh, en ole koskaan aiemmin piitannut alapeukuista, mutta nyt kyllä ihmetyttää, miten joku viitsiikin alapeukuttaa viestiä jossa sanon pitäväni lahjoista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi