Miehet! Mitä mukaan synnytyssairaalaan
Synnytyskassin pakkaus käynnissä. Puolisolle varattu yhtä sun toista ja laukku alkaa olla melko täynnä.
Pistetäänpä jakoon nyt hyväksi ja huonoiksi havaitut vinkit? Mitä isän kannattaa ottaa mukaan synnytyssessiota varten?
Luettavaa jo jotain mukana. Puhelin tietty mukana. Pienenä lisänä elokuvien katselua varten iPad + kuulokkeet. Vielä pohdinnassa vauvasikarin laatu. Sellaisen vois käydä pössytteleen jossain vaiheessa.
Kommentit (31)
Derppiina kirjoitti:
Peräkärryllinen pöllejä ja kirves, hakkaat niitä odotellessa nii on sustakin jotain hyötyä. Ihme kikkihiiri..
Juho xDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne synnyttävän äidin tarpeet ja tavarat vähän tärkeämpiä. Mies pääsee käymään kotona koska vain ja jos aikuinen mies ei synnytystä kestä ilman ruokaa niin syöksyköön sementtiin.
Osaatko lukea? "Puolisolle varattu yhtä sun toista."
Tässä ketjussa tuleva isä kaipaa käytännön vinkkejä synnärille, siis sellaisia, mistä hänelle itselleen olisi iloa.
Juu, me tiedämme, että äiti on se joka tekee kaiken työn ja revittää elimensä ja kärsii kuin eläin, mutta nyt oli kyse siitä miten isä voisi parhaiten selvitä uuden elämän synnystä. Eikö?
ps. osa meistä ei kestä syömättä kahta tuntia kauempaa.
t. läpibsko
Pitäisikö sun sitten jäädä kotiin oman jääkaapin viereen?
Selvitä uuden elämän synnystä? Jos siihen tarvitaan elokuvia/suklaapatukoita/kuulokkeita ja sikareita niin tulevalla äidillä on kyllä yksi lapsi jo ennestään.
Ps. Olet aikamoinen tampio.
Kiitos vastauksesta. Mun on aika vaikea suhtautua tähän. Olen ensinnäkin nainen itse. Ajatuskulkuni on seuraava: jos synnyttäminen kestää useita tunteja, esim. 8 tuntia, niin se on aika pitkä aika. Äitiä varmaankin hoivataan sinä aikana (?). Isä voi olla sen tyyppinen, että ei kestä kovin kauaa syömättä, kun hänen sokerit alkaa pudota (olen itse tällainen). Jos tarkoituksesi oli sanoa, että vain sellaiset miehet saavat siittää lapsia, joiden sokeritasapaino pysyy normaalina useita tunteja, sinun olisi ehkä kannattanut sanoa se suoraan.
Itse olen niinkin vapaamielinen, että mielestäni ihmisen lisääntymislupaa ei voi määritellä se, kuinka kauan hän pystyy olemaan syömättä.
Auttoiko tämä vastaukseni sinua ymmärtämään mitä tarkoitan?
Vierailija kirjoitti:
Niskatyyny. Meillä sairaalaan tuli lähtö loppuillasta, itse olin nukkunut päivällä mutta mies ei, ja joutui kuolemanväsyneenä odottamaan tuolilla istuen läpi yön. Sairaalassa ei todellakaan ole mitään nukkumapaikkoja isille. Ja vaikka ei isää haittaisi valvoa niin mua ahdisti se että olin halunnut mennä sairaalaan muutamaa tuntia ennen kuin olisi ollut tarpeen sen sijaan että olisin antanut miehen nukkua hetken aikaa, joten tuli paha olo hänen puolesta.
Jaa. Minä kyllä pääsin torkkumaan sairaalavuoteelle, kun piti pari yötä valvoa synnytyksen käynnistymistä odotellessa. Sairaala jopa tarjosi lämpimän lakanan peitoksi. T. M45.
Mulla oli sektio, saatiin perhehuone. Mies hoiti vauvan (vaipan vaihto), haki mulle ruoat, vauvalle lisämaitoa, kävi huoltsikalla hakemassa herkkuja ja oli se iPadi mukana josta katsoi illalla leffaa kun itse makasin vauva kainalossa (imetys + ihokontakti). Enkä ottanut itseeni.
Onpa täällä narttujen kokoontumisajot taas käynnissä. Miksei tuleva isä saisi kuunnella musiikkia tai katsoa leffoja jos synnytys kestää pitkään ja äiti lepäilee välillä jne? Ei se synnyttävä mikään kuninkaallinen ole jonka vieressä pitää untakin valvoa. Minua ainakin vituttaisi jos mies vahtaisi kuin haulla vieressä joka sekunti. Riittää että pitää seuraa kun sitä kaipaan ja on mukana sitten kun oikeasti alkaa tapahtua.
Miehelle kannattaa ottaa jotain eväitä, banaania, jotain patukoita, juotavaa..
Äiti saa synnytyssaliinkin yleensä pientä syömistä sairaalasta mutta isät ei ennen kuin vauva on syntynyt.
Ekaa lasta varten tein miehelle eväät sairaalareissua varten hormonihöyryissäni. Kun lähdön aika tuli, tuleva isä avasi jääkaapin oven ottaakseen eväsrasian. Sulakkeet paloivat. Isä juoksi naapuriin lainaamaan sulakkeita. Vauva syntyi sairaalassa 8 tuntia myöhemmin molempien vanhempien läsnäollessa. Tokaa varten enää eväitä tehnyt, lähdettiin vain ajoissa.
Ihan hyviä vinkkejä tullut ketjuun jo.
Oma puolisoni kyllä ymmärtää myös sen että odottelua voi olla luvassa. Tukea annan kyllä jos sille on tarvetta.
Miksi siis ei voisi varautua kuluttamaan aikaa muillakin tavoin kuin lukemalla laitoksen tarjoamia lehtiä.
Ajatuksena on kyllä viettää koko ajan synnärilä yhdessä puolison kanssa. Kotona en ajatellut käydä.
Esim toi niskatyyny-vinkki on hyvä, jos ei saa patjaa sairaalasta ekaksi yöksi käyttöön tms.
Eväspuolta en edes ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kannattaa ottaa jotain eväitä, banaania, jotain patukoita, juotavaa..
Äiti saa synnytyssaliinkin yleensä pientä syömistä sairaalasta mutta isät ei ennen kuin vauva on syntynyt.
Ei täällä vain saanut. Ennen synnytyssaliin menoa kysyin että ehdinkö syömään (olin siis osastolla silloin) kun juuri olisi ruoka tarjolla ja se siirtyminen meni muutenkin vähän liukuvasti eli ei ollut mitään tiettyä kellonaikaa varattu. Kehotettiin siirtymään saliin, siellä tarjotaan ruokaa. Kätilö suorastaan raivostui kun kehtasin kysyä moista, ei se kuulemma mikään ravintola ole. Kello oli siinä vaiheessa yksitoista aamupäivällä ja olin edellisenä iltana syönyt viimeksi.
Omien eväidenkin syömisen kätilö eväsi minulta, söin salaa. En oli muuten millään jaksanut iltapäivään asti (jolloin vauva syntyi) saati ponnistusvaihetta.
Että terveisiä vaan Poriin.
Pitäisikö sun sitten jäädä kotiin oman jääkaapin viereen?
Selvitä uuden elämän synnystä? Jos siihen tarvitaan elokuvia/suklaapatukoita/kuulokkeita ja sikareita niin tulevalla äidillä on kyllä yksi lapsi jo ennestään.
Ps. Olet aikamoinen tampio.