Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi PARAS muffiniohjeesi?

12.03.2006 |

Etsin sellaista ohjetta jonka olet siis itse testannut ja todennut hyväksi. Synttärikakun lisäksi ajattelin tehdä jotain hyviä muffineja lapsen synttäreille :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä meni vikaan kun taikina oli ihan kauheen sitkeetä eikä ollenkaan sellasta kun kuvittelin sen olevan. Tuotos on vielä uunissa mutta kysyisin vastaisuuden varalle ohjeeseen hieman tarkennusta niiltä, jotka ovat reseptiä kokeilleet.

Eli:

- murukahvin voinee korvata 2rkl tavallista valmista kahvia?

- onko 1rkl maitoa todellakin välttämätöntä?

- pitikö kerma vatkata vaahdoksi? Mietin vaan kun tulin kohtaan " vatkaa munat ja lisää kerma-voikahviseos, sekoita taikina tasaiseksi massaksi" , minun taikinani ei todellakaan ollut TASAISTA MASSAA vaan vetelää vetkulaa. Vatkasin munat ensin vaahdoksi ja siihen lisäsin kerma-kahvi-voiseoksen joka oli löysää koska en kermaa vatkanu ja tulos oli vetelää vetkulaa vaikka kuinka vatkasin...

- jauhoja on reseptissä aika paljon ja kun kuivat aineet lisää muna-kerma-kahvi-voiseokseen, tulee taikinasta sitkeetä ja monitoimikonekin alkoi jo " vaikeroida" ; kuuluuko sitkeä taikina asiaan?

- miten pieniksi paloiksi suklaatit kannattaa pilkkoa? Onko vaikutusta lopputulokseen?

- entä jos sokeri unohtui pinnalta?

- onko lämpötila (180 astetta) miten tarkka? Taitaa olla amerikkalainen resepti, kuulostaa kovin farenheit-maiselta tuo lämpötila...

- miten ootte mufut paistanu? Laitoin muffinssipellille ja " onkalot" tuli ihan kauheen täyteen, saa nähä meneekö pitkin leivinuunin pohjaa... Ohjeessa luki että siitä tilee 8-10 kpl mufuja; ovat vissiin jättimufuja!!!

Kiitti jos viititte auttaa ja kommentoida ni jos ne ens kerralla onnistuis.

Vierailija
2/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla vispi- vai ruokakermaa noissa Sara La Fountainin muffinsseissa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän suosikkini kummastakin! Hieman nyt " mainostan" , mutta kun olen suoraan Pirkan sivuilta tuon Hurmurin muffinit-ohjeen ottanut, niin en kehtaa sitä uudelleen kirjoittaa...

Sara La Fountainin Herkku Muffinssit (8-10kpl)

2 rkl murukahvia

1 rkl maitoa

2 ¾ dl kermaa

100g sulatettua voita

2 munaa

6 dl jauhoja

1 tl ruokasoodaa

1 ½ tl leivinjauhetta

2 ¾ dl sokeria

4 kpl Fazer Pätkis -patukkaa

4kpl Fazer Da Capo -patukkaa

¾ dl Fazer Amerikan pastilleja

Sekoita hyvin keskenään 2rkl kiehuvaa

vettä murukahvin kanssa, lisää maito ja kerma.

Lämmitä uuni 180 asteeseen.

Sulata voi ja lisää kerma-kahviseokseen,

anna seoksen jäähtyä.

Sekoita isossa kulhossa jauhot, sokeri,

ruokasooda ja leivinjauhe.

Vatkaa munat ja lisää kerma-voikahviseos,

sekoita tasaiseksi massaksi.

Lisää jauhoseos joukkoon, sekoita kevyesti

ja lisää joukkoon pilkotut

suklaapatukat ja Amerikan-pastillit.

Sekoita aineet ja kaada valmis

muffinssitaikina muotteihin.

Ripottele muffinssien päälle sokeria

ja paista n. 25-30 minuuttia.

Hurmurin muffinit, napero

Määrä Aines

125 g (à 500g) Pirkka-leivontamargariinia

2 Pirkka-kananmunaa

(1/2 tl suolaa)

2 dl Pirkka Kevyt -kermaviiliä

3 dl Pirkka-vehnäjauhoja

2 tl leivinjauhetta

100 g Pirkka ylikypsää saunapalvikinkkua

50 g (à 680g)Pirkka-kurkkuviipaleita

1 tl Pirkka-pizzamaustetta

50 g (à 150g)Pirkka-emmental-mozzarella-juustoraastetta

10 Pirkka-muffinivuokaa

Sulata margariini ja lisää joukkoon kananmunat,( suola), kermaviili sekä kuutioitu saunapalvikinkku ja hienonnetut kurkkuviipaleet. Sekoita vehnäjauhot ja leivinjauhe keskenään. Lisää seos taikinaan varovasti sekoittaen. Jaa taikina margariinilla voideltuihin muffinivuokiin tai voidellulle muffinipellille. Ripottele päälle juustoraastetta ja pizzamaustetta. Paista uunin toiseksi alimmaisella tasolla 225 asteessa noin 15 minuuttia.

Vierailija
4/12 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää herkkuohjeita myös vastaanotetaan!

Vierailija
5/12 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi murukahvia ostaa kun en sitä oikein muuhun käytä.

Vierailija
6/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat TODELLA hyviä! =D

Olen maustanut niitä myös muilla suklaamakeisilla ja kaakaollakin, sekä kuorruttanut suklaalla yms.

KÄy kurkkaamassa niitä muffinsseja ja muita ohjeita ruokablogissani jos kiinnostuit, siellä on myös hyviä suolaisen piirakan ohjeita kahvipöytään, kaikki ohjeet olen itse testannut ja laittanut sivuille jos meillä on tykätty! Voit jättää blogiini kommentteihin viestejä tai kysymyksiä ohjeista jos haluat! =D

http://www.sekasoppa.vuodatus.net

Vierailija
7/12 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamuffinssit, muunneltuna vanilja-suklaamuffinssiksi

4 dl vehnäjauhoja

1,5 dl sokeria

vajaa ½ tl suolaa

2 tl leivinjauhetta

2,5 dl maitoa

1 muna

60g voita tai leivontamargariinia sulatettuna

2 dl tuoreita tai1 pss (200g) pakastemustikoita

1. Voitele muffinssivuoat tai levitä uunipellille paperiset vuoat. Laita uuni 225 asteeseen.

2. Sekoita kaikki kuivat aineet keskenään.

3. Lisää vähitellen sekoittaen maito ja muna. Lisää lopuksi rasva ja marjat.

4. Sekoita taikina nopeasti sekaisin ja jaa vuokiin. Kypsennä n 30 minuuttia.

Sirota valmiiden muffinien päälle tomusokeria. Ovat parhaimmillaan uunituoreina.

MUUNNOS: Jätä mustikat pois. Lisää sen sijaan 2 tl vanilliinisokeria ja (tumma)suklaarouhe.

On muuten hyvää. Ja syy miksi tykkään tästä, niin tätä ei tarviste vatkata koneella/käsin hullun lailla, riittää että sekoittaa ainekset keskenään. Ja turpoaa uunissa tosi nätisti!

Vierailija
8/12 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertokaapas Cremabella (pirkan ohje) ja Aatunmami, niitä määriä, joita saatte valmista tuotetta.

En omista peltisiä muffiinivuokia vaan ajattelin tehdä paperisia muotteja käyttäen.

Meillä siis kundin 1-vuotis bileet lähenee ja pitäisi kaikkea mahdollista leipoa :-), kun tuli vieraita kutsuttua enemmän kuin " laki sallii" .

Kiitos, T: Maalisprinssin äiti

Vierailija
9/12 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän yleensä noihin ohjeisiin Pirkan amerikanmuffinivuokia, ja noita hurmurin muffinseja tulee ohjeesta n. 10kpl, pienempiin vuokiin en ole kokeillut, koska ne tahtoo levitä uunissa.

Vierailija
10/12 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanpa heitit, määristä.

Jos ei hirveän pieleen mene, niin muffinssipeltejä käyttämällä taikinasta tulee parisenkymmentä muffinssia. Olen myöskin tehnyt jättimuffinsseja " Brunon isoihin pullavuokiin" , niin niitä tulee sitten tusinan verran. Pieniin vuokiin en itsekään tekisi muffinsseja. Vuoathan täytetään noin puolilleen, että mahtuvat vielä turpoamaan nätisti.

Rupes tekemään ihan hirveästi mieli muffinsseja...

Vierailija
11/12 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt niitä Pirkan Amerikanmuffini paperivuokiin. Niitä tulee noin 17 kpl. Huom! Se taikina turpoaa kovasti uunissa joten siihen paperivuokaan olen laittanut reiluun puoleen väliin taikinaa...muuten pursuaa helposti yli reunojen.

Muuten, ne tavalliset pirkan muffinivuoat leviävät uunissa pitkin peltiä, Jos laittaa 2 vuokaa sisäkkäin saattaa muffini pysyä ehkä edes jotenkin kasassa. =)

Vierailija
12/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 munaa

2 kahvikupillista sokeria

3 kahvikupillista vehnäjauhoja

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniljasokeria

1 kahvikupillinen juoksevaa margariinia

1 kahvikupillinen maitoa

marjoja, kuten mustikoita tai vadelmia

(itse olen käyttänyt kahvikupin tilalla 2 dl:n mukia, tulee kuohkeampia muffineita)

Munat ja sokeri sekoitetaan. Sitten margariini, maito sekä jauhot, joihin on sekoitettu leivinjauhe ja vaniljasokeri. Lopuksi osa marjoista sekoitetaan taikinan sekaan ja osa jätetään päälle.

Jos muffinssivuokia ei ole käytössä annoksesta tulee pellillinen herkullista marjapiirakkaa.

Paistetaan 225 asteessa n. 15-20 min (koosta riippuen).

Piirakka 25min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi