Haisevatko potilaanne tai asiakkaanne?
Kaveri joka hieroja kertoi että välillä hierottavaksi tulee kuvottavan hajuisia asiakkaita. Yleisin on kuulemma perseestä persvaosta tuleva lemu. Ihan paskan ja kakan haju.
Kommentit (34)
Entisessä työpaikassamme meillä oli vakioasiakas joka haisi siltä kuin ei olisi koko elämänsä aikana käynyt suihkussa, vaihtanut vaatteita ja siivonnut huushollia. Kamala tunkkanen ja paskan haju levisi koko kuppilaan ku hän asteli sisään.
Hän vielä tykkäsi jutella ihan kaikille ja hän häiritsi muita. Eräs toinen asiakas kerran jopa pyysi että sanoisin hänelle että ois parempi jos lähtis. Onneksi tämä asiakas ymmärsi etten voi sanoa noin koska hän on maksava asiakas eikä hän ole rikkonut sääntöjä.
Minä olen pistänyt pariin kertaan pahasti haisevan potilaan kotiin pesulle, ja käskenyt tulemaan sitten uudestaan. Toinen tuli suihkupuhtaana, toinen ei tullut toista kertaa. Haisevia potilaitahan tässä työssä riittää.
On naisia, joiden römpsät haisee niin, että niiden jälkeen pitää tuulettaa ovet ja ikkunat auki, näitä sentäs aika harvoin. On homeelta ja tupakalta haisevia.
Kerran oli potilas, joka ei käyttänyt koskaan sukkia ja käytti aina samoja kenkiä. Voi luoja niitä jalkoja, elämäni pahin haisu, peittosi mennen tullen mädäntyneet ruumiit.
Joskus on lialta haisevia perheitä ja pistävältä hieltä haisevia vanhempia, niin että täytyy tuulettaa vastaanoton jälkeen. Ja voimakkaasti vanhalta hometalolta haisevat on yksi lukunsa. Pahempi ja yleisempi ongelma on kuitenkin erilaiset haju- ja partavedet sekä pesuaineiden hajusteet, usein on pakko tunnin verran sinniteltyään avata ikkuna ja lähteä huoneesta kun asiakkaat ovat poistuneet. Paskan hajusta kun ei yleensä ala silmät ja nenä vuotaa ja henkeä ahdistaa, mutta hajusteista saan oireita.
T. Th neuvolasta
Arvaa, kun Työskentelen 9kk-7v lasten kanssa
Työskentelen näytteenottajana ja kyllähän ne asiakkaat aika usein jollekin haiskahtavat. Vahva partavesi, hiki ja tupakka ovat yleisimmät. Välillä myös vanha viina ja pesemättömyydestä johtuva haju. Onhan näitä, mutta ei haittaa. Kaikkia palvelen tasavertaisesti.
Ei liity suoraan asiakkaisiin työssä (niitä ei onneksi tarvitse kasvotusten nähdäkään), mutta julkisia kun joutuu käyttämään niin tulee tunne, että monetkaan eivät liiemmin välitä hygieniastaan. Paskaiset päällysvaatteet, hiki, paskanhajuinen hengitys, pesemättömät hiukset/iho, kusi, paska, pesemätön pillu ja perse ym. ym. on tullut vastaan. Toinen ääripää ovat oikeasti ylihajustetut, jotka ovat uineet esim. parfyymissa. Ja varsinkin kesällä ylipainoiset haisevat pahalle, eivät ilmeisesti itse huomaa lemuaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks synnyttäjä päästi synnytyssalissa oikein mehevän pierun just silloin kun olin alkamassa tehdä ulkotutkimusta. Huokaisi vaan, että onpa hyvä kun ilmavaivat tulee ulos, ja tukihenkilönsä säesti. Mitäpä kätilö siihen muuta kun iloitsemaan asiakkaan helpotuksesta.😨
Heh, oikein teit!
Mummmumm kirjoitti:
Kamu kertoi yksi pappa oli paskonut kodissaan ympäriinsä ja leikkinyt paskallaan sen jälkeen. Shittiä oli joka puolella ja haju sen mukainen. Hän on lähihoitaja.
Äiti oli ennen siivooja ja siivosi ihmisten koteja. Yksi hänen asiakkaistaan oli vanha mummo joka ei kyennyt käymään itsenäisesti vessassa vaan hänellä oli vaipat. Kun vaippaan tuli kakka, hän otti sen pois ja pyyhki sitä seinään. Äiti oli todella helpottunut siitä kun mummo meni vanhainkotiin koska hän meinasi lopettaa työnsä sen takia ettei tarttisi joka viikko siivota kakkoja vessan seiniltä.
En ole onneksi joutunut kovin pahojen hajuhyökkäysten kohteeksi, mutta kerran yksi asiakas haisi niin vahvasti tupakalle, että jouduin tuulettamaan huonetta koko loppupäivän. Eikä hän edes viipynyt huoneessani kauan, suunnilleen puoli minuuttia, kun äkkiä vain kävi jotain kysäisemässä. En ymmärrä miten kenenkään on edes mahdollista kiskoa tupakkaa niin paljon, että haju on niin voimakas. =/
Siis oikeasti yllättävän monet ns.normaalit ihmiset haisevat.
Normaalilla tarkoitan ihmistä joka itse kykenee peseytymään ja huolehtimaan hygieniastaan, ei ole mikään laitapuolen kulkija ja yleensä on töissä/opiskelemassa.
Toimin kosmetologina ja kyllä kasvohoitoja tehdessä haistaa jos ei ole kasvoja ja hiuksia pesty.
Jalkahoidot on tietysti oma lukunsa, harvallapa hajuttomat jalat on.
Vartalohieronnassa kyllä haistaa jos ei ole peseydytty kovin ahkeraan, myös alkoholinkäytön ja hometalossa asumisen haistaa.
Meillä käy kaupassa asiakas, joka on jonkun sairauden vuoksi menettänyt kykynsä huolehtia itsestään kunnolla. Periaatteessa muuten vaikuttaa järki kulkevan ja pystyy asioimaan normaalisti muuten, mutta tällä henkilöllä on välillä pissat ja kakat housussa ja haju sen mukainen. Myös voi haista sille, ettei ole peseytynyt pariin päivään. Muuten henkilöstä ei tätä heti tajua, ennen kuin sattuu kohdalle.
Sitten on myös toinen eläkeläisasiakas, joka myöskään ei peseydy enää niin usein.
Tässäpä ne mun nykyisen paikan haisulit.
Yhteen aikaan tuli vastaan näitä, jotka eivät pesseet hiuksiaan, koska se oli muotia. Eivät siis käyttäneet shampoota, se talin ja paskaisen päänahan haju on jotakin kuvottavaa. Ja hiukset olivat selvästi likaisen näköiset. Monet näistä varmasti väittivät, että eivät haise, ilmeisesti turtuivat siihen omaan käryynsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pistänyt pariin kertaan pahasti haisevan potilaan kotiin pesulle, ja käskenyt tulemaan sitten uudestaan. Toinen tuli suihkupuhtaana, toinen ei tullut toista kertaa. Haisevia potilaitahan tässä työssä riittää.
On naisia, joiden römpsät haisee niin, että niiden jälkeen pitää tuulettaa ovet ja ikkunat auki, näitä sentäs aika harvoin. On homeelta ja tupakalta haisevia.
Kerran oli potilas, joka ei käyttänyt koskaan sukkia ja käytti aina samoja kenkiä. Voi luoja niitä jalkoja, elämäni pahin haisu, peittosi mennen tullen mädäntyneet ruumiit.
Tiedän ton jalkahajun mutta mikään ei haise pahemmalta kuin mädäntynyt ruumis. Mikähän siinä on että jotkut naiset ei osaa pestä alapäitään ja peppuaan kun tulee vastaanotolle. Haju on tyrmäävä.
Kamu kertoi yksi pappa oli paskonut kodissaan ympäriinsä ja leikkinyt paskallaan sen jälkeen. Shittiä oli joka puolella ja haju sen mukainen. Hän on lähihoitaja.