Opinto tuki pois vaadin!!!!! Ai että kun kismittää!!!!
Siis meillä ei oikeesti oo varaa maksaa teille ryyppäämistä ulko fileitä ja helvetin etelänmatkoja!!! Opiskelijan pitäisi ennemmin maksaa valtiolle siitö että saa opiskella.
Kommentit (21)
Ajatelkaa, että ap nousi tänään aamulla sängystä ihan vain oksentaakseen tämän paskan provon tänne. A on hyvä esimerkki ihmisestä jolla ei ole elämää eikä mitään muuta kuin tyhjää korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sinäkin opiskellut, jotta saisit edes yhdyssanat oikein.. :))
Tai edes sanajärjestyksen.
Kun ei ole valtiolla mitään velvollisuutta kustantas ryyppäys ja matkat jota ilman selviää hyvin!!
Ap
Jaa. Juuri opintotuen vuoksi jokaisella suomalaisella on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella. Ilman sitä köyhät olisi kyykyssä ja tyytyisi osaansa. Sinäkin olisit voinut opiskella näemmä enemmän.
Juuri ostin urheiluauton näillä suurilla opintotuilla. Laittaisin kuvan mutta oon niin kännissä kun join jo tän kuun tukia enkä pääsisi täältä kattohuoneistolta varmaan talliinkaan asti
No se on kyllä ihan totta että opiskelijalla ei tarvitse olla varaa matkusteluun, mutta eipä opintotuella juuri matkustella edes junalla vanhempien luokse.
Ja mitäpä veikkaat tapahtuvan sen jälkeen kun opintotuet poistetaan?
Kun ongelma on siinä ettette ansaitse luksus ylläpitoa valtion taholta ihan vain siksi että luette huuhaa tutkintoa itsenne varten!minä olen itse maksanut kaikki ja tehnyt todella paljon töitä koko elämäni.
Ap
Opintotuki on ideana täysin elähtänyt. Tuen välitön muutos täysmääräisesti opintolainaksi olisi pitänyt tehdä jo eilen. Poistaa pitäisi myös opiskelijan valinnanmahdollisuus. Jos valtio kustantaa, valtio myös sanelee kuka jstko-opiskelee ja mitä. Opiskelijoiden koulutus kortistoon ei hyödytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kun ongelma on siinä ettette ansaitse luksus ylläpitoa valtion taholta ihan vain siksi että luette huuhaa tutkintoa itsenne varten!minä olen itse maksanut kaikki ja tehnyt todella paljon töitä koko elämäni.
Ap
No mikset sinäkin opiskellut? Olisi kohtalosi ollut vallan toinen. Nyt olet vain tyhmä, katkera ja vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai edes sanajärjestyksen.
Suomen kielessä on aika vapaa sanajärjestys, ja hyvä niin.
Enpä mä tässä millään opintotuella eläkään vaan omilla kesätyösäästöilläni. Ne kun loppuu, on otettava lainaa, jotta pärjää taas seuraavaan kesään asti. On totta, että maksan vuokrat ja laskut opintotuesta, mutta mitäs tukia ap ite on saanu/saa? :D
Minä valmistun pian kivitieteen dosentiksi.
Opiskelu pitää sisällään erilaisten kivien keräilyä, katselua ja raportointia niiden olemuksesta. Välillä myös hyväilemme kiviä ja keskustelemme niiden kanssa, joko kahdenkesken tai ryhmissä.
Opiskeluni on kestänyt jo 11 vuotta, ja koko ajan on opintotukea juossut kesät talvet sellaiset 4000 euroa puhtaana käteen tilille. Kyllä on opiskelu mukavaa, ja yhteiskunta maksaa.
Hienoa on myöskin se, että minulla on jo varma eläkevirka valtiolta odottamassa. Työhön kuuluu mm. muutaman kiven valokuvaaminen kerran kuukaudessa, ja sitten valokuvia vertaamalla mahdollisten olomuutosten raportointi kivi- ja maa-ainesjaoston tietokantaan. Palkka on 9000e/kk ja palkallista lomaa 5 kuukautta vuodesta. Liittomme on myös neuvotellut meille eläkeiäksi 52 vuotta, jonka jälkeen alkaa täysi eläke juosta.
Että älkää tulko sanomaan, etten olisi hyödyllinen yhteiskunnan jäsen ja tarpeellinen yksilö.
En saa mitäön tukia!! Toskaan! En edes hakisi niitä, juon itse omilla rajoillani ja matkoulla en edes käy!
A,
Opiskelijana saan 500 euroa kuussa, josta 310 euroa menee vuokraan. Voitko linkata mulle sen etelänmatkan, mikä maksaa 190 euroa? (Puhumattakaan niistä ryyppyreissuista ja ulkofileepihveistä)