Diabetes ja sokerin syönti
Voiko pelkällä liialla sokerinsyönnillä saada diabeteksen? Rasvamaksan?
syön muuten suht terveellisesti, liikun päivän aikana paljon (ei hikiliikuntaa tosin)
Otan ravintolisät ja öjyt, mutta sokeria mässytän aina iltaisin, välillä paljonkin ,suklaan muodossa.
Pitäisi saada joku pelote nyt varmaan että järkeistyisi tämä.
Elämäni on niin tylsää kotityö-arkea päivästä toiseen, niin tuntuu etten saa mistään mitään irti eikä mikään tunnu miltään paitsi illalla oma herkku-tv hetki.
Kyllä, säälittävää.tiedän.
Ylipainoa n.8 kg ,kaikki vyötäröllä, ainakin tuntuu siltä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Elämä on suurimmaksi osaksi arkea. Siitä kannattaisi nauttia sellaisena kuin se on eikä haikailla jotain parempaa. Eikä yrittää sitä pakoon sokeria mässyttämällä.
Palstan Paulo Coelho on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on suurimmaksi osaksi arkea. Siitä kannattaisi nauttia sellaisena kuin se on eikä haikailla jotain parempaa. Eikä yrittää sitä pakoon sokeria mässyttämällä.
Et osannut vastata, joten keksit sen sijaan tyhjänpäiväisen mukaviisauden.
Rasvamaksa on vaarallinen ja tulee sokerin syömisestä. WHO:n viimeisimmän ohjeistuksen mukaan ihmisen vuorokautinen lisätyn sokerin riskiraja on 25 grammaa. Koskee myös fruktoosi- ja glukoosisiirappia sekä fruktoosia.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa on vaarallinen ja tulee sokerin syömisestä. WHO:n viimeisimmän ohjeistuksen mukaan ihmisen vuorokautinen lisätyn sokerin riskiraja on 25 grammaa. Koskee myös fruktoosi- ja glukoosisiirappia sekä fruktoosia.
Toisin sanoen , jos ylitän reippaasti tuon 25 (!)
päivittäin, niin onko minulla nyt automaattisesti rasvamaksa, mitkä sen oireet ovat ja seuraukset?
onko kirroosi odotettavissa milloin?
arki on täyttä paskaa ,päivästä toiseen.
Mutta en silti halua kuolla maksakirroosiin, minulla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen , jos ylitän reippaasti tuon 25 (!)
päivittäin, niin onko minulla nyt automaattisesti rasvamaksa, mitkä sen oireet ovat ja seuraukset?
onko kirroosi odotettavissa milloin?
arki on täyttä paskaa ,päivästä toiseen.
Mutta en silti halua kuolla maksakirroosiin, minulla on lapsia.
Ei täällä vastaajilla mitään kristallipalloa ole.
Kyllä diabetes kakkosen voi saada kun huonosti syö ja lihoo. Sokeri lihottaa, mutta niin lihottaa rasvainen ruoka ja liikkumattomuuskin.
Itselläni on diabetes ykkönen ja se on vähän eriasia kuitenkin. Sitä ei saa "väärin" syömällä.
Jos yrittäisit vaihtaa sen suklaan tummempaan, ja sitten vielä tummempaan? Suklaatahan on saatavilla jopa 100-prosenttisena, eikä sitä tarvitse syödä kuin muutama pala.
Tuo 25 grammaa ylittyy helposti pelkästään piilosokereilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä diabetes kakkosen voi saada kun huonosti syö ja lihoo. Sokeri lihottaa, mutta niin lihottaa rasvainen ruoka ja liikkumattomuuskin.
Itselläni on diabetes ykkönen ja se on vähän eriasia kuitenkin. Sitä ei saa "väärin" syömällä.
Mä syön epäterveellisesti, mutta olen hoikka, eli ei päde, että lihoaa, jos syö huonoa ravintoa...
Kait mullakin on iso riski rasvamaksaan, en epäile ollenkaan.