Miten olette mokanneet liikenteessä?
Kertokaa miten olette törppöillyt liikenteessä ja kuinka pääsitte sen yli?
Eikä saa sitten haukkua ketään, jos joku uskaltaa kertoa.
Kommentit (40)
En vielä mitenkään,kortti ollut 21v.
Olin hetki sitten saanut kortin ja lähdin ajelemana kotiin päin. Poikaystävä istui pelkääjän paikalla ja saavuimme ekoihin valoihin. Vihreän vaihduttua koitin lähteä liikkeelle mutta auto sammui. Poikaystävä sanoi et sulla taitaa olla väärä vaihde ja intin vasteen et ei ole. Useamman kerran vihreät kävi, mutta auto sammu aina kun koitin päästä liikkeelle. Jonoa tuli taakse ja porukka tööttäili. Lopulta tajusin et olin koittanu päästä liikkeelle 3 vaihteella.
Kyllä hävetti! Nykyään kun pysähdyn valoihin, vaihdan vaihteen vielä uudestaan ykköselle varmuuden vuoksi just ennen liikkeelle lähtöä. Joskus saatan pysähdyksissä jatkuvasti pistää sitä koska en muuten luota et se on oikealla vaihteella.
Mulle ei tule mitään muuta mieleen kuin epäonnistunut yritys saada auto liikkeelle ylämäessä. Sammui perhana joka yrityksellä ja sen auton kytkin oli ihan takuulla peräisin jostain s*atanallisesta autotehtaasta. Sitä mukaa, kun jono mun takana kasvoi, naama muuttui häpeästä aina vain punaisemmaksi. Ja ei, vaikka kuinka käytin tahdonvoimaa, anelua, manailua.., maa ei niellyt mua silkasta häpeästä.
Puolustukseksi sanon, että ajoin tuolla autolla elämäni ensimmäistä kertaa (autohuollon vara-auto) ja se ylämäki oli jyrkkä. Muiden autojen kanssa tuota ongelmaa ei ole ollut ennen, eikä jälkeen tapahtuneen.
Edelleen muistan sen takana olleiden autoilijoiden tööttäyssinfonian. Pääsin lopulta pinteestä kera karmean kytkinkäryn.
Tommoinen auton sammuilu nyt on pientä. Eiköhän kaikille ole käynyt niin, ei sitä tarvitse hävetä. Se että toiminnallaan aiheuttaa kolarin tai läheltä piti tilanteen on töpeksimistä.
Suojatien eteen oli viereisellä kaistalla pysähtynyt auto ja itse vaan ajelin pysähtymättä omalla kaistalla ohi. Jalankulkija oli ylittämässä suojatietä. Säikähdin itse tätä tilannetta niin paljon, että en enää ikinä tee tätä mokaa! Mulla oli ajamisessa yli 10v tauko joten oli vissiin päässy jotain unohtumaan ja muutenkin ajanut tosi vähän.
Ajamista helpottaa ihan älyttömän paljon se et meillä on automaattivaihteinen auto. Jää aikaa liikenteen seuraamiseen. Ennen pelkäsin ajamista, mutta nyt kun Mersu alla niin ajaminen on mukavaa. Mitään muita vaaratilanteita ei ole sattunut.
Ajelin kerran ihan normaalisti työpaikalle aamulla. Olin liittymässä isommalta tieltä pois, enkä ihan oikeasti huomannut että takaa sille poistumiskaistalle oli jo tullut joku. Kiilasin sitten todella törkeästi aivan nokan eteen kun itse liityin pois isolta tieltä. Näin auton vasta kun olin ajanut eteen ja pelästyin ihan hulluna. Törmäystä ei onneksi sattunut, mutta takana tuleva joutui väistämään vähän pientareelle. Voi luoja miten hävetti, auto tööttäsikin mulle heti. Satuttiinpa vielä joutumaan samoihin valoihin rinnakkain, itse olin kääntymässä vasemmalle ja hän oikealle. Mua hävetti niin etten pystynyt katsomaan sen autoilijan suuntaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suojatien eteen oli viereisellä kaistalla pysähtynyt auto ja itse vaan ajelin pysähtymättä omalla kaistalla ohi. Jalankulkija oli ylittämässä suojatietä. Säikähdin itse tätä tilannetta niin paljon, että en enää ikinä tee tätä mokaa! Mulla oli ajamisessa yli 10v tauko joten oli vissiin päässy jotain unohtumaan ja muutenkin ajanut tosi vähän.
Ajamista helpottaa ihan älyttömän paljon se et meillä on automaattivaihteinen auto. Jää aikaa liikenteen seuraamiseen. Ennen pelkäsin ajamista, mutta nyt kun Mersu alla niin ajaminen on mukavaa. Mitään muita vaaratilanteita ei ole sattunut.
Tämän mokan on tasan tehneet muutkin, sinä olit se rohkea joka uskalsi myöntää.
Ajoin kaupungissa niin huonosti, että minulle näytettiin keskisormea. Olen maalta. Näytin takaisin keskaria.
Pyöräilin uudella polkupyörällä yhdellä kädellä ja nurkan takaa tuli yhtäkkiä nainen. Lähdin jarruttamaan kevyesti tottuneena vanhan pyöräni tehokkaisiin jarruihin ja pyörä ei heti pysähtynytkään. Sain pyörän pysähtymään vasta kun eturengas oli lähes naisen varpailla. Vauhtia tuossa ei tosin ollut, mutta kuitenkin.
Kerran en antanut tilaa suojatiellä kulkevalle, koska olin keskittynyt siihen, että väistääkö auto minua.
Kääntynyt vastaan tulevien kaistalle, kun jostain syystä kuvittelin olevani yksisuuntaisella...
Jonkun kerran olen jatkanut kääntyvien kaistalta suoraan, ei kuitenkaan ole aiheutunut vaaratilannetta saati kolaria. Ei tule nyt muuta mainittavaa mieleen, mutta varmaan virheitä on tullut tehtyä. Kortti ollut vuodesta 1985.
Prototyyppi kirjoitti:
Mulle ei tule mitään muuta mieleen kuin epäonnistunut yritys saada auto liikkeelle ylämäessä. Sammui perhana joka yrityksellä ja sen auton kytkin oli ihan takuulla peräisin jostain s*atanallisesta autotehtaasta. Sitä mukaa, kun jono mun takana kasvoi, naama muuttui häpeästä aina vain punaisemmaksi. Ja ei, vaikka kuinka käytin tahdonvoimaa, anelua, manailua.., maa ei niellyt mua silkasta häpeästä.
Puolustukseksi sanon, että ajoin tuolla autolla elämäni ensimmäistä kertaa (autohuollon vara-auto) ja se ylämäki oli jyrkkä. Muiden autojen kanssa tuota ongelmaa ei ole ollut ennen, eikä jälkeen tapahtuneen.
Edelleen muistan sen takana olleiden autoilijoiden tööttäyssinfonian. Pääsin lopulta pinteestä kera karmean kytkinkäryn.
Ööm, eikö käsijarrun avulla saa tehtyä mäkilähdön ihan tilanteessa kuin tilanteessa..? Kytkinvammaisellakin autolla. Omana autokouluaikanani opetettiin mäkilähtö käsijarrun avulla, koskaan en ole edes äitini keharikytkinautolla jäänyt mäkeen, tai edes valunut taaksepäin. Muuta hauskaa sitten onkin sattunut.
13: Mulle ei autokoulussa opetettu mäkilähtöä käsijarrun avulla, autossa oli semmosen perinteisen sauvan sijaan painonappi... Appiukko opetti sitten kun olin kortin jo saanut. Ei mulle autokoulussa opetettu perustunneilla taskuparkkiakaan, maksullisella lisätunnilla kylläkin...
Kortti oli tuore, talvi just tullut ja ensimmäisiä liukkaita. Kaveri oli kyydissä ja pitihän se näyttää miten lumista mutkaa lähestyttäessä nostetaan nopeutta, kun tarkoitus mennä se näyttävästi sivuluisussa käsijarrulla kääntäen (etuveto). No mutkassa vetäisin käsäriä, ja auto puskeekin suoraan ulos tieltä, onneksi ei ollut ojaa, lauta-aita vaan hiukka rytisi.
En muistanut, että Saab 900 vm.-86 käppäri otti etupyöriin. Hommasta selvittiin säikähdyksellä ja nolostumisella, kun autoon ei tullut mitään, eikä purkutuomion saanutta aitaakaan tarvinnut korvata.
Oli ensimmäinen oma autoni tuo Saab, joka edelleenkin on tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin tietä suoraan ja kolarin!
Ni-ih, unohdin, se tie oli yxsuuntane!
Vierailija kirjoitti:
Kortti oli tuore, talvi just tullut ja ensimmäisiä liukkaita. Kaveri oli kyydissä ja pitihän se näyttää miten lumista mutkaa lähestyttäessä nostetaan nopeutta, kun tarkoitus mennä se näyttävästi sivuluisussa käsijarrulla kääntäen (etuveto). No mutkassa vetäisin käsäriä, ja auto puskeekin suoraan ulos tieltä, onneksi ei ollut ojaa, lauta-aita vaan hiukka rytisi.
En muistanut, että Saab 900 vm.-86 käppäri otti etupyöriin. Hommasta selvittiin säikähdyksellä ja nolostumisella, kun autoon ei tullut mitään, eikä purkutuomion saanutta aitaakaan tarvinnut korvata.
...olet mies?
Vaimo ja äiti kirjoitti:
En vielä mitenkään,kortti ollut 21v.
Esimerkki kuljettajasta, joka ajelee tien tukkeena selkeästi alle suurimman sallitun nopeusrajan, ei ymmärrä autonsa mittasuhteita ja ryhmittyminen on sen mukaista, vilkkua käytetään siinä vaiheessa kun ollaan jo puoliksi kaistaa vaihdettu, punaisista liikennevaloista liikkeelle lähteminen kestää 2 sekuntia kauemmin kuin muilla, jne.
Heikkouksien ja virheiden myöntäminen on ensi askel kohti parempaa. Oli kyseessä mikä tahansa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...olet mies?
KYLLÄ!
Ajoin vahingossa stadin keskustassa päin punaisia. Olin vasta saanut kortin enkä vaan hoksannut että mulle on punaiset, kun ajaminen oli niin jännittävää ja hermoilin. Oli tuuria, kukaan ei tullut kylkeen, mutta häijy olo siitä jäi.