Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvaile, miltä alatiesynnytys TUNTUI?

Vierailija
12.03.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pään syntyminen tuntui kuin hiekkapaperista palloa olisi revitty alapäästä.

Helvetillistä kaiken kaikkiaan. Mutta ei jääny traumoja :)

Vierailija
2/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa purettua sanoiksi huonoa kokemustani, ja luen mielelläni muiden osuvia kuvauksia, jotta voisin edes hieman asennoitua asiaan.

Muuten eessä on pelkosektio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun supistus tuli, oli pakko ponnistaa niin kovaa kuin ikinä pystyi. En edes huomannut koska lapsi syntyi, kätilö vaan käski lopettaa ponnistamisen.

Vierailija
4/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan vaan että sattui aikaajoin, mutta lopulta se olikin jo ohi.

ja mitäs noita vanhoja muistelemaan...

Vierailija
5/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taju kankaalla. Mies ja kätilöt tunkivat lapsen lopulta ulos sisältäni painamalla vatsan päältä. Kuulemma olin huutanut kuin hyeena.

Ja repeämiä tuli, ihan kohdunsuulta alkaen...

Vierailija
6/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toki kivuliasta, esikoisesta kärsin yhdessä vaiheessa useamman tunnin ajan sellaisia kipuja jatkuvalla syötöllä (½-2min välein) tulevien supistuksien vuoksi että meinasi taju lähteä mutta hyvin meni kuitenkin kaikki.

Kuopusta tehdessä tuntui siltä kuin olisi tulista halkoa puskenut itsestään ulos mutta kipukokemuksena lievempi.

Ja se hetki kun vauva sitten pullahti ulos kuin liukas saippuapala, se oli suorastaan euforinen, sanoinkuvaamaton onnen ja helpotuksen tunne valtasi. Ja ei tullut repeämiä tai episitiomiaa kummallakaan kerralla.

Koska vain uudelleen:o)

Vierailija
7/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" luotu" synnyttämään. Tarkoitan, että synnytykset ovat nopeita, avautumisvaihe kivuton, enkä siksi ole saanut koskaan mitään lääkityksiä. Mutta itse ponnistusvaihe on ollut kivulia.

Silti voin kuvata synnytystä yhdellä lauseella: ei ole valkoisen miehen hommaa. Siis se oli hyvin alkukantaista touhua.

Vierailija
8/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se tuntui vaan siltä, niin kuin olisi isoin mahdollinen kakka tulossa. (ei kovin romanttinen kuvailu, mutta siltä se tuntui) Sitten kun pää oli kohdillaan, tuntui kuin alapää olisi revennyt liitoksistaan, sen jälkeen kun pää syntyi, en tuntenut enää muuta kuin kirvelyä niistä haavoista, joita olin saanut pään tunkeutuessa läpi. Joissain kulttuureissahan nainen syö istukkansa, mutta kyllä täytyy sanoa, että kun se istukkakin oli syntynyt, olin oksentaa pelkästä ajatuksesta.

Vierailija
9/9 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan pään syntyminen tuntui. Muuten ei juuri miltään. Voimalla ulos.

Tokassa sain kohdunkaulanpuudutuksen. En tosin tiedä auttoiko se mitään? Supistukset tuntui supistuksilta ja niiden aikana tehdään töitä. Pään syntyminen ei tuntunut senkään vertaa kuin ekassa.

Mä en ole huutajatyyppiä :)