Miten vastataa etiketin mukaisesti "Siunausta" -toivotukseen?
Riittääkö, että sanoo Kiitos?
Onko tapana sanoa Kiitos samoin, vaikkei uskovainen olisikaan? Mikä on korrekti vastaus?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Siunauksen voi ottaa vastaan niin, että toinen haluaa sinulle hyvää. Ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti uskonnollisesti.
Joten siihen voi vastata esim. Kiitos - kiitos samoin - kaikkea hyvää sinulle myös tms.
Näin ajattelisin.
Olen aina iloisen onnellinen siitä että löytyy ihmisiä joilla on hyvä tahto kanssaihmisiä kohtaan, jotka toivovat kaikkea hyvääkin eli jos minulle toivotetaan kaikkea hyvää niin kiitos sitä samaa hyvää toivojalle ❤😇
Usko Jeesukseen vapauttaa peloista: vuorovaikutukseen missä jokainen saa ja hyötyy, jopa hänkin joka ei tahdo vapautua vaan poteroituu ja hyväksyy vain omanlaisensa ja joukkonsa jotka tuomitsevat ja karsinoivat.
Armosta me ollaan pelastetut ettei yksikään kerskailisi " kun mää oon niin hyvä ja älykäs ihan itte".
Poliisiakin jotkut oppii arvostamaan vasta kun itse joutuu rikoksen uhriksi tai tarvitsee kättä pitempää kun vastoinkäymisiä tulee ovista ja ikkunoista 😨
Nyt toivotan kaikille teille siunausta Isältä Jeesuksen nimessä: Tapahtukoon Sinun hyvän tahtosi mukaan aamen ❤
Kiitos, kaikkea hyvää myös sinulle 67.
Ei siihen tarvitse takaisin siunausta toivottaa. Uskovaiset ajattelevat, että ne siunaukset joita he jakavat palaavat heille kuitenkin siunauksena. Raamatussa on siitä jotain.
Siunaten kirjoitti:
Olen aina iloisen onnellinen siitä että löytyy ihmisiä joilla on hyvä tahto kanssaihmisiä kohtaan, jotka toivovat kaikkea hyvääkin eli jos minulle toivotetaan kaikkea hyvää niin kiitos sitä samaa hyvää toivojalle ❤😇
Usko Jeesukseen vapauttaa peloista: vuorovaikutukseen missä jokainen saa ja hyötyy, jopa hänkin joka ei tahdo vapautua vaan poteroituu ja hyväksyy vain omanlaisensa ja joukkonsa jotka tuomitsevat ja karsinoivat.
Armosta me ollaan pelastetut ettei yksikään kerskailisi " kun mää oon niin hyvä ja älykäs ihan itte".
Poliisiakin jotkut oppii arvostamaan vasta kun itse joutuu rikoksen uhriksi tai tarvitsee kättä pitempää kun vastoinkäymisiä tulee ovista ja ikkunoista 😨
Nyt toivotan kaikille teille siunausta Isältä Jeesuksen nimessä: Tapahtukoon Sinun hyvän tahtosi mukaan aamen ❤
Toivotan sinullekkin kaikkea hyvää maan ja kuun valtiattaren ja sarvipään kautta, kulkekoon he rinnallasi kaikessa ja kaikkialla. Teen illalla sinulle hyvää onnea ja terveyttä tuovan loitsun, jotta eläisit pitkään terveenä ja onni olisi mukanasi ja pahat noidat loitsuineen pysyisivät sinusta kaukana. Toivotaan myös lämpimästi hyvää tulevaa yulea! <3
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvitse takaisin siunausta toivottaa. Uskovaiset ajattelevat, että ne siunaukset joita he jakavat palaavat heille kuitenkin siunauksena. Raamatussa on siitä jotain.
Laita hyvä kiertämään ❤ eli siitä hyvä lisääntyy ja paha ottaa pakkaa sitä mukaan🎯
Eli tee toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän💎
Siunaten kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita hyvä kiertämään ❤ eli siitä hyvä lisääntyy ja paha ottaa pakkaa sitä mukaan🎯
Eli tee toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän💎
Niinpä tee mitä tahansa, kunhan et vahingoita ketään ja muista, että kaikki mitä teet, palaa kolminkertaisena takaisin <3
Vierailija kirjoitti:
Siunaten kirjoitti:
Toivotan sinullekkin kaikkea hyvää maan ja kuun valtiattaren ja sarvipään kautta, kulkekoon he rinnallasi kaikessa ja kaikkialla. Teen illalla sinulle hyvää onnea ja terveyttä tuovan loitsun, jotta eläisit pitkään terveenä ja onni olisi mukanasi ja pahat noidat loitsuineen pysyisivät sinusta kaukana. Toivotaan myös lämpimästi hyvää tulevaa yulea! <3
😂🦄 kiitos hyvän toivotuksesta ja oikeassa olet: siellä missä hyvä kulkee niin vanavedessä sarvipäätkin: mutta vastoinkäymiset myötäkäynniksi eli sitä suurempi syy pysyä voittajan puolella🎯 toivottavasti tiedät mitä toivot itsellesi ja teet toiselle samaa❤🎶
Sopusoinnussa toiveiden kanssa: tapahtukoon sinun tahtosi mukaan.
Yllättävää että kristinuskon jeesustelua saa enemmän tukea kuin pakana-uskontoon kuuluvan toivotukset :D Hohhohhoo, se siitä suvaitsevaisuudesta ja lähimmäisen rakkaudesta. Aivan mahtava ketju, kuolen nauruun :D "Ei huomioida sitä, niin se menee pois".
Siunaten kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siunaten kirjoitti:
😂🦄 kiitos hyvän toivotuksesta ja oikeassa olet: siellä missä hyvä kulkee niin vanavedessä sarvipäätkin: mutta vastoinkäymiset myötäkäynniksi eli sitä suurempi syy pysyä voittajan puolella🎯 toivottavasti tiedät mitä toivot itsellesi ja teet toiselle samaa❤🎶
Sopusoinnussa toiveiden kanssa: tapahtukoon sinun tahtosi mukaan.
Ei sarvipää kulje vanavedessä, vaan on jokapuolella kuten maan ja kuun valtiatarkin, molemmat elävät sinussa, minussa ja ympäröivässä luonnossa :) Ja kaikki olemme yhtälailla voittajia, luonnonluomia kaikki :) Vaikkakin juuri nyt on sarvipää heikoimmillaan, kohta syntyy taas uudelleen :)
Jos sanoo päin naamaa mä lyön nyrkilläni leukaan.
On muuten aika tökeröä että ei-kristinuskoisen pitäisi jotenkin perustella miksi haluaa pitää yllä vanhoja SUOMALAISIA perinteitä. Esim. Kekriä kuitenkin juhlittiin aika pitkään kristinuskosta huolimatta, sitten tuli kristinuskoisten johtajat jotka tuomitsivat kekrin vieton "taikojen tekemisenä" ja kansalaiset joutuivat peloissaan siirtämään juhlansa navettaan ja lopettamaan perinteikkään kekri-pukin kiertämiset yms.
Minusta ei tarvitse sen kummemmin esim. kekrin viettoa perustella, kristinuskoiset voi haistaa paskan pakko-uskontonsa kanssa. Kristinusko on sen vuoksi niin suuri uskonto nykyään, että ihmiset on aikanaan PAKOTETTU uskomaan siihen, ensimmäiset kristinuskoiset Suomessa ei taatusti uskoneet koko hömppään, mutta mieluummin esittivät uskovansa kuin roikkuivat hirressä tai poltettiin noitana roviolla.
NYT on nimenomaan hyvä aika herättää uudelleen vanhoja pakanajuhlia henkiin, kun kristinuskoisten valta on heikkenemässä ja valtiolla on suurempi valta kuin kirkolla. Voihan se olla että sisällisodan tullessa kristinuskoiset väkiluvullaan taas alistaa muut valtansa alle, mutta siihen asti kyllä saa pistää kampoihin. Ihan sama vaikka joku kristinuskoinen siitä loukkaantuisikin, pitääpä oikeasti alkaa ottamaan tavaksi kekrin juhliminen. Nuutti-pukkihan se tulee sitten jouluna ;) Yleensäkkin huvittaa että joulupukkia sanotaan vieläkin kuitenkin pukiksi, "hedelmällisyysriitin hahmo" ja tämä hahmo vierailee jopa lestadiolaisperheissäkin.