Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat tulevat sisälle kutsumatta ja ilmoittamatta

Vierailija
08.12.2016 |

Ensiksi haluan sanoa, että pidän siitä kun meillä käy vieraita, mutta joskus on päiviä kun tuntuu etten jaksa.
Omat sukulaiseni ovat yhteydessä päivittäin, vaikka minulla on jo oma perhe ( mies ja 4 lasta ) . En suoraan sanottuna jaksaisi olla enää päivittäin sukulaisiin yhteydessä, vaan joskus ihan oman perheen parissa. Olemme kuitenkin yli 30v.

Meille tullaan suoraan ovesta sisään ilman, että kukaan edes ilmoittaa tulostaan. Ovet eivät pysy lukossa, koska joku lapsista jättäisi sen kuitenkin auki. Joskus myös tulevat vain sisälle, ja siitä suoraan jääkaapille.
Rakastan sukuani, mutta välillä tämä suututtaa, koska tuntuu ettei omaa rauhaa ole. Mieheni tekee pitkiä päiviä töissä, ja on vain vähän kotona joten olisi kiva olla omaan perheen kesken silloin, kun hän on kotona.

En voi kieltää heitä tulemasta, koska silloin välimme katkeaisi, enkä haluaisi sitäkään.
Ja välien katkeaminen olisi varma, koska tunnen heidät niin hyvin.

Mitä te pitäisitte tälläisestä? Olenko vain turha valittaja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asia on sillä tavalla ettet voi tehdä mitään. Et yhtään mitään. Et saa ovia lukkoon etkä voi kieltää ketään tulemasta. Valittaa voit vapaasti jos siitä tulee parempi mieli.

Vierailija
2/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäisin tulemasta, senkin uhalla että välit katkeavat. On se nyt helvetti jos ei suku ymmärrä antaa perheelle omaa tilaa. 

Tosin mä en ole sellainen sukuihminen ollenkaan ja mun suku asuu kaukana joten olen ehkä huono vastaamaan... Mutta omaa rauhaa arvostan yli kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä voi suuttua jos haluat omaa rauhaa. Sano , että pitää soittaa ja kysyä voiko tulla kylään.

Vierailija
4/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetatte lapset pitämään ovet lukossa. Kyllä ne käynnit alkaa harvenuta kun silloin tällöin käyt ovella sanomassa että nyt ei sovi tulla kyllään, harmi kun että ilmoittaneet tulostanne ja kävitte turhaan. Meillä on tietoisesti otettu vähän etäisyyttä sukulaisiin, eikä niitä pahemmin enää käy kylässä :D

Vierailija
5/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lukot oviin, tai laita JÄÄKAAPPIIN LUKKO!

Vierailija
6/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valita turhasta ja on väärin ajatella, ettei voi asialle mitään. Miksi et voisi seuraavan kerran jonkun saapastellessa sisälle väärään aikaan sanoa ystävällisesti ja jämptisti, että nyt on huono hetki vierailulle, meille ei nyt sovi, tule joku toinen päivä uudestaan. Mieti sanat valmiiksi etukäteen, niin osaat sanoa ne oikein. Ymmärrän, että tilanne on hankala, mutta jos joku toinen käyttäytyy tökerösti (tulee kutsumatta ja menee jääkaapille), sinun on uskallettava avata suusi eikä vain alistua mihin tahansa.

Vierailija
7/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään et voi ajatella vain itseäsi. Jos sä olet väsynyt omiin sukulaisiisi niin entäs se miehesi ja ne lapsesi sitten? Mies ei tietenkään uskalla sanoa ettei halua anoppia kylään ym. Eli kyllä joka päivä ravaaminen on vaan pakko kieltää, jos edes sä itse et jaksa sukuasi joka päivä. Äärimmäisen epätodennäköistä että mies jaksaisi sun sukuasi paremmin. Saako miehen suku käydä ikinä kun sun väkesi on jo tupannut kutsumatta sisään?

Oman miehen suku on tuollaista, ja ilmoitin miehelle heti alkuunsa yhteen muutettaessa, että ei tule kysymykseenkään, että ulko-ovi ei olisi lukossa, vaikka oltaisiin kotona. Itse kerrostalossa kasvaneena en siedä sitä että joku voi päästä sisään tekemättä tuloaan tiettäväksi. Joku varashan voisi viedä Louboutinit eteisestä ilman, että kukaan edes huomaisi!

Eli mieti myös muita perheenjäseniäsi. Perheen, ei suvun. Oma perhe etusijalle, ihan sama jos joku tätisi siitä suuttuu. Ei kukaan normaalijärkinen ihminen voi olettaa että jaksaisitte joka ilta kestitä ihmisiä, arkena vieläpä!

Vierailija
8/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, jos se olisi noin helppoa.

Mutta ovat sanoneet muun asian yhteydessä, että jos heille sanoisi ettei saa tulla, niin eivät tulisi koskaan. Ovat täysin ehdottomia, ja jääräpäitä.

T. Ap

Vierailija
9/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitä tahansa tarvitse sietää siksi, että sitten ihminen katkaisee välit kokonaan... Ei mitä tahansa voi oikeuttaa sillä, että toinen pelkää hyvältyksi tulemista.

Miten kypsynyt olet tilanteeseen? Olisiko katastrofi, jos nuo ihmiset jättäisivät teidät kokonaan? Etkö voi sanoa, että toivot heidän vaikka soittavan ennen kuin tulevat käymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän