Joko on käyty syömässä koko joukolla mummo rahattomaksi
Kommentit (11)
Lapsukaiset suurin joukoin ja suurina määrinä ahmivat kaikkia herkkujaan: lanttulaatikkoa, rosollia, lasimestarin silliä, hapanimeläsilakoita, sienisalaattia ja lipeäkalaa! Namitinam, harmi kun joulu on vaan kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsukaiset suurin joukoin ja suurina määrinä ahmivat kaikkia herkkujaan: lanttulaatikkoa, rosollia, lasimestarin silliä, hapanimeläsilakoita, sienisalaattia ja lipeäkalaa! Namitinam, harmi kun joulu on vaan kerran vuodessa.
Unohdin tölkkiherneet! Ne maistuu mukavasti Itä-Saksalle ja antavat lisämakua lanttupieruihin!
Mummo on maannut mullan alla jo yli 30 vuotta, joten ei.
Mä kävin aattona mun vanhempien luona. Mulla ei ole koskaan ollut mummoa tai muita sukulaisia.
50+
Syöty ja varsinkin jätetty pyykkivuori jäljelle vanhan mummon pestäväksi. Lakanat pyyhkeet jne...
Vanhempien joulupöydässä oli:
Muutama loota, kinkkua, rosollia ja lihapullia.
Kyllä käytiin mutta jouko oli niin täynnä jo toisen aterian jälkeen että oli pakko luovuttaa.
Koko suku latasi sähköautonsa mumman ja paapan pistokkeesta. Mummalla ja paapalla määräaikainen soppari tehty, 44 snt/kwh. Lähdettiin äsken ajamaan Oulusta kohti Helsinkiä. Ruuatkin olivat hyviä. Oli mumma ja paappa panostaneet kunnolla, kuten pitääkin.
Mummo täällä hei. Ihana kun kävitte, jouluna on parasta nähdä lapset perheineen saman pöydän ääressä. Töissä käydään joten on varaa tarjota joulu omille lapsille ja näin siirtää jouluperinteitä eteenpäin.
Käytiin aattona ja eilen. Eikä mummo ole edelleenkään rahaton.