Mitähä äsken tapahtui :o
Olin syöny aamupuuron kahentoista aikaan, ja sit kävelin n.600m postiin. Postiin päästyäni iski semmonen ihme humahdus ja vähä alko pyörryttämään. Sain kuitenkin asioinnin hoidettua, ja käveltyä takaisin kotiin, vaikka olo olikin vähän lötkö. Kotona join lasillisen mehua ja kävin sohvalle pitkälleen. Äsken söin lounasta ja nyt ajattelin ottaa pienet torkut. Pää on vähän kipeä ja vähä pyörryttää/ huimaa, ei tee mieli olla pystyssä.
Verensokeri? Verenpaine? Vai mitä ihmettä. Ihan perusterve vajaa kolmekymppinen nainen olen.
Kommentit (23)
Verensokeri ja verenpaine pitäisi mitata, ei niitä arvailemalla voi diagnosoida. Alhainen verenpaine oireilisi levon jälkeen ylös noustessa, ei kävellessä. Aamupuuron jälkeen ei verensokerinkaan pitäisi olla alhainen. Ehkä sinulle on vain tulossa flunssa tms. Onko sinulla mitään lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla vaikka asentohuimaus. Mulla on asentohuimausta, ja aikoinaan ilmoitteli itsestään tuolla tavoin, ennen kuin alkoi oikein kunnolla. Vittumainen vaiva.
Okei :/ täytyy ottaa enempi selvää tuosta ja katsoa täsmäisikö.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Verensokeri ja verenpaine pitäisi mitata, ei niitä arvailemalla voi diagnosoida. Alhainen verenpaine oireilisi levon jälkeen ylös noustessa, ei kävellessä. Aamupuuron jälkeen ei verensokerinkaan pitäisi olla alhainen. Ehkä sinulle on vain tulossa flunssa tms. Onko sinulla mitään lääkitystä?
Niinjoo. Välillä on ylösnoustessa huimannut, niin opetellut nousemaan hitaammin. Lievästi tukkoinen olo. Lääkityksenä on mirtazapin.
-ap
Opettaja päästi sitten koulusta kotiin? :D
Niskat tai hartiat jumissa? Alkaa itselläni ainakin huimata.
Vierailija kirjoitti:
Niskat tai hartiat jumissa? Alkaa itselläni ainakin huimata.
Ne on kyllä vähän jumissa. Mut voiko ne tehä tommosta humahdusta? Iski siinä ko pysähdyin täyttämään sitä paketinlähetyslappua.
-ap
Miksi syöt mirtazapiinia? Se lihottaa rajusti, tekee tokkuraiseksi ja aiheuttaa joillekin jopa hiustenlähtöä. Paljonko olet jo lihonut? Se nimittäin voisi aiheuttaa kohonneen verenpaineen. Käy tarkistuttamassa verenpaine ja jos se on koholla, ja paino noussut, lopeta sen käyttö.
🇺🇦🇮🇱
Proteiinin puute. oireet sanovat että sinulla on se.
Vierailija kirjoitti:
Homous voi tarttua missä vain.
Homoutta veikkaan minäkin. Vaarallinen tauti, johtaa AIDS:n.
Syä kanaa ja possua ni oirreet lähtee, ja ruista ranteesee.
Tuo on kamalaa! Itse meinasin kesällä pyörtyä, kun olin pyöräilemässä kotiin. Tuli myös todella huono olo ja sain tosissani taistella, että pääsin kotipihaan, sain pyörän varastoon ja pääsin sisälle. Pyörrytti älyttömästi ja silmissä kipunoi. Voiko verenpaine tai verensokeri romahtaa sillä tavalla yhtäkkiä?
Ehkä meidän molempien pitää suunnata lääkärille, jos tällaisia "kohtauksia" tulee lisää...
Kaffepulla kirjoitti:
Miksi syöt mirtazapiinia? Se lihottaa rajusti, tekee tokkuraiseksi ja aiheuttaa joillekin jopa hiustenlähtöä. Paljonko olet jo lihonut? Se nimittäin voisi aiheuttaa kohonneen verenpaineen. Käy tarkistuttamassa verenpaine ja jos se on koholla, ja paino noussut, lopeta sen käyttö.
Unettomuuteen ja lievään ahdistukseen. Tokkuraiseksi joo tekee. Olen käyttänyt muutaman kuukauden. Paino on noussut, en tiedä miten paljon, mutta empähän ole alipainoinen enää. Täytyy tarkistuttaa paineet.
-ap
n25 kirjoitti:
Tuo on kamalaa! Itse meinasin kesällä pyörtyä, kun olin pyöräilemässä kotiin. Tuli myös todella huono olo ja sain tosissani taistella, että pääsin kotipihaan, sain pyörän varastoon ja pääsin sisälle. Pyörrytti älyttömästi ja silmissä kipunoi. Voiko verenpaine tai verensokeri romahtaa sillä tavalla yhtäkkiä?
Ehkä meidän molempien pitää suunnata lääkärille, jos tällaisia "kohtauksia" tulee lisää...
Hyi! Tää on niin tuttua :S inhottavaa!
Täytyy kyl kysyä lääkäriltä, ensviikolla on kontrolliaika ni otan puheeksi. Voin infota tänne sit jos muistan.
Ja kannattaa kyl suunnata, ainaki kysyä jostain.
-ap
Niin tuttua. Kärsin itse tuosta melkeimpä päivittäin.
Minulle tulee myös ns. Kylmä hiki ja välillä lähtee jopa taju.
Mitään syytä ei ole löytynyt. Lähetellään vain lääkäriltä toiselle.
Mitä ihmettä te vaahtoatte noin pienestä asiasta?
Kerran arkiaamuna olin suihkussa ja tuli yhtäkkiä huono olo. No lähdin suihkusta shampoot päässä ja pääsin keittiön tuolille istumaan... Hetken päästä heräsin lattialta ja oksensin samalla. Sen jälkeen korvissa soi, kuin tuhannet heinäsirkat olis surissu korvissa.
No työterveyshuoltoon siitä piti lähteä koska työpäivä oli edessä. Lääkäri tutki ja kyseli, ja päätyi lopputulokseen että verensokeri oli vaan heitellyt liian rajusti kun heti herättyä menin suihkuun.
Älkää olko ihmiset noin säikkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua. Kärsin itse tuosta melkeimpä päivittäin.
Minulle tulee myös ns. Kylmä hiki ja välillä lähtee jopa taju.
Mitään syytä ei ole löytynyt. Lähetellään vain lääkäriltä toiselle.
Kylmä hiki tulee harvoin. Onko lääkärit epäilly mitään tiettyä, vai on ihan tietämättömiä?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te vaahtoatte noin pienestä asiasta?
Kerran arkiaamuna olin suihkussa ja tuli yhtäkkiä huono olo. No lähdin suihkusta shampoot päässä ja pääsin keittiön tuolille istumaan... Hetken päästä heräsin lattialta ja oksensin samalla. Sen jälkeen korvissa soi, kuin tuhannet heinäsirkat olis surissu korvissa.
No työterveyshuoltoon siitä piti lähteä koska työpäivä oli edessä. Lääkäri tutki ja kyseli, ja päätyi lopputulokseen että verensokeri oli vaan heitellyt liian rajusti kun heti herättyä menin suihkuun.
Älkää olko ihmiset noin säikkyjä.
Huh :O kyllä mä tollaista säikähtäisin.
-ap
Verensokereita ja paineita seurailin pari kuukautta. Niissä ei ollut mitään poikkeavaa.
Verikokeista ei löytynyt mitään.
Magneettikuvissa ei mitään poikkeavaa..
Viimeksi lääkäri selitti että johtuu siitä että olen pitkä. Veri ei kierrä päähän saakka :D
Laittoi lähetteen jollekkin erikoislääkärille.
Ja siis puolet suomen kansasta pyörtyilisi vähän väliä jos tuo pituusteoria pitäisi paikkansa. Olen kuitenkin vain 172.
16
Voisi olla vaikka asentohuimaus. Mulla on asentohuimausta, ja aikoinaan ilmoitteli itsestään tuolla tavoin, ennen kuin alkoi oikein kunnolla. Vittumainen vaiva.