Perintätoimisto ilmoittaa vanhemmille?
Olen parikymppinen nainen, joka jäi hiljattain työttömäksi ja taloudelliset vaikeudet ovat kovat. Äsken äitini soitti minulle vihaisen puhelun, kuinka perintätoimistolta oli tullut HÄNELLE toinen varoitus maksamattomista laskuistani. Sen sijaan että äiti olisi tarjoutunut avustamaan minua laskun kanssa, hän haukkui minut lyttyyn kun olen sotkenut raha-asiani. On sanomattakin selvää ettei meillä ole lämpimät välit.
Haluaisin tietää millä oikeudella perintätoimisto ahdistelee vanhempiani? Ja nimenomaan äitiä, jonka kanssa en ole yli kymmeneen vuoteen asunut saman katon alla, meillä on eri sukunimi, asumme nytkin eri paikkakunnilla jne. Mistä he ovat saaneet tietoonsa kyseisen ihmisen olevan äitini.
Kommentit (51)
Lasku tehty alaikäisenä? Esim. kirjastonrästi, hammaslääkäri, jne
Suomessa on sellainen kun väestörekisterijärjestelmä. Lasku on todennäköisesti muodostunut sinun ollessa alaikäinen.
Miksi hittossa äitisi olisi pitänyt tarjoutua maksamaan aikuisen lapsensä rästit?
Miksi et ole hoitanut asioita laskuttajien kanssa?
Ei lasku voi mitenkään olla äitini nimissä. Muutin n. vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja tein uuden sähkösopimuksen. Lasku on lokakuulta, jolloin jäin myös työttömäksi. Olen ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden.
-ap
Taattua AV laatua..
Apn vikahan se on jos perintätoimisto lähettelee laskuja hänen vanhemmille...
Ap soittaa nyt sinne perintään ja a. sopii maksuaikataulusta ja b. kertoo sinne että vanhempien osoite on väärä paikka lähetellä kirjeitä.
Ja koska aplla on äitiinsä huonot välit niin kannattaa jatkossa sulkea puhelin tai jättää vastaamatta kun äiti soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasku voi mitenkään olla äitini nimissä. Muutin n. vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja tein uuden sähkösopimuksen. Lasku on lokakuulta, jolloin jäin myös työttömäksi. Olen ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden.
-ap
Lasku nyt lokakuulta? Perintätoimisto ei vielä joulukuussa soittele minnekään, pari muistutuskirjettä on voinut tulla. Seuraavaksi katkeaa sähköt.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Onko niitä laskuja nyt yksi vai useampi?
Kyllä siellä on liittymän omistajana äitisi, eipä ne muuten kirjeitä lähettele ihan minne sattuu. Soita perintätoimistoon ja selvitä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apLasku nyt lokakuulta? Perintätoimisto ei vielä joulukuussa soittele minnekään, pari muistutuskirjettä on voinut tulla. Seuraavaksi katkeaa sähköt.
Jos oikein ymmärsin niin äiti oli saanut muistutuskirjeen, ei soittoa. Ja sanoi samaa että seuraavaksi katkeaa kuulemma sähköt. Olisi kiva saada nämä muistutukset ihan itsellenikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apOnko niitä laskuja nyt yksi vai useampi?
Useita on, mutta vain tästä sähkölaskusta oli tullut viestiä äidille. Edellinen kommentti myös minun.
-ap
Vierailija kirjoitti:
-ap
Lasku voi olla edelleenkin maksamatta jäänyt hammaslääkärikäynti tai vastaava. Saatavat vanhenee vasta vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apLasku nyt lokakuulta? Perintätoimisto ei vielä joulukuussa soittele minnekään, pari muistutuskirjettä on voinut tulla. Seuraavaksi katkeaa sähköt.
Oletko tehnyt kaikki muuttoilmoitukset huolellisesti vai kummitteleeko lapsuudenkotisi osoite rekistereissä?
Ei lokakuussa erääntynyt lasku mene vielä perintään. Mutta jos asut äitisi asunnossa, niin tällöin muistutuskirje on voinut hyvinkin tulla asunnon omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin niin äiti oli saanut muistutuskirjeen, ei soittoa. Ja sanoi samaa että seuraavaksi katkeaa kuulemma sähköt. Olisi kiva saada nämä muistutukset ihan itsellenikin.
No etkö nyt itsenäinen aikuinen voi hoitaa asiaa soittamalla a) joko sähköyhtiöön kysymään miksi siellä on äitisi tiedot tai b) sinne perintätoimistoon että teet maksusuunnitelman. Mistä me nyt täällä tiedetään mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apOnko niitä laskuja nyt yksi vai useampi?
Useita on, mutta vain tästä sähkölaskusta oli tullut viestiä äidille. Edellinen kommentti myös minun.
-ap
Jos sinulla on useita rästejä tai maksuhäirintämerkintä, niin et saa esim. sähköliittymää. Sopimus taitaa olla äitisi nimissä jätät sen vaan kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etkö nyt itsenäinen aikuinen voi hoitaa asiaa soittamalla a) joko sähköyhtiöön kysymään miksi siellä on äitisi tiedot tai b) sinne perintätoimistoon että teet maksusuunnitelman. Mistä me nyt täällä tiedetään mistä on kyse?
Eiköhän tässä kuintekin ollut motiivina aloittaa haukkumisketju perintätoimistojen mielivallasta kiusata kilttiä ja ahkeraa kansalaista, jossa ei ole koskaan mitään vikaa.
0/5
Toinen varoitus ja nyt vasta haukkui sinut? Mihin eka meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apLasku voi olla edelleenkin maksamatta jäänyt hammaslääkärikäynti tai vastaava. Saatavat vanhenee vasta vuosien päästä.
Kyseessä oli sähkölasku jonka eräpäivä oli reilu kaksi kuukautta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tehnyt kaikki muuttoilmoitukset huolellisesti vai kummitteleeko lapsuudenkotisi osoite rekistereissä?
Äitini ei asu lapsuudenkodissani eikä edes samalla paikkakunnalla joten siksi onkin todella omituista että ovat yhteydessä äitiini. Isäni kanssa olen ollut enemmän tekemisissä, asunut yhdessä n. 18-vuotiaaksi ja meillä on sama sukunimi, mutta häneen perintätoimisto ei ole ollut yhteydessä.
-ap
Se lasku lienee äitisi nimissä. Siksi.
Ja tietenkin hän on vihainen. Kuka tuollaisesta ilahtuisi?