THL: Jo joka kolmas vuonna 1987 syntynyt syö psyykenlääkkeitä!
Onko nuoret aikuiset jo näin sekaisin vai lääkitäänkö ihmisiä turhaan?
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/463545-jo-joka-kolmas-nuori-sy…
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Huono vuosikerta tuo 1987.
Niinhän me taidetaan olla.
Olen myös 80-luvulla syntynyt. Olen käynyt Koulut ja ollut valmistumisen jälkeen työelämässä kokoajan. Naimississa olen ja lapsia löytyy myös.
Lapsuudessani on ollut asioita jotka ovat varjostaneet elämääni. Kiihkouskovaisuutta ja mielenterveysongelmia vanhemmilla. Nämä asiat on kuitenkin vaiettu ja ongelmat juontavat sukupolvien taakse. Olen hakeutunut kelan tukemaan terapiaan, joten kuulun tähän kolmannekseen, vaikka en itse koe olevani syrjäytynyt tai edes syrjäytymisvaarassa.
Nykyään osataan ja uskalletaan hakea apua. Mielestäni se on hyvä asia ja toivottavasti pystyn itse antamaan lapseilleni enemmän, kuin itse sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vuosikerta tuo 1987.
Niinhän me taidetaan olla.
Ennen oli kaikki paremmin, teinitkin.
Suomen Kuvalehdessä oli pari numeroa sitten tosi hyvä juttu ympäristömyrkkyjen vaikutuksista ihmisiin. Esim. lyijyn lisääminen bensiinin kiellettiin vasta 1995 (Suomessa käyttö lopetettu -94).
Kyllähän näistä voi johtopäätöksiä vetää, kun miettii, miten paljon kehityshäiriötkin ovat lapsilla lisääntyneet ja sitten nämä lievemmät ongelmat kuten mielenterveys- ja päihdeongelmat jotka todennäköisesti heijastelevat sitä, että ihmisillä ei ole aivokemiat kohdallaan.
Nyt puhutaan paljon mikromuovien haitoista, niiden vaarat on vasta tunnistettu, mutta selvää käsitystä haitoista ihmiselle ei vielä ole. Mitähän kamalia paljastuksia tulevaisuus vielä tuokaan tullessaan.
🇺🇦🇮🇱
Olen 1987-syntynyt ja olen syönyt lähes kaikkia saatavilla olevia nuppilääkkeitä.
Lapsuus oli melko köyhää ja ankeaa. Mun vanhmmat olivat kait henkisesti rajoittuneita kun olin lapsi. Me ei matkustettu tai tehty mitään "jännää". Aina samat tylsät ympyrät. Mun isä ei ole varmaan koskaan lukenu yhtään aikuisten kirjaa. Äiti varmaan viisi.
Kaffepulla kirjoitti:
Suomen Kuvalehdessä oli pari numeroa sitten tosi hyvä juttu ympäristömyrkkyjen vaikutuksista ihmisiin. Esim. lyijyn lisääminen bensiinin kiellettiin vasta 1995 (Suomessa käyttö lopetettu -94).
Kyllähän näistä voi johtopäätöksiä vetää, kun miettii, miten paljon kehityshäiriötkin ovat lapsilla lisääntyneet ja sitten nämä lievemmät ongelmat kuten mielenterveys- ja päihdeongelmat jotka todennäköisesti heijastelevat sitä, että ihmisillä ei ole aivokemiat kohdallaan.
Nyt puhutaan paljon mikromuovien haitoista, niiden vaarat on vasta tunnistettu, mutta selvää käsitystä haitoista ihmiselle ei vielä ole. Mitähän kamalia paljastuksia tulevaisuus vielä tuokaan tullessaan.
LYIJY TAKAS!
Ennen ku masenti, niin mentiin metsään eikä syöty mitään lääkkeitä! Korkeintaan pontikkaa juotiin ja terveitä oltiin!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on -81. Ei ikinä ollut mitään lääkitystä, mutta lähes kaikki hänen kaverinsa/tuttunsa ovat joko linnassa, narkkeja, alkoholisteja tai lääkityksellä.
Tämä on aika kärjistetysti nyt sanottu, mutta todella moni 80- luvulla syntynyt on aika kujalla. Totta kai joukosta löytyy selväjärkisiäkin ja ihan tavallisia mallikansalaisia, mutta jotenkin suurin osa näistä kaupugilla pyörivistä ongelmatapauksista ovat kasarilla syntyneitä.
Olen itse 90-luvulla syntynyt ja koulussani oli ala- ja yläaste yhdistettynä. Suurin osa 80-90- luvun alussa syntyneet olivat ongelmatapauksia- ja ne samat naamat ovat sitä edelleen. Osa kuollut aineisiin ja monella lääkitys. Hengaavat erittäin pahoissa porukoissa.
Tiedä sitten mistä tämäkin johtuu..
83 syntyneistä on kuollut jo 1% . Yleisimmät syyt itsemurha, myrkytys ja syöpä.
Vanhemmille maistuu oma elämä. Lapset kasvatetaan rahalla ja tunne-elämän merkitys jätetään vähemmälle. Samoin kiinteiden perhesuhteiden merkitys. Siinä syy, miksi nuoret ajautuvat yksinäisyydessään ja ahdistuneina terapioihin ja lääkäri määrää masennuslääkkeet heti ensimmäisellä käynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ku masenti, niin mentiin metsään eikä syöty mitään lääkkeitä! Korkeintaan pontikkaa juotiin ja terveitä oltiin!
Metsään mentiin köyden kanssa.
Nuoret eivät vielä osaa pitää puoliaan ja ovat helposti suostuteltavissa kun tk:n yleislääkäri ilman mitään testejä määrää masennuslääkityksen. Tämä on rikollista toimintaa. Ainoastaan psykiatrilla pitäisi olla oikeus määrätä näitä ja silloinkin vain hyvin vaikeille tapauksille.
Surettaa että Suomessa ei olla tietävinäänkään että maailmalla jo kartetaan masennuslääkitystä, niiden vaarojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olikin me, nykyään on yksin.
1980-luvulla syntyneet olivat lapsia 1990-luvun laman aikaan eivätkä ehtineet vuosituhannen taitteen nousukauteen mukaan. Sen sijaan tämä kohta kymmenen vuotta jatkunut taantuma on vienyt uskon tulevaisuuteen ja mahdollisuuden mielekkääseen aikuisuuteen.
90-luvun lama ja sen lieveilmiöt näkyy nykyajan kolmekymppisissä. Köyhyys, työttömyys, perheväkivalta, alkoholismi...
Onneksi tajusin ostaa erään lääkefirman osakkeita muutama vuosi. Yksi harvoista firmoista, jolla on järkyttävän hyvä tuotto. Kehoittaisinkin, että samaa määrää vähintään psyykelääkkeitä voisi määrätä myös 90-luvulla syntyneille (mahdollisimman pitkä tuotto, koska kroonistuminen on lähes sata varmaa). Psyykelääkkeitä voitaisiin määrätä edelleen vähän rennommalla kädelle syysmasennukseen, alakuloon, ehkä flunssasta aiheutuvaa masennukseen ja muihin kolotuksiin.
Käypä hoito suositukset ovat nykyään sellaiset, että masennuslääkkeet ja sitten vasta pääset keskustelemaan. Oma lapsi kävi kouluterveydenhoitajalla puhumassa mielialastaan. Koulun aiheuttamaa stressiä ja nuoruuden kuohuntaa. Aika lääkärille ja ssri-lääkeresepti kouraan ja lisäksi opamoxia.'
Oli kyllä lapsikin ihmeissään, ettei hän olisi kaivannut muuta, kuin ulkopuolista keskusteluapua. Mutta hänelle sanottiin, että keskusteluapua ei tule, ellei ala syömään lääkkeitä. No ei alkanut syömään lääkkeitä ja nuoruuskin meni ohi ja mieli tasaantui. Joten ongelma ratkesi sillä.
Mutta herkästi kyllä masennuslääkkeet nykyään tyrkytetään.
Mä olisin kiinnostunut, mitä seurauksia psyykenlääkkeiden pitkäaikaiskäytöstä on, kun nää ihmiset on vanhempia. Onkohan enemmän dementikkoja....
Nykyaikana jostain syystä monilla tytöillä on syömishäiriöitä. Monella myös perfektionismia, täydellisyydentavoittelua ja itsetunto-ongelmia. Siinä on pohja rakennettu mielenterveysongelmille.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin tuotos.
Viittaatko Romanian lastenkoteihin? hermoverkot, välittäjäaineet ja stressin sietokyky perseellään. Osa jengistä tavallaan kehitysvammaisia eivätkä selviä normi elämästä.
Sosialismin tuotos.