Miten jollekkin 40v on 160 euroa paljon rahaa?
Vaikka meidänkin perhe on pienituloinen niin ei sitä 160 euroa hetkauta mihinkään. Miten köyhiä oikein olette?
Kommentit (22)
Meille on ja perheen nettotulot ovat 4200 euroa/kk.
Jokainen sentti on tärkeä, ei ole varaa elää siten, että taivaantuuliin tuommoisen summan possauttais. Jos sitä pokeriavausta kauhistelet.
N44
Mitä? Mulle 20 euroakin on iso raha, on ollut aina. Vitostakin mietin lähes päivittäin, en osta yli 3 euron ruokia kuten kanaa, kalaa tai lihaa. t.pienituloisempi.
Miten jollekin 40-vuotiaalle on oikeinkirjoitus liikaa vaadittu?
Jaa no mää olen 33-vuotias, mutta kyllä minustakin 160 euroa on iso raha, varsinkin jos sen tuhlaa ns. pöntöstä alas. Vaikka ei hetkauttaisikaan taloutta kamalasti. Sinä varmaan voit sitten heitellä 50 euron seteleitä ihan surutta pitkin maita ja mantuja, jos ei kerran tunnu missään? Joku muu saattaa löytää rahan ja arvostaa sitä enemmän.
No laitapa sitten tänne 160 euroa tulemaan. Tai saman tien 500, kun joulukin on tulossa. Vai oletko köyhä?
En tiedä, mutta oikeinkirjoitustaidottomuus hetkauttaa aina.
Jollekin!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka meidänkin perhe on pienituloinen niin ei sitä 160 euroa hetkauta mihinkään. Miten köyhiä oikein olette?
Se näyttääkin olevan kohdallasi melkoinen kysymys. Kannattaa pohtia vielä.
Minä olen pienituloinen ja perheellinen 40 -vuotias ja kyllä se on minulle todella iso raha. Sillä saa vaikka upouudet talvikamppeet lapselle tai joulun herkkuruuat koko perheelle.
Iso raha mistä? 160€ tuolista on vähän. 160€ konvehtirasiasta on uskomattoman paljon.
No mulle on. Mun omakotitalo jonka olin sinkkuna ostanut osoittautui hometaloksi ja piti myydä purkukuntoisena. Velkaa jäi, mutta talo meni. Nyt maksan siis asuntovelkaa siitä töllistä + isoa vuokraa Helsingissä yhtä aikaa. Vaikka mulla on ihan ok tulot (brutto 3500 euroa kuussa) niin kyllä saa kieli keskellä suuta elää, ja ruokakaupassakin miettiä mihin rahat riittää.
No mä olen köyhästä duunariperheestä lähtöisin, nykyään keskituloinen asuntovelallinen ja mulle tuo on iso raha!
Esim 2 vkon ruokaostokset perheelle, uusi talviulsteri, äitienpäivälounas perheen kesken ravintolassa tai lentoliput vaikka Lontooseen. Ei ihan taskurahaa todellakaan.
Paikallislehden+mainospostinkantaja ei saa tuota rahaa ikinä kuukauden tilissäkään, mutta hänhän saakin "reipasta liikuntaa" (... ja sehän ne kauppakassit täyttääkin)
Minulla on varallisuutta yli 200 000 € ja käyttötililläkin joku 8 000, mutta silti 160 euroa on minulle iso raha. En ole koskaan esimerkiksi ostanut niin kalliita kenkiä tai takkia. Ja jos hukkaisin 160 euroa tai mieheni tuhlaisi sen johonkin täysin järjettömään, niin kyllä harmittaisi.
Ai nää on ikäsidonnaisia jutskia.
160 euroa on vanha 1000 markkaa.
Kyllä se mulle mun 2200 euron nettotulosta on iso raha. Viikon ruuat meidän aina-nälkä-teinipoikaperheessä.
Olen 46-vuotias ihan ok-tuloinen työssäkäyvä nainen. Minusta 160 € on iso raha, riippuen tietysti siitä mitä sillä saa. En käyttäisi tuollaista summaa turhaan tai viihteelle. On muita, tärkeämpiä kohteita. Johonkin haaveeseen, kuten konserttilippu voi sen kuitenkin laittaa, suunnitellusti.
Oli sitten pakko oikein perustaa oma ketju sädekehän kiillottamiseen. Etkö saanut tarpeeksi suitsutusta tuossa pelaajamiesketjussa? En todellakaan tajua tällaisten pätöämmien sivistymättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Meille on ja perheen nettotulot ovat 4200 euroa/kk.
Jokainen sentti on tärkeä, ei ole varaa elää siten, että taivaantuuliin tuommoisen summan possauttais. Jos sitä pokeriavausta kauhistelet.
N44
Sama ikä ja samat tulot. Kyllä mä voin laittaa 160€ menemään tuosta vaan, jos koen saavani rahalle vastinetta. Pokerin peluussa en välttämättä sitä tunne saavani, mutta 160 euron kotimaiset kengät on ihan normaali ostos tai 160 euron parivuoteen pellavalakanasetti. En edes kulmiani kohottaisi jos mies sanoisi antaneensa sen verran siskolleen.
Et sä ap oo pienituloinen jos 160 € ei oo iso raha. Tää itsensä pienituloiseks tai köyhäks kutsuminen taitaa vaan nykypäivänä olla muotia. Sä oot sen sijaan hyvin toimeentuleva.
Ehkä se 40v on opintotuella? :D