Miten sammuttaa rakkaus?
Olen naimisissa, mutta rakastan toista. Olen rakastanut sitä toista jo 16v. Miten sen rakkauden siihen toiseen saisi sammutettua?
Tulen hulluksi näiden tunteiden kanssa. Rakastan kyllä miestänikin (kai), mutta se toinen on aina vain mielessä vaikka mitä tekisin. En haluaisi enää rakastaa häntä, koska me tuskin tullaan koskaan enää yhdessä olemaan, mutta miten saan tämän rakkauden loppumaan?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeassa liitossa miehenä toivoisin, että vaimoni kertoisi minulle ettei rakasta täydestä sydämestä minua.
Haikailee jotain menneisyyden tunnetta. Ehkä miehesi haluaisi rinnalleen jonkun joka haikailee häntä?
Ehkä hän jopa kuvittelee, että sinä olet se ihminen?
Niin, paskahan mä olen. Kyllähän mä sen tiedän. Mutta sentään yritän tehdä tälle asialle jotain. Kai siitä nyt jonkun säälipisteen edes saa?
Nyt vain tuntuu, että on umpikuja.
ap.
Olin sanoa, että ota yhteys exääsi ja kysele kuulumisia jne.
Mutta mitä tuosta voisi seurata? Se, että palaatte yhteen? Jos tulisi valinta, että exäsi ottaisi sinut huomenna takaisin niin dumppaisitko miehesi?
Jos näin tekisit, niin eiköhän olisi sitten aika erota nykyisestäsi? Eikä tuota ehdottamaani kyselyä ennen sitä, jookos?
Vai pidätkö oikeutettuna katsella uusi valmiiksi nykyisessä suhteessa ennen eroa?
Olen monta kertaa meinannut ottaa yhteyttä, mutta sitten olen ajatellut, että se ei ole sopivaa ja että sitten alkaisin vielä enemmän ikävöidä. Jos nyt enempää edes voi...
Mutta olen yrittänyt pysyä kaukana ja erossa ihan mieheni takia.
Toisaalta taas juttelu exän kanssa voisi auttaakin.
ap.
Tuo exän kanssa yhteydessä olo lienee ihan hyväksyttävää. Kunhan se ei tapahdu mitenkään salassa.
Ja tietty sitten vähän kalskahtaa huonolta ajatukselta, jos nykyinen suhde ei toimi. Turhaan aiheutat miehellesi harmaita hiuksia jos sulla ei ole puhtaat jauhot pussissa (himoitse exää tms.) yhteydenotossa.
Kaikki lähtee siitä, että kotipesä on puhtaana ja hommat toimii. Hox! myös sen miehesi mielestä.
Oletko ap miettinyt miten nykyisen suhteesi saisi kukoistamaan niin ettet haikailisi menneitä?
Piristystä seksielämään. Kotitöiden jakamista. Irtiottoa arjesta?
Puhukaa miehenne kanssa, sopikaa jos jotain tulisi muuttaa. Ei se yksi märehtimällä yleensä parane.
Olitko avioliitossa exäsi kanssa? Oletko avioliitossa nykyisen miehesi kanssa? Onko vielä aiempia avioliittoja taustalla?
Jumalan silmissä aviomiehesi on se, jonka kanssa menit ensimmäisenä avioliitoon (jos hän on vielä elossa).
Jos et ole koskaan mennyt avioliittoon kenenkään kanssa, olet Jumalan silmissä naimaton eikä sinulla ole miestä.
Jos olet nykyisen miehen kanssa avioliitossa eikä sinulla siis ole aiempia avioliittoja, nykyinen miehesi on oikea miehesi, vaikka sinulla olisi tunteita sinne tai tänne. Tässä tapauksessa teet oikein, kun etsit keinoa sammuttaa rakkaus, joka suuntautuu muuhun kuin mieheesi.
Edelleen jos on niin, että ainoa avioliittosi on nykyisen miehesi kanssa, sinun on taisteltava avioliittosi puolesta kahdella rintamalla: sekä tukahduttaa rakkaus exää kohtaan että vahvistaa rakkautta aviomiestäsi kohtaan. Joku mainitsi tukahdutusvinkkinä sen, että käy läpi exän huonoja puolia – se on ihan varteen otettava ohje! Vahvistamisen perustana on, että muistutat itseäsi liitosta jonka solmit miehesi kanssa.
__________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
AP taisi mennä ottamaan "yhteyden" exäänsä. Päätti, että kun ei kerro niin se on ok nyksää kohtaan.
Miksi joku liiton siunaaminen olisi ratkaiseva Jumalan silmissä, sillä onhan monesti historiassa käynyt niinkin, että aivan väärät ihmiset toisilleen naitetaan keskenään, esim uskonnollisen suvun painostuksen jälkeen? Eikö kyse voi olla vain fyysisestä yhteensopivuudesta suhteessa exään sekä toistensa ymmärtämisestä, tuntemisesta perin pohjin? Uskonto ja suvun painostus voivat sekoittaa luontaista kumppanin valintaprosessia ja siinä pitäytymistä.
Jatka samaa rataa, kuin tähän astikin. Haikaile exää ja märehdi omiksesi.
Kiduta miestäsi ja itseäsi tylsässä suhteessa. Kyllä se vanhuus sieltä tulee ja hups huomaatkin että siinähän se elämä meni itkiessä. Ei toki kannata yrittää korjata nykyistä liittoa tai erota.
Kärvistely ja itsesäälissä elely se lujittaa sydäntä!
Vai tarttisko kenties tehdäkin jotain? Jo tänään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku liiton siunaaminen olisi ratkaiseva Jumalan silmissä, sillä onhan monesti historiassa käynyt niinkin, että aivan väärät ihmiset toisilleen naitetaan keskenään, esim uskonnollisen suvun painostuksen jälkeen? Eikö kyse voi olla vain fyysisestä yhteensopivuudesta suhteessa exään sekä toistensa ymmärtämisestä, tuntemisesta perin pohjin? Uskonto ja suvun painostus voivat sekoittaa luontaista kumppanin valintaprosessia ja siinä pitäytymistä.
Avioliittoon ei "siunata", vaan vihitään.
Avioliittovihkimys on Jumalan silmissä ratkaiseva. Ei se tietenkään ole ratkaiseva uskomattomille ihmisille, esim. ateisteille, agnostikoille, tapakristityille jne. enkä väitä että niin olisi.
Jumalalle se on ratkaiseva, ja meille jotka uskomme ja luotamme Jumalaan.
______________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa, mutta rakastan toista. Olen rakastanut sitä toista jo 16v. Miten sen rakkauden siihen toiseen saisi sammutettua?
Tulen hulluksi näiden tunteiden kanssa. Rakastan kyllä miestänikin (kai), mutta se toinen on aina vain mielessä vaikka mitä tekisin. En haluaisi enää rakastaa häntä, koska me tuskin tullaan koskaan enää yhdessä olemaan, mutta miten saan tämän rakkauden loppumaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin kaikkosi?
Pitää välillä tehdä muutakin. Olen lukenut, mutta en ehdi kommentoida.
Tulen illalla vielä, jos ehdin ennen klo 23...
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin kaikkosi?
Pitää välillä tehdä muutakin. Olen lukenut, mutta en ehdi kommentoida.
Tulen illalla vielä, jos ehdin ennen klo 23...
ap.
Tuleeko miehesi myös illalla? klo 23 jälkeen? :D
5-/5 ehdottomasti. Ihan täysiä ei voi periaatteesta antaa.
Mikä laukaisi nyt nämä tunteet exääsi kohtaan, että pitää oikein sammuttaa tunne?
Kuitenkin olet nykyisen miehesi kanssa elänyt sen 12v ja sanoit että olet 16v rakastanut exääsi.
Melko erikoista että olet mennyt naimisiin miehesi kanssa ja kuitenkin rakastat enemmän exääsi.
Ja syytä miksi alunpitäen erositte ei ole....
Miehenä tulee vain mieleen miten nöyryyttävä tieto tämä olis miehellesi. Nyt kun kerrot exällesi näistä tunteistasi ja hän sattuukin olemaan lähinnä huvittunut kuultuaan haikailuistasi. Ehkä kertoo kaverilleen jne jne ja kohta tuttunne naureskelevat että siinähän on mukava rouva kun tykkääkin muista miehistä. Tosin ainiin exäsi ei tällaista mene jakamaan kun sehän oli täydellinen...
Panosta tyttö hyvä nykyiseen, kun kerran näin kauan olet sammutellut tunteita.
Heität haikailut nurkkaan ja jos et voi niin sitten otat eron. Eihän se ole kenellekään hyväksi elää tuollaista elämään. Eri asia olisi jos suhteenne olisi hyvä eikä vain tyydyttävä.
Itse rakastin salaa 20v. vuotta yhtä miestä, vaikka olin siinä välissä naimisissa. Eroni jälkeen sattumalta tapasin tämän nuoruuden rakkauteni. Käytiin pari kertaa kahvilla, mutta huomasin melkein heti, kuinka erilaisia me lopulta olimme. Se oli vain jotain romanttista illuusiota, jota jaksoin unelmoida vuosikaudet. Kun totuus tuli vastaan, niin ei se ollutkaan enää kiva juttu. Jos sinua se asia vaivaa, niin tapaa hänet. Saat varmuuden tnteistanne.
Vierailija kirjoitti:
Itse rakastin salaa 20v. vuotta yhtä miestä, vaikka olin siinä välissä naimisissa. Eroni jälkeen sattumalta tapasin tämän nuoruuden rakkauteni. Käytiin pari kertaa kahvilla, mutta huomasin melkein heti, kuinka erilaisia me lopulta olimme. Se oli vain jotain romanttista illuusiota, jota jaksoin unelmoida vuosikaudet. Kun totuus tuli vastaan, niin ei se ollutkaan enää kiva juttu. Jos sinua se asia vaivaa, niin tapaa hänet. Saat varmuuden tnteistanne.
Tässäkin vain muistaa että miksi toimia salassa? Onko reilua puuhastella puolisolta piilossa. Etsiä josko löytyisi parempaa. Toivoisitko itse ap että miehesi etsisi sun seläntakana uutta misua. Kaikki sallittua, kunhan ei jää kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt, että parasta olisi tavata ja nähdä vieläkö edes on se sama ihminen. En usko, että mitenkään muuten saan häntä mielestä.
Mutta entä jos onkin edelleen se sama ihana oma itsensä?
Kaikkein helpointa olisi vain unohtaa, mutta ei se näytä onnistuvan...
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin vain muistaa että miksi toimia salassa? Onko reilua puuhastella puolisolta piilossa. Etsiä josko löytyisi parempaa. Toivoisitko itse ap että miehesi etsisi sun seläntakana uutta misua. Kaikki sallittua, kunhan ei jää kiinni?
Jos miehellä olisi mielessä joku toinen nainen, niin kyllä mä varmastikin toivoisin, että hän selvittäisi tunteensa ja asiansa sen toisen kanssa minulta salassa. Kertoisi vasta sitten, jos päättää valita sen toisen.
Ihan vain siksi, että niin säästyisin ehkä turhalta murheelta, kun ei tarvisi päivästä toiseen miettiä, että mitähän se mies nyt päättää haluta jne. Ja jos valitseekin minut, niin miten luottaisin siihen sitten enää, ettei oikeasti haikaile sitä toista? Helpompi olisi, kun kertoisi vain sen ikävän lopputuloksen. Tieto kun vain lisää tuskaa.
ap.
Miten olisi, että käyt yhden kerran vähän vanhojen aikojen kunniaksi panemassa exääsi.
Sehän piristää ja on ihan ok myös nykyistäsi kohtaan, joka on kuitenkin pilannu sun elämän.
Ei kannata yrittää korjata mitään nykyisessä liitossa, kyllä se mies siellä mukana roikkuu. Kunhan sinä ja sun exäsi saatte vähän nauttia.