Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näkisit maassa itkevän tytön v. 18-20v silmä mustana, mitä tekisit?

Vierailija
08.12.2016 |

Aivan oikein, tämä tyttö olin minä. Kukaan ei auttanut ensimmäiseen tuntiin, kaikki kävelivät ohitse älypuhelimiinsa uppoutuneina. Vihdoin ja viimein eräs paikallinen spurgu auttoi minut ylös ja tarjosi nenäliinaa (ja huikkaa Markiisi-viinistään mutta sen jätin väliin) Tarjoutui myös saattamaan minut kotiin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siellä jäisessä maassa makoilig, jos kerran olit tajuissaso ja kykeniy observoimaan ohikulkijoita?

Olen mennyt vastaavissa tilanteissa auttamaan, ja tekisin niin jatkossakin. Ok, jotakuta kännistä isoa miestä en koskettaisi, vaan kysyisin matkan päästä, mikä on tilanne, ja soittaisin tarvittaessa ambulanssin tai poliisin paikalle korjaamaan hänet lämpimään.

Vierailija
22/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkisit maassa itkevän tytön v. 18-20v ...  tämä tyttö olin minä.

Etkö siis ole varma minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin silmä ei mustu tunnissa...

Vierailija
24/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne Suomen lainsäädäntöä?

Tuollaisiin juttuihin sekaantuminen on vaarallista.

Vierailija
25/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kysymään voinko auttaa.

Vierailija
26/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli aivan ihana, lohdutteli kovasti ja tenttasi mistä silmä oli tullut. Kun kerroin ex-poikaystäväni aiheuttaneen sen, hän varmisteli loppumatkan että onhan se varmasti entinen poikaystävä. Olisi antanut numeronsa johon soittaa jos tarvitsen apua, mutta hänellä ei ollut puhelinta :,) Kertoi sitten mistä hänet tarvittaessa löytää.

Ap

Ja nyt syytät täällä meitä siitä, että emme lohduttaneet, emme kuivanneet kyyneliäsi, emme kävelleet seuranasi kotiin, emme kuunnelleet kaikkia huoliasi emmekä tarjoutuneeet juoksemaan taas hätiin kun vain puhelimella pirautat.

Olit täysin kykenevä hankkiutumaan itse ensiapuun näyttämään mustelmaasi. Sieltä olisit saanut jäitä ja useiden eri tukihenkilöiden numeron ja apua rikosilmoituksen tekemiseen. Yhteiskunnan eli meidän ohi kävelleitten kustannuksella. On ihmisiä jotka oikeasti tarvitsevat ohikulkijoiden apua. Sinä et ollut yksi heistä.

Vierailija
27/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin poliisin paikalle.

Vierailija
28/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siellä jäisessä maassa makoilig, jos kerran olit tajuissaso ja kykeniy observoimaan ohikulkijoita?

Olen mennyt vastaavissa tilanteissa auttamaan, ja tekisin niin jatkossakin. Ok, jotakuta kännistä isoa miestä en koskettaisi, vaan kysyisin matkan päästä, mikä on tilanne, ja soittaisin tarvittaessa ambulanssin tai poliisin paikalle korjaamaan hänet lämpimään.

Joku aika sitten täällä yksi valitti heitteillejätöstä. Hän oli tuupertunut lumipenkkaan matkalla kauppaan. Kertoi maanneensa siinä puoli tuntia ja ohikulkijat tuijottivat. Voin kuvitella tilanteen. Tämä valittaja makaa lumipenkassa, paksussa toppatakissa ja tuijottaa hupun sisältä ohikulkijoita. Ohikulkijat kävelevät ja tuijottavat lumipenkassa makaajaa. Muistaakseni tämä makoilija sitten joutui nousemaan itse ylös kun kukaan ei auttanut.

Vierailija
29/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spurguilta saa todennäköisimmmin apua, he tietävät omasta kokemuksesta mitä on olla avuton. Kun taas ns. hyvät ihmiset eivät tahdo maailmaansa ongelmia vaan ulkoistavat niistä huolehtimisen muille.

Ja mistäs johtuu että me emme tiedä mitä on olla avuton? Aivan oikein, me emme kiskaise kossupulloa aamiaiseksi ja lähde hoipertelemaan pakkaseen ilman takkia.

Aloittaja oli toki avuton, koska häneltä puuttui täydellisesti kaikki aloitekyky. Makoilee tunnin maassa vain odottaen, että joku muu tekisi jotain. Aloittaja on itse viimeinen ihminen maailmassa joka auttaisi muita. Hänestä ei ole auttamaan edes itseään, saati tuntematonta maassa makaajaa. Mutta facebook-päivitys on varmasti jo tehty, jos aloitus ei ole keksitty.

Vierailija
30/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa syytteen raiskauksesta jos menee auttamaan nuorta naista.

Vierailija
31/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Kävelisin ohi. Not my problem.

Vierailija
32/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi makasit tunnin maassa? Miksi et pyytänyt apua jos sitä tarvitsit?

Tätä ihmettelin minäkin, että tunnin makaa maassa vaikka on pystynyt kuitenkin kävelemään. Ja nythän on maakin märkää todennäköisesti koko maassa, lunta, loskaa ja vettä joka paikassa. Kylmähän siinä tulee makoillessa.

Vierailija
33/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ihmisiä kulki ohi, niin miksi et sitten huutanut apua? Oliko koipesi poikki, vai miksi et päässyt omin voimin ylös? Tuossa nyt pari kysymystä, enemmänkin voisi esittää, mutta olkoon.

Vierailija
34/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin

Vierailija
35/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin, oliko exäsi lyönyt sinua juuri siinä kohtaa, jossa olit? Eikö kukaan nähnyt? Miksi et hankkinut apua? Miksi piti maata siellä maassa?

Luultavasti olisin kysynyt, onko kaikki ok jos kisin itkevän ihmisen, ihan sama oliko tämä maassa makaava vai istuisiko linja-autopysäkillä. Miten sait itkua tulemaan tunnin ajan? Rääyitkö vai nyyhkytitkö? Makssitko selälläsi, mahallasi, kyljelläsi? Miksi halusit jäädä paikallesi makaamaan? Joku olisi luultavasti mielummin jutellut kanssasi jos olisit mennyt penkille itkemään.

Olitko varma että muut näkivät sinut? Ja mustan silmäsi? Taitaa llla trolololololoooooolli

Vierailija
36/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta missä näen. Jos ajan autolla, enkä löydä sopivaa parkkipaikkaa mihin pysähtyä niin en rupea autoa tien tukoksi pysäyttämään. Jos taas kävelisin ohi ja huomaisin ( olen lapsesta asti oppinut uppoutumaan ajatuksiini että edes kehtaan mennä ihmisten ilmoille. Sellainen puolustus mekanismi varmaan, että kiinnitän huomiota vain olennaiseen ja turhat ympärillä olijat jäävät huomiotta  ) niin silloin toden näköisesti kävisin katsomassa mikä on homman nimi, mutta jos toinen kerkeää ensin niin en yksinkertaisesti kehtaa mennä toiseksi saati kolmanneksi pyöräksi. Muutenkin hoksottimeni ovat joskus hieman hitaat.

Vierailija
37/37 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spurguilta saa todennäköisimmmin apua, he tietävät omasta kokemuksesta mitä on olla avuton. Kun taas ns. hyvät ihmiset eivät tahdo maailmaansa ongelmia vaan ulkoistavat niistä huolehtimisen muille.

Itse asiassa spurgut ovat todennäköisimmin niitä, jotka tarvitsevat apua. He eivät kykene auttamaan muita. Ja asenne on muutenkin tuo, mikä sinullakin. Vittuilevat "hyvistä ihmisistä" ja vaativat päästä huomion keskipisteeksi kun heitä on maailma niin murjonut.

Kuluneen vuoden aikana olen löytänyt taloyhtiön varastosta umpihumalaisen miehen (ei talon asukas) ja jouduin käyttää puoli tuntia, kun selvitin onko hän niin humalassa että vaarana on alkoholimyrkytys. Sain haukut palkaksi. Löysin kadulta humalaisen miehen joka ei päässyt ylös ja soitin hätäkeskukseen. Talutin vanhan juopon kotiinsa kun tämä ei pystynyt enää kävelemään itse. Haju oli tyrmäävä.

Minä en ole saanut mitään apua muilta, juopoilta enkä ns. hyviltä ihmisiltä. Mutta enpä ole sitä tarvinnutkaan, kun osaan huolehtia asiani itse. Ärsyttää vain se, että minulle vittuillaan siitä kun en jaksa jokaisen parkuvan teinitytön huolia jäädä kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän