Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MENKAT.. Pikaista APUA kaivataan!!

Vierailija
07.12.2016 |

Aloin syömään pillereitä noin puolivuotta sitten. Aluksi menkat tulivat todella säännöllisesti, 31 päivän kierrolla. Eilen alkoivat menkat, 11 päivää myöhässä, eli kp 42.

Maha aivan kuralla, verta tulee tosi paljon runsaammin kuin muistan ikää tulleen (maksitamponi kestää 20 min ja sit tulee ohi), mulla on tosi huono olo ja oon sen takia koko päivän vaa oksentanu.

Onko tää normaalia? Poikaystävä ollu loistavana tukena, vaikka oon tosi kurjana. Epäili keskenmenoa.

Ja nii mä oon 19 ja jätkä 22

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ite tilanteenne aiheuttanu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään oo neuvoja? :(

Vierailija
4/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harjoittanut sukupuoliyhteyttä kumppanisi tai toisen miehen kanssa edellisten kuukautisten jälkeen ilman muuta ehkäisyä kuin mainitut pillerit? Onko siemennestettä voinut mahdollisen yhdynnän aikana tai muutoin päästä emättimeesi? Jos ei niin keskenmenon mahdollisuus on poissuljettavissa.

Kannattaa nauttia tavallista enemmän nestettä ja seurata tilannetta vielä 18 h. Jos vuoto jatkuu yhtä runsaana kuin kerroit niin ota yhteyttä terveyskeskukseen tai oppilaitoksesi terveydenhuoltoon tms. Samoin, jos tulee heikotusta tai kunto muuttuu oleellisesti huonommaksi.

Vierailija
5/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sue-ellen11 kirjoitti:

Oletko harjoittanut sukupuoliyhteyttä kumppanisi tai toisen miehen kanssa edellisten kuukautisten jälkeen ilman muuta ehkäisyä kuin mainitut pillerit? Onko siemennestettä voinut mahdollisen yhdynnän aikana tai muutoin päästä emättimeesi? Jos ei niin keskenmenon mahdollisuus on poissuljettavissa.

Kannattaa nauttia tavallista enemmän nestettä ja seurata tilannetta vielä 18 h. Jos vuoto jatkuu yhtä runsaana kuin kerroit niin ota yhteyttä terveyskeskukseen tai oppilaitoksesi terveydenhuoltoon tms. Samoin, jos tulee heikotusta tai kunto muuttuu oleellisesti huonommaksi.

Joo, poikaystävän kanssa ollaan pillereiden hankkimisen jälkeen menty paljaalla, joten spermaa on varmasti päässy vaginaan.

Kiitos tosi paljon avusta! Et arvaakaan kuin hysteerisenä oon. Poikaystävä rauhottelee, mut mun päässä on vaa ajatus, et tää on jotai vakavampaa..

Vierailija
6/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, en osaa auttaa, mutta suuret tsemppihalit :)

Vierailija
7/22 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin päivystykseen heti.

Vierailija
8/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais tietää, että mikä vointi on nyt, AP?

Vierailija
9/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe ihmeessä HETI terveyskeskukseen.. Voit vuotaa kuivaksi, jos et saa pian apua.

Ja kyllä: kuulostaa keskenmenolta. Oon kyllä mies, joten ei omaa kokemusta oo, mutta eksän keskenmeno kuulosti just tuolta.

M24

Vierailija
10/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa vaan toteamaan, että itselläkin menkat just nyt, mutta kun tajusin tilanteen vakavuuden ni eihän näitä voi verrata..

Toivottavasti jätkäs on vieny sut lääkäriin, tuo ei kuulosta nimittäin yhtään normaalilta menkkapahoinvoinnilta.

N41

Vierailija
11/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole normaalia.

Enkä mä ymmärrä, kuinka pillereitä oikein syödessä kierto voi olla muuta kuin 28 päivää.

Vierailija
12/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei ole normaalia.

Enkä mä ymmärrä, kuinka pillereitä oikein syödessä kierto voi olla muuta kuin 28 päivää.

Kyllä voi olla. Kaikilla vuoto ei ala heti ensimmäisenä taukopäivänä. Oletan, että aloittaja syö 28pvä:ä pillereitä ja taukoviikon kolmantena päivänä alkaa vuoto.

Olen itsekin pillereitä käyttävä nainen, ja kyllä mun kropalla ainakin kestää sen 1-2 päivää milloin tyhjennysvuoto alkaa.

Alottajalle: suuret tsempit. Kannattaa käydä lääkärillä, ni ei jää vaivaamaa :)

Vierailija
13/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisastelu ei tietysti paljon auta, mutta ihan pilleripaketin ohjeidenkin mukaan sinun olisi pitänyt sekä tehdä raskaustesti, että olla yhteydessä lääkäriin, kun tyhjennysvuoto ei ollut alkanut taukoviikon aikana, ennen uuden liuskan aloittamista.

Vierailija
14/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ole normaalia.

Kyllä voi olla. Kaikilla vuoto ei ala heti ensimmäisenä taukopäivänä. Oletan, että aloittaja syö 28pvä:ä pillereitä ja taukoviikon kolmantena päivänä alkaa vuoto.

Olen itsekin pillereitä käyttävä nainen, ja kyllä mun kropalla ainakin kestää sen 1-2 päivää milloin tyhjennysvuoto alkaa.

Eikö pillereitä, joissa pidetään taukoviikko, syödä 21 päivää?

Vierailija
15/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ole normaalia.

Eikö pillereitä, joissa pidetään taukoviikko, syödä 21 päivää?

Alottajan puolesta en voi vastata, mutta mä käytän pillereitä 28 päivää ja vuoto? D:

Alko kyllä itteäkin kuumottamaan..

Vierailija
16/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ole normaalia.

Mut jos se alkaa joka kerta taukoviikon kolmantena päivänä, niin katsopa ihan huviksesi kalenterista, montako niiden taukoviikon kolmansien päivien välissä on.

Juu, 28.

Jos päiviä olisi enemmän, sulla olisi joka kuukausi kuukautiset vähän kauempana taukoviikon alusta, kunnes ne lopulta alkaisivät lähestyä seuraavaa taukoviikkoa.

Vierailija
17/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse minipillereillä ollut jo kaksi vuotta ja joskus tyhjennysvuoto tulee ajallaan ja joskus ei. Monta kertaa on vuodot jääneet välistä kokonaan. Joskus vuoto kestää kivuttomana 2-3 päivää, joskus alkavat viikon PMS-migreeneillä ja viiltävillä tissikivuilla, loppuen sitten viikon helvetilliseen verenvuotoon ja ripulointiin. Eka vuotopivä on juuri kuvailemaasi. 

Omasta takaa en voi muuta sanoa kuin että epänormaalia noin yleensä, mutta joillakin se vaan menee noin. Mulla on luomusti ilman pillereitä normaalikipuiset ja normaaliveriset menkat, mutta nämä pillerit jotenkin tekevät vuodoista sellaiset että n. puolet kerroista on helppoja ja lyhyitä, ja noin puolet ihan helvettiä.

Vierailija
18/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse minipillereillä ollut jo kaksi vuotta ja joskus tyhjennysvuoto tulee ajallaan ja joskus ei. Monta kertaa on vuodot jääneet välistä kokonaan. Joskus vuoto kestää kivuttomana 2-3 päivää, joskus alkavat viikon PMS-migreeneillä ja viiltävillä tissikivuilla, loppuen sitten viikon helvetilliseen verenvuotoon ja ripulointiin. Eka vuotopivä on juuri kuvailemaasi. 

Omasta takaa en voi muuta sanoa kuin että epänormaalia noin yleensä, mutta joillakin se vaan menee noin. Mulla on luomusti ilman pillereitä normaalikipuiset ja normaaliveriset menkat, mutta nämä pillerit jotenkin tekevät vuodoista sellaiset että n. puolet kerroista on helppoja ja lyhyitä, ja noin puolet ihan helvettiä.

En ole AP, mutta pakko kommentoida. Mulla on juuri tämän kaltaset menkat ollu kans noin kolmisen vuotta. Ekan vuoden ajan oli kivuttomat ja niukat. Toisen vuoden aikana oli noita helvettipäiviä (itekin pelkäsin ekalla kertaa keskenmenoa) kuitenkin rauhottuen taas niin, että kivut ja vuoto loppu lähes kokonaan.

Nyt kesästä lähtien on ollut lähes poikkeuksetta (syyskuussa ei ollu) tällaset helvettimenkat. Voiko näille pillereille allergisoitua? Aluksi ne sopi kyllä tosi hyvi

Vierailija
19/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenkin on ihminen eikä kone. Aina kroppa ei vaan toimi niin kuin toivottu. Voimia ap.

Vierailija
20/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko oot käyny lääkärissä?