Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku joka on päässyt kissa-allergiasta eroon?

Vierailija
07.12.2016 |

Olen yksinäinen ja haluaisin niin kovasti kaveriksi kissan, mutta olen allerginen. Nenä menee aivan tukkoon ja silmiä alkaa kutittaa. Onko kukaan päässyt allergiasta eroon? Onko mennyt ohi kun on vain sitkeästi ollut samassa taloudessa kissan kanssa? Mulla oli pienenä koira-allergiaakin, mutta meni ohitse ja meille otettiin sen jälkeen koira joka asuu vanhempieni luona nyt. Mitään kallista, vähän allergisoivaa rotukissaa en pystyisi ottamaan kun olen vähävarainen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena allerginen sekä kissoille että koirille. Nykyään en ole allerginen kummallekaan. Olen myös nyttemmin asunut sekä kissojen että koirien kanssa samassa taloudessa ilman mitään oireita. Mutta en osaa kertoa, miten olen päässyt näistä allergioista eroon... En tiedä, onko kyse vain yleisestä vastustuskyvyn paranemisesta ja kehon terveyden paranemisesta, vai mistä on kyse.

Kannattaa mielestäni ensin testata "lainakissalla", että tuleeko oireita. Siis jos vaikka saisit joltain tutulta kissan viikonlopuksi hoitoon tai voisit mennä jonkun tutun luokse käymään tms. Näin varmaan näkisit, että tuleeko oireita. Ei ehkä kannata suorilta ottaa kissaa omaksi, koska se on sitten todella ikävää molemmille, jos joudutkin luopumaan siitä allergian vuoksi...

Vierailija
2/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Harmi kun ei nyt tule mieleen ketään kellä olisi kissa. Tosiaan olisi kurjaa jos nyt menisin ja ottaisin kissan eikä allergia helpottaisikaan. En halua, että kissakaan joutuisi kokemaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu sanoi valkoisten kissojen olevan vähemmän allergiaa aiheuttavia. En kyllä tiedä pitääkö paikkansa.

Olen allerginen ja meillä kaks kissaa. Tarvittaessa otan ventolia, silmätippoja ja nenäsuihketta. Kissoista en luovu.

Vierailija
4/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamasi faktan varassa: älä ota lemmikkiä. Jos olet vähävarainen, et pysty huolehtimaan karvakaverisi terveydestä. Heille ei ole lanseerattu mitään etuuksia sairauden hoidossa, kuten ihmisille. Lisäksi lemmikki tarvitsee sisäiset ja ulkoiset olotilat, jotka vastaavat kyseisen eläimen luonnollisia olosuhteita, tai ainakin lähelle niitä. 

Vierailija
5/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehkä parantunut, mutta oireet ovat vähentyneet. Kun meille tuli ensimmäinen kissa (burma, lyhytkarvainen) oireilin jonkin aikaa, sitten helpotti. Toisen ja kolmannen kissan kanssa sama juttu. Oireilin siis jokaista kissaa sen saapuessa.

Loput kissamme ovat meillä syntyneitä, enkä ole niistä saanut oireita. Joskus käytän muutaman päivän silmätippoja, muita oireita ei enää ole.

Jokainen ei sierräty, ja kissan pois antaminen voi olla tosi vaikeaa.

Vierailija
6/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena erittäin allerginen kissoille, mutta en ole enää. Minulla on kaksi kissaa.

Sinä oireilet jo nyt, joten mielestäni sinun ei kannata ottaa kissaa ja riskeerata terveyttäsi.

Vierailija
7/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ennen allerginen kissoille. Halusi kuitenkin itse ottaa kissan. Aluksi tuli oireita, mutta menivät ohi. Nykyään meillä kaksi kissaa eikä oireita muistakaan eläimistä. Jotuut tutut saavat oireita vieraista kissoista mutta ei omista. Voisit myös kysellä kasvattajilta tietoa rotukissoista. Sellainenkin voi löytyä edullisemmin esim. Kasvattajalle palautumisen tai jalostuskäytöstä poistamisen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi