Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin lastenhoitajat juoruavat

Vierailija
07.12.2016 |

Tämä tunne on niin inhottava :/ Lapsi kertoi jotain, mitä hänen ei pitäisi tietää perheestämme eli oli pakosta kuullut sen päiväkodissa joltain aikuiselta. Olemme saaneet pk-paikan lastensuojelun tukitoimena. Inhottaa viedä lasta tuonne enää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän juoruavat kun ei muuta voi!

Pääasia, että huolehtivat lapsista niin hyvin kuin osaavat, koska siitä heille maksetaan.

Vierailija
22/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina niin kivoja, kun ei voi pk:sta sanoa omaa vastinetta asialle, koska vaitiolovelvollisuus.

Eihän vaitiolovelvollisuutta ole, jos pk-paikka on avohuollon tukitoimi. Sosiaalityöntekijät ja pk-työntekijät saavat vapaasti vaihtaa kuulumisia keskenään lapsesta, yksityisyyttä ei ole. Tämän tiedän kyllä, mutta enpä arvannut että tämä tuki onkin tällaista. Mitä hyötyä huolesta on, jos sitä ei minulle suoraan kerrota? Aivan kuin lastensuojelu olisi jokin autuaaksi tekevä instanssi, joka ratkoo kaikki ongelmat. ap

No ei siinä pyritäkään mitään ongelmia ratkomaan... vaan pääasia on kirjata sitä aineistoa teistä. Juurikin niitä huolia. Eikä niitä sinulle kerrota.

Kyllä olen jutellut myös niistä huolista, jotka ovat aiheettomia. Ja olen myös nähnyt ne kirjaukset niistä huolista sosiaalitoimessa. Huomasin myös kuinka helppoa on kääntää normaali asia isoksi ongelmaksi ja huoleksi kunhan sitä tarkastelee toiselta kantilta. Esimerkiksi meille oli kirjattu "isompi lapsi joutuu huolehtimaan pienemmästä". Eikö kuulosta huolestuttavalta? Tosiasiassa isompi halusi antaa pienelle maitopullon, itseasiassa hän haluaa antaa kaikille kaiken, jopa isosiskolle tämän tavaroita. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina niin kivoja, kun ei voi pk:sta sanoa omaa vastinetta asialle, koska vaitiolovelvollisuus.

Eihän vaitiolovelvollisuutta ole, jos pk-paikka on avohuollon tukitoimi. Sosiaalityöntekijät ja pk-työntekijät saavat vapaasti vaihtaa kuulumisia keskenään lapsesta, yksityisyyttä ei ole. Tämän tiedän kyllä, mutta enpä arvannut että tämä tuki onkin tällaista. Mitä hyötyä huolesta on, jos sitä ei minulle suoraan kerrota? Aivan kuin lastensuojelu olisi jokin autuaaksi tekevä instanssi, joka ratkoo kaikki ongelmat. ap

No ei siinä pyritäkään mitään ongelmia ratkomaan... vaan pääasia on kirjata sitä aineistoa teistä. Juurikin niitä huolia. Eikä niitä sinulle kerrota.

Kyllä olen jutellut myös niistä huolista, jotka ovat aiheettomia. Ja olen myös nähnyt ne kirjaukset niistä huolista sosiaalitoimessa. Huomasin myös kuinka helppoa on kääntää normaali asia isoksi ongelmaksi ja huoleksi kunhan sitä tarkastelee toiselta kantilta. Esimerkiksi meille oli kirjattu "isompi lapsi joutuu huolehtimaan pienemmästä". Eikö kuulosta huolestuttavalta? Tosiasiassa isompi halusi antaa pienelle maitopullon, itseasiassa hän haluaa antaa kaikille kaiken, jopa isosiskolle tämän tavaroita. ap

Juuri siksi sitä kirjausta halutaan mahdollisimman paljon. Että on mistä vääntää sitten noita tarinoita.

Vierailija
24/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin julkisuutta, enkä ammattilaisten välistä kanssakäymistä.

Tosin kyllä meillä on ohjeistus, että vanhemmalle puhutaan ensin ja vasta sitten tehdään lastensuojeluilmoitus tai muu toimenpide. Selän takana ei toimita.

"Juoruilua" tapahtuu kyllä, vähän vaikea tehdä työtä kunnolla jos ei saa lapsista, vanhemmista ja perheistä toisten kanssa puhua. Joskus on ikävä kyllä tilanteita ettei asioista voida puhua ilman että lapset on paikalla, jolloin on aina riski, että joku lapsi saattaa jonkin asian kuulla, vaikkei saisi.

Vierailija
25/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan juuri teistä koko päivä ja vielä kotonakin mietitään teitä koko ilta niin että vellikattilassa palaa maito pohjaan.

Vierailija
26/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän Ugandassa ne teidän kertomat päiväkodit sijaitsee kun meno on noin 80-luvulta?

Ei kuulosta yhtään siltä päiväkodilta jossa itse olen työskennellyt pidemmän aikaa. Yrittäähän yksi vanhempi hoitaja toisinaan jotain vääntää poikkipuoliseksi perheiden asioista mutta kun kukaan ei lähde siihen mukaan niin väsyy aika nopeasti yksinpuheluihinsa.

Vierailija
27/31 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah puolustelkaa te päiväkodin työntekijät vain itseänne. Hyi teitä. Täällä toinen pvk-harjoittelija. Olin vessassa ja kuulin sinne,kun siellä evästettiin muita"älkää tuon likan aikana puhuko perhe x.stä,se tuntee tuon perheen" ja täysillä juoruttiin ilkeästi muista. Tyyliin"eikö Ellalle ole vieläkään saatu uusia kumisaappaita,että ne on saamattomia"(Ellalla kyllä oli ihan ok kumpparit mielestäni,tosin haalistuneet värit) huh huh.

Vierailija
28/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten asioista puhuminen ei kyllä ole juoruamista. Se kuuluu ihan työnkuvaan että kaikki tietää lapsista oleelliset asiat ja tietoa jaetaan työkaverille. 

Lasten kuullen ei tietenkään asioista pitäisi puhua. Kannattaa kysyä miksi näin on tehty, onko ollut huolimattomuutta vai mitä. Vai mikä se asia oli? Kyllähän lapset itse kotona asiat huomaa ja ennenkaikkea KUULEE. Ja oletko varma ettei sosiaalityöntekijät ole lapselta esim. kysyneet asiaa? 

Ja vaikka opiskelijoilla on myös vaitiolovelvollisuus, on aivan normaali toimi ettei heille kaikkea kerrota. Etenkin jos opiskelija tuntee perheen, olisi vähän kurjaa perheen kannalta kertoa kaikki mahdolliset "liat" perheestä opiskelijalle. ^^ viittaan ylempään kommenttiin. Ja ihan tosiasia on sekin että jotkut lapset kulkee esim. liian pienissä saappaissa, saappaissa joista tulee vesi läpi, liian isoissa saappaissa, hankaavissa saappaissa. Ja tästä saa sanoa vanhemmille monta, monta, monta kertaa eikä silti mitään tapahdu. Lapsi kärsii. Totta helvetissä se turhauttaa ja silloin sitä saattaa työkaverin kanssa päivitellä. Mutta ihan samaan ilmiöön törmää muillakin työpaikoilla, älkää jeesustelko. Minusta tuo on sentään aiheesta päivittelyä. 

Vierailija
29/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten asioista puhuminen ei kyllä ole juoruamista. Se kuuluu ihan työnkuvaan että kaikki tietää lapsista oleelliset asiat ja tietoa jaetaan työkaverille. 

Lasten kuullen ei tietenkään asioista pitäisi puhua. Kannattaa kysyä miksi näin on tehty, onko ollut huolimattomuutta vai mitä. Vai mikä se asia oli? Kyllähän lapset itse kotona asiat huomaa ja ennenkaikkea KUULEE. Ja oletko varma ettei sosiaalityöntekijät ole lapselta esim. kysyneet asiaa? 

Ja vaikka opiskelijoilla on myös vaitiolovelvollisuus, on aivan normaali toimi ettei heille kaikkea kerrota. Etenkin jos opiskelija tuntee perheen, olisi vähän kurjaa perheen kannalta kertoa kaikki mahdolliset "liat" perheestä opiskelijalle. ^^ viittaan ylempään kommenttiin. Ja ihan tosiasia on sekin että jotkut lapset kulkee esim. liian pienissä saappaissa, saappaissa joista tulee vesi läpi, liian isoissa saappaissa, hankaavissa saappaissa. Ja tästä saa sanoa vanhemmille monta, monta, monta kertaa eikä silti mitään tapahdu. Lapsi kärsii. Totta helvetissä se turhauttaa ja silloin sitä saattaa työkaverin kanssa päivitellä. Mutta ihan samaan ilmiöön törmää muillakin työpaikoilla, älkää jeesustelko. Minusta tuo on sentään aiheesta päivittelyä. 

Tämä "asia" oli siis huoli joka ei pitänyt paikkaansa, ja käsittelimme sen sosiaalityöntekijöiden kanssa selväksi. Lasta ei lain mukaan saa mennä "kuulemaan" ilman vanhempien lupaa, tai ilmoittamatta heille. ap

Vierailija
30/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, mikä asia se huoli tai "huoli" oli. Kyllä mä ottaisin puheeksi tämän, koska jos puhuvat ap:n lapsen kuullen, niin puhuvat varmasti muidenkin lasten kuullen.

Vierailija
31/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että noin vainoharhainen tyyppi on lastensuojelun asiakas.

Olen itse äiti, lapseni ovat päiväkodissa ja heidän opettajansa ja hoitajansa ovat erittäin asiallisia ja päteviä, jos voin itse jonkun arvion heittää. TIETENKIN lasta koskevaa tietoa jaetaan eteenpäin talon sisällä, koska työntekijät vastaavat kaikista lapsista.

Joka työpaikalla on aina niitä juoruakkoja ja -ukkoja. Ikävää leimaamista (jota ap ei halua itseensä kohdistettavan, tekopyhää) päiväkodin aikuisista kannattaa välttää, koska aivan varmasti suurin osa on ystävällisiä ja empaattisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän