Mikä ehkäisyksi kun hormonit eivät sovi missään muodossa?!
Kokeiltu on kierukasta melkein jokaiseen pillerimerkkiin. Ne ei vain sovi. Kondomi ärsyttää miestä. Sterilisaatio ei ole vielä ajankohtainen. Alkaa hermo mennä tähän kun mitään vaihtoehtoa ei vielä tälläkään vuosituhannella ole asialle keksitty!
Kohtalotovereita? Mitä käytätte? Onko esim.ehkäisytietokone hyvä ratkaisu?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tuo keskeytetty yhdyntä tuntuu oikeasti olevan todella yleinen tapa "ehkäistä", se vain on aiheena tabu kun riski raskautua on niin suuri. Jotain varmempaa kuitenkin kaipailisin.
Ap
Tuo yhdistettynä nykyaikaiseen pessaariin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä keskeytetyn seksin ideaa? Siis että miten voi muka ehkäistä raskautta, kun voihan niin sanotuista ''vauhtitipoista''kin raskautua.
Tästä on vähän ristiriitaista tutkimustietoa, osassa tutkimuksia "touhutipoista" on löytynyt siittiöitä ja osassa ei.
Minä taas olen jostain netin syöväreistä lukenut että osalla miehistä voi päästä siittiöitä touhutippoihin ja joillakin ei. Itse uskon tähän. En toki sata varma voi olla mutta meilläkin tultiin raskaaksi vasta sitten kun jätettiin keskeyttely pois. Monta vuotta keskeytettiin ilman raskauksia ja ekasta yrityskierrosta alkoi raskaus.
Voiko kierukan kanssa käyttää tamponeja? Kuparikierukka kiinnostaisi, mutta menkat ovat jo sen verran runsaat että jos tästä vielä pahanevat, en voi poistua kahtena ekana päivänä ulos talosta, eikä todellakaan mitään tsäänssejä olla ilman superplustamponeja. Kuppia en pysty käyttämään.
Olen 21-vuotias ja käytän flexi-t kierukkaa. Ollut nyt 2,5v ja olen todella tyytyväinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillerit myös kokeiltu, tällä hetkellä hormonikierukka (lääkäri painosti ottamaan) ja järkyttävät sivuoireet. Jatkuva migreeni, törkeät vatsakivut jne. Aloitusoireita, sanoo joku kuitenkin, mutta tiedän kokemuksesta että levonorgestreeli ei sovi minulle yhtään. Haluaisin kierukan pois, en pysty olemaan enää, mutta lääkärit prässäävät.
Turhauttaa niin paljon tämä ainainen omaa kehoa vastaan tappelu.
Vaihda. Sinusta ja sun hyvinvoinnista on kyse. Suosittelen kuparia. Hormonikierukkaa tupataan joka tuutista, eikä lääkärit kuuntele yhtään sitä, ettei muka sovi. Jos ei tunnu hyvältä, niin ei tunnu hyvältä, sinä olet se joka sen päättää.
En alun perinkään halunnut hormonikierukkaa, ja toki viikko vasta kulunut mutta olen ollut laiton jälkeen käytännössä työkyvytön. Tämä päänsärky on jotain aivan sietämätöntä. Kukaan ei tunnu suostuvan poistamaan, kun "Mieti miten kallis se on ollut" ja "aluksi voi tulla vähän huonovointiseksi" -.-
Juu, mäkin olen kuullut hoitoalan (siis lääkäreiden lisäksi) ihmisten suusta sitä, miten hormonikierukka ei voi sitä eikä tätä aiheuttaa. Kyllä aiheuttaa ja siitä löytyi sitten netistä muidenkin kokemuksia. Onneksi pidin pintani. Ihme propagandaa sen hormonikierukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kierukan kanssa käyttää tamponeja? Kuparikierukka kiinnostaisi, mutta menkat ovat jo sen verran runsaat että jos tästä vielä pahanevat, en voi poistua kahtena ekana päivänä ulos talosta, eikä todellakaan mitään tsäänssejä olla ilman superplustamponeja. Kuppia en pysty käyttämään.
Voi. Ainakin minä olen 20 vuotta käyttänyt kuparikierukan kanssa tamponeja.
Keskeytetty täälläkin. Toivotut lapset jo saatu, joten steri pohdinnassa jo.