Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisyksi kun hormonit eivät sovi missään muodossa?!

Vierailija
07.12.2016 |

Kokeiltu on kierukasta melkein jokaiseen pillerimerkkiin. Ne ei vain sovi. Kondomi ärsyttää miestä. Sterilisaatio ei ole vielä ajankohtainen. Alkaa hermo mennä tähän kun mitään vaihtoehtoa ei vielä tälläkään vuosituhannella ole asialle keksitty!
Kohtalotovereita? Mitä käytätte? Onko esim.ehkäisytietokone hyvä ratkaisu?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka toimii, paitsi runsas vuoto vituttaa kun se tilanne on päällä. Ja menkat kestävät pahimmillaan jopa viikon.

Vierailija
22/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierrukka.

Itselläni on nyt lady-comp, kun en kuparikierukkaa halunnut kokeilla edes (muutenkin runsaat menkat ja helposti tulehduksia).

Olen koneeseen ihan tyytyväinen. Punaisina ja keltaisina päivinä käytetään kondomia tai ei harrasteta itse yhdyntää. Alku vaatii vähän opettelua, mutta nykyään osaan aamulla silmät kiinni jo mittailla lämmöt ja jatkaa unia.

Ennen lapsia meillä oli käytössä keskeytetty yhdyntä. Ei tullut vahinkoja sen viiden vuoden aikana. Mutta nyt kun enempää lapsia ei varsinaisesti enää ole toiveissa, päätin panostaa tuohon lady-compiin. Se tuo lisävarmuutta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3+3 vuotta kuparikierukka; runsaita vuotoja lukuunottamatta ihan ok. Siten vaihdoin hormonikierukkaan enkä kadu; pelkäsin erityisesti migreenin ja  aknen palaamista mutta ovat pysyneet poissa. Elämä on niin paljon helpompaa kun ei ole menkkoja enää ollenkaan

Vierailija
24/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, paitsi kuparikierukka vielä kokeilematta ja kortsujen käytölle ei muuta estettä, kuin että ei miehen kanssa niistä tykätä. Ollaan käytetty vuosikaudet keskeytettyä, samoin käytin edellisen kanssa. Voihan tietty olla, että en esim voi tulla raskaaksi ja siksi on vahingolta vältytty. Suositella tätä toki ei voi enkä ole tunnustanut terveydenhuollossakaan että "ehkäisynä" on keskeytetty, sanon että kondomia käytetään.

Vierailija
25/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexi-T merkkinen kuparikierukka. Itsellä ollut käytössä 4 vuotta ja olen 22-vuotias nainen. Aivan loistava ehkäisymenetelmä, ei MITÄÄN negatiivista, kierukka ei todellakaan tunnu yhtään, ei ole kertaakaan poistunut paikaltaan, kuukautiset EIVÄT OLE todellakaan runsastuneet! Tuo flexi-t merkki on erittäin hyvä, se nova-t on ihan pska! Googlaappa tuo :) 5 vuotta maksaa 112e ja kun se jaetaan kahtia miehen kanssa niin on aivan hemmetin halpa ehkäisuy!

Vierailija
26/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

''mies ei tykkää kondomeista'' no voivoivoi on se parempi miehen käyttää kondomia ku sun pilata terveytes jollain hormoneilla.

Vierailija
27/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ite synnyttämättömille tarkoitettua kuparia ja menkat ei oo yhtään runsastunu eikä mitään kuukautiskipuja oo koskaan ollu, ei ilman kuparia eikä kuparillakaan.

Vierailija
28/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flexi-T merkkinen kuparikierukka. Itsellä ollut käytössä 4 vuotta ja olen 22-vuotias nainen. Aivan loistava ehkäisymenetelmä, ei MITÄÄN negatiivista, kierukka ei todellakaan tunnu yhtään, ei ole kertaakaan poistunut paikaltaan, kuukautiset EIVÄT OLE todellakaan runsastuneet! Tuo flexi-t merkki on erittäin hyvä, se nova-t on ihan pska! Googlaappa tuo :) 5 vuotta maksaa 112e ja kun se jaetaan kahtia miehen kanssa niin on aivan hemmetin halpa ehkäisuy!

Laitetaanko synnyttäneelle aina nova T? Mulla se maksoi vain 70€ ja pitäisi kestää jopa 8v.

Vierailija
29/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukkaa yleensä suositellaan ehkäisyksi jos hormonit eivät sovi. Eli sitä ensisijaisesti suosittelisin. Muita vaihtoehtoja on sitten ''varmat päivät'', ehkäisytietokone, keskeytetty yhdyntä... nämä on sellasta riskipeliä että paksuksi saattaa pamahtaa. Sitten tietysti kondomi. 

Vierailija
30/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni Flexi-T:lle täältäkin. Ei mitään valittamista. Hormonikierukka ei käynyt, vaikka kovasti sitä mainostetaan, että muka hormonia niin ja niin vähän. Kokeilin kaksi vuotta ja ei kun ei.

Vierailija
31/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko synnyttäneelle aina nova T? Mulla se maksoi vain 70€ ja pitäisi kestää jopa 8v.

Mullekin tarjosivat terveyskeskuksessa nova-t merkkistä kierukkaa, olen siis synnyttämätön nainen. Kahdeksan vuotta kuulostaa kyllä hurjan pitkältä, itse olen ymmärtänyt että nova t kestäisi sen viisi vuotta.. :o no mutta, Kieltäydyin kuitenkin koska halusin kokeilla tuota flexi-t merkkiä, siitä kuullut enemmän hyvää. Tuolla merkillä on kaksi kokoa, pienempi ja isompi. Käsittääkseni se isompi (flexi-t 380) on tarkoitettu juurikin synnyttäneille/ isompi kohtuisille, kun taas tuo pienempi synnyttämättömille/pienikohtuisille! :)

Vierailija
32/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukkaa yleensä suositellaan ehkäisyksi jos hormonit eivät sovi. Eli sitä ensisijaisesti suosittelisin. Muita vaihtoehtoja on sitten ''varmat päivät'', ehkäisytietokone, keskeytetty yhdyntä... nämä on sellasta riskipeliä että paksuksi saattaa pamahtaa. Sitten tietysti kondomi. 

Lady-compin ehkäisyvarmuus on 99,3% oikein käytettynä. Varmat päivät on myös hyvä ehkäisykeino, jos tuntee kiertonsa. Ei se ole biologiaa kummempaa, nainen tulee raskaaksi vain ovulaation aikana ja siittiöt elää vain tietyn aikaa. Ei nainen edelleenkään neitseellisesti sikiä.

Tietenkään lääkefirmat ei tästä tiedosta pidä, koska pelolla saadaan pumpattua naiset täyteen hormooneja vuosikymmeniä ja kääritään isot rahat. "raskaaksi voi tulla koska vaan" opetetaan tytöille jo peruskoulussa - vaikka se ei edes pidä paikkaansa! Raskaaksi voi tulla ainoastaan ovulaation aikana.

Ja kun eipä ne hormonaalisetkaan ehkäisyt 100% varmoja ole. Etenkin kierukkavauvoja on paljon.

Ehdottomasti kannattaa tutkia avoimin mielin näitä vaihtoehtoisia ehkäisytapoja, etenkin jos ne hormoonit selvästi tekee omalle terveydelle tai olotilalle hallaa (esim tulppariski on monella).

Vierailija
33/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady-comp

Vierailija
34/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anaaliyhdyntä toimii meillä tosi hyvin ehkäisynä!

Vierailija
35/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. Mulle oli todella helppo ja mukava. Nykyään niitä on pienempiäkin 😊

Vierailija
36/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti liity lankaan, mutta miehenä kiihotun jostain syystä kondomin käyttämisestä. Lateksivermeet kans kiihottaa yleisestikin, et saattaa johtua siitä.

Mut juu.

Vierailija
37/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytetään parjattua keskeyttämistä. Hormonit ei siis sovi missään muodossa. Meillä on neljä lasta jotka on kaikki tulleet vasta kun ei olla keskeytetty:) eli meillä toiminut tähän asti... Olemme tutkineet asiaa ja törmänneet toistuvasti tietoon, että keskeytys oikein tehtynä olisi yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin kondomi. Epäluotettavuus perustuu siihen, että keskeyttäminen saattaa olla vaikeaa ja vahingossa tulla sisään. Meille ei ole toistaiseksi käynyt niin.

Vierailija
38/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään juttelemassa kuparikierukasta, ja lähdin vastaanotolta iso kasa hormonimyrkkyjen esitteitä sekä pillerireseptin kanssa. Ja ei, en todellakaan koske pitkällä tikullakaan.

Vierailija
39/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin käytetään parjattua keskeyttämistä. Hormonit ei siis sovi missään muodossa. Meillä on neljä lasta jotka on kaikki tulleet vasta kun ei olla keskeytetty:) eli meillä toiminut tähän asti... Olemme tutkineet asiaa ja törmänneet toistuvasti tietoon, että keskeytys oikein tehtynä olisi yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin kondomi. Epäluotettavuus perustuu siihen, että keskeyttäminen saattaa olla vaikeaa ja vahingossa tulla sisään. Meille ei ole toistaiseksi käynyt niin.

Miten ihmeessä voi aikuinen mies laueta vahingossa...Ei ole mahdollista.

Vierailija
40/67 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä keskeytetyn seksin ideaa? Siis että miten voi muka ehkäistä raskautta, kun voihan niin sanotuista ''vauhtitipoista''kin raskautua.