olen yli 80kg nainen, enkä edes näytä lihavalta....
Miten on mahdollista, että olen 170cm 19v neitonen, ja painan 83kg, mutta en kuitenkaan näytä lihavalta. Äitinikin luulee, että painan jotain 60-70kg välillä... Olen myös paljon hoikemman näköinen kun monet 70kiloiset naiset. Lihasta mussa ei hirveesti ole, olen pitkäraajainen, ja ruumiinrakennekin on siro, esim. mun ranteet on melkeen saman kokoiset kun lapsen ranteet, eikä hartiatkaan ole leveät (38cm). Ja solisluutkin näkyvät vähän. Vyötärönympärys on 78cm ja rinta ja lantio noin 100cm. Onko outoa, vai onko muitakin saman painoisia ja kokoisia???
Kommentit (32)
Vähän ihmetyttää. Mun tytär on 176/72, todella pitkäraajainen ja urheilullinen. Silti siinä ja siinä ettei näytä ylipainoiselta. Lihaksia on mutta selkeästi kookas ja rotevatekoinen. Ihme jos lyhyempi ja painavampi on "siro ja hoikka"
Ihan kivaa itsepetosta siinä ap:lla.
Se on täysin ihmisen ruumiinrakenteesta kiinni, minkä painoisena voi vielä olla hoikka ulkomuoto. Toisilla mm isommat luut (leveä lantio, harteikkuus...) ja ne painaa enemmän kuin läski ja lihas. Toiset ovat siroja tikku-ukkoja ja -akkoja, loput kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin ihmisen ruumiinrakenteesta kiinni, minkä painoisena voi vielä olla hoikka ulkomuoto. Toisilla mm isommat luut (leveä lantio, harteikkuus...) ja ne painaa enemmän kuin läski ja lihas. Toiset ovat siroja tikku-ukkoja ja -akkoja, loput kaikkea siltä väliltä.
Olin kyllä järkyttynyt, kun oikeasti jossain vaiheessa törmäsin ihmisiin, jotka perustelivat painonsa "isoilla luilla". Olin ottanut sen vitsinä aina, mutta ihmiset oikeasti olivatkin niin harhaisia.
Minä olen 162 cm ja 80kg, olen aivan järjetön läski. :D Olisin varmaan edelleen vaikka pituutta olisi ~20 cm lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärönympäryksen riskirajahan on naisilla 80cm (korjatkaa jos muistan väärin) nii kyllähän 78 on jo aika iso. Onks sulla paljon lihaksia?
Ohis, mutta pitkänä naisena (178cm) mua vähän kummastuttaa tämä vyötärölihavuuden raja. Miksei se vaihtele pituuden mukaan? Itselläni on omenavartalo ja tikkujalat, ja jopa teininä kun sairastin anoreksiaa ja painoin 48kg vyötäröni oli kapeimmillaankin 74cm. Normaalipainossa taas vyötärönympärykseni on väkisinkin siinä kahdeksankympin kieppeillä, vaikka söisin kuinka terveellisesti ja liikkuisin. Ei kai vartalotyyppi itsessään automaattisesti altista sairaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kyllä järkyttynyt, kun oikeasti jossain vaiheessa törmäsin ihmisiin, jotka perustelivat painonsa "isoilla luilla". Olin ottanut sen vitsinä aina, mutta ihmiset oikeasti olivatkin niin harhaisia.
Isot luut eivät tarkoita pelkästään isoja luita massana. Mutta jos on isot luut as in roteva, niin silloin on myös iso muutenkin. Ja ei siellä kropassa mitään tyhjiöitä ole vaan kudosta ja nestettä.
Näytätkö samalta kuin johanna tukiainen? sekin aina sanoi, että käyttää s-koon vaatteita
Mä olen mallia skrode.
Tarkoittaa siis lihaksikasta vartaloa, jossa on jonkin verran läskiä päällä. Pohkeet on vahvat ja paksut, tavalliset saapikkaat ei mahdu pohkeen kohdalta jalkaan. Reidet on tukit. Lantio on iso ja siksi istuvia housuja on vaikea löytää. Vyötärö erottuu. Saan salilla lihaksia helposti, vaikka aina väitetään, ettei nainen saa. Jos alkaisin syödä oikein ja jaksaisin laihduttaa rasvoja pois, näyttäisin varsin lihaksikkaalta. Käsivarret ja olkapäät ois tosi hyvännäköiset, jos saisin pikkaisen rasvoja alas.
En käy vaa´alla, mutta uskoisin sen näyttävän päälle 80 kiloa. Pituutta on jonkin verran päälle 160, en tiedä sitäkään tarkkaan. Uskoisin, että mua luullaan n. 70-kiloiseksi. Yleensä ihmisillä on tapana arvioida toisten paino alakanttiin, ellei ole hyvin suuresta ylipainosta kyse. Yllättävän harva aikuinen nainen painaa esim. alle 60 kiloa.
Itse olen 165/77. Tarkalleen 76,6 oli tänään aamupaino. Itse olen ulkonäköni kanssa ihan sujut ja peilikuvaani tyytyväinen, mutta tiedän, että voisin kyllä helposti pudottaa siihen 60 kiloon, vähintään. Jostain syystä en "kuulemma" näytä kuitenkaan noin painavalta. Ainakin moni toteaa että "mitä vittua", kun kerron oman painoni ja sen, että mietin pudottavani 15-20 kiloa pois. Sanovat, ettei yhtään tarviis pudottaa pois. Monesti mua sanotaan "pieneksi", vaikka en itse asiaa todellakaan näe noin. Okei, rinnat ja perse on isot, mutta ei roiku. Mutta pakko niitä kiloja on jossain muuallakin olla. Lantio on myöskin leveä ( aina ollut ) ja vyötärö taas kapea. Olen kuulemma naisen muotoinen nainen :) Naiset sanoo ja miehet sanoo, eri ikäiset...No joo, mutta voisin kyllä pudottaa jos ajattelen tuota lukemaa...Toisaalta...Kunto on hyvä ja lihasmassaa on, vaikka en koskaan ole salilla käynyt. Enkä käy.
Jokaisella on omanlaisensa kroppa...