Alehuijaus, onko laitonta?
Kyse on eräästä lelukaupasta. Katsoin noin kuukausi sitten tuotetta josta on isompi ja pienempi versio. Pieni maksoi 130,- ja isompi 250,-
Tilasin tuon pienemmän. Joka ei sinänsä olennaista :)
Blackfridayna katsoin samasta liikkeestä leluja ja katsoin että sama tuote on nyt melkein puoleen hintaan, isosti aleprossa näkyvissä. Suututti että ostin jo sen pienemmän kun iso olisi nyt samaan hintaan. Mutta sitten huomasin että se tuotehan onkin se pienempi eli sama hinta kuin ennen aleja. Isompaa tuotetta ei löytynyt enää liikkeen sivuilta. Mietin jo silloin että onpa kusetusta.
Tänään tuli säpö jossa taas uusia alennuksia. Nyt se isompi tuote oli yli 40% tarjouksessa mutta ovh oli hypännyt melkein 400 euroon joten ale-hinta oli edelleen reippaasti yli 200 euroa. Todellinen ale ei todellakaan ollut yli 40 %
Onko tälläinen edes laillista? Muutella ovh hintoja miten sattuu? Lähinnä mainostaa isolla melkein 50% alella mutta samalla rukata ovh hintoja että tuotteen hinta pysyy samana kaikesta huolimatta.
En kyllä tilaa tuolta enää ikinä mitään.
Kommentit (10)
Kiinnostaisi vähän, mikä kauppa kyseessä. Itse tilasin hyvillä aleilla erästä lelua (sanotaan vaikka esimerkiksi ovh 175e ja alehinta 40e), myöhemmin kuulin että useampi tuttu on tilannut samasta paikasta samaa tuotetta mutta aivan erilaisin hinnoin.
Voiko firman nimen mainita ilman seuraamuksia?
Br-lelut?
Itselläni tosi huonot kokemukset heidän Black Friday -tarjouksista. Omalla kohdallani casen käsittely kesken.
En saanut lainkaan tilaamaani tuotetta heidän oman virheen takia.
Ei br vaan toinen isompi lelukauppa.
Tosiaan tuo isonpi oli vielä vajaa kuukausi sitten heidän sivuillaan normaalihinnalla 249,- ja tänään joululuukkualessa ovh 379,- josta miinus 44 % vain tänään eli hintaa jää 209 ja risat.
Ja tosiaan se pienempi oli blackfridayna puoleen hintaan samalla hintaa millä tilasin viikkoa ennen sitä päivää.
Harrastetaanko tälläistä kusetusta paljonkin?
Aika härskiä, ei heille ole vissiin tullut mieleen että ihmiset seuraa hintoja joskus aika tarkastikkin. Oisinpa ottanut kuvankaappaukset!
Vierailija kirjoitti:
Voiko firman nimen mainita ilman seuraamuksia?
Kyllä voi. Miksi ei voisi? Yritystä kohtaan ei voi syyllistyä kunnianloukkaukseen, joten mikä se rikos olisi?
Eli ToysRus? Tietysti nimen saa mainita.
Itse olen törmännyt vastaavaan monessakin kaupassa. Seuraan aina hintoja tarkasti ja nytkin ennen black fridayta selasin tuotteita joita olin hankkimassa lahjaksi. Ajattelin kuitenkin odotella alennusperjantaita ennen kuin teen tilausta, olipa jopa parin tuotteen hinta noussut viikon takaisesta. Vaikka siis olivat muka tarjouksessa.
Pitäisi kyllä tosiaan ruveta ottamaan kuvakaappauksia näistä hinnoitteluista. Varsinkin jos on tulossa bf tai vastaava.
Minua on alkanut ärsyttää ainakin eräissä vaatteiden nettikaupoissa yleistynyt huono tapa että vaatteet ovat olevinaan alennusmyynnissä, mutta niitä ei ole oikeasti saatavillakaan. Sitten jos niitä tuleekin vielä saataville, niillä on normaalihinta! Tämähän ei ole mitään muuta kuin kusetusta ja silkkaa vittuilua asiakkaalle!!
Alennushinta pitää aina laskea tuotteen oikeasta hinnasta. Eli siitä hinnasta jolla tuotetta on myyty. Eli temppu, jossa tuotteen hintaa nostetaan esnin ja siten annetaan hurja aleprosentti on laiton.
Ellei siten tehdä niin, että ensin nostetaan tuoteen hintaa ja ihmiset oikeasti ostaa sitä ja tämän jälkeen annetaan alennus.