Onko mielestäsi isokokoinen 5-kuukautinen poika...
pituus 70 cm ja paino 10kiloa800g??
Muuta ei ole saanut kuin rintamaitoa.
Kommentit (32)
joten hiukan on isompi teidän poika. Mutta tärkeintähän on että oma kasvu on tasaista, kaikki kun ovat erikokoisia ja omanlaisiaan =)
Mutta ystäväni keskonen (syntyi 2kk ennen LA) on nyt 3.5kk ja painaa 7.5kg. Mielestäni hän on ISO, verrattuna siis siihen, että syntyi keskosena.
No...ei oikeastaan voi noin verrata. Kasvu kun hidastuu merkittävästi tuossa 1-v synttäreiden kieppeillä. Ensimmäinen vuosi on se teho vuosi.
Kyllä ap:nkin lapsen kasvu tasoittuu, kun alkaa liikkua.
2
huolta. kasvu varmasti tasoittuu jossain vaiheessa.
keskikäyrillä mennään. On tuo ap:n lapsi kyllä aika jötikkä jos on kaksvuotiaan painoinen. Onkohan ap itse isokokoinen?
Nyt 1v4kk ja 81.5cm ja 12.5kg.
Yhtään lihava ei ole, melkein voi kylkiluut laskea.
että ap on itse pahasti ylipainoinen!Ei voi rintamaidolla tulla muuten noin painavaksi.11 kiloinen kaksvuotiaani söi yölläkin tunnin välein tissiä.
Vierailija:
että ap on itse pahasti ylipainoinen!Ei voi rintamaidolla tulla muuten noin painavaksi.11 kiloinen kaksvuotiaani söi yölläkin tunnin välein tissiä.
Minun lapseni (siis 5kk ja 9.5 kg) söi rintamaitoa ja harjoitteli soseita pieniä määriä. Itse olin synnytyksen jälkeen 64 kg ja 164 cm. Että se siitä sinun teoriasta. Ja mitä ihmettä se apn oletettu ylipaino lapsen painoon vaikuttaa??
2
10 KUUKAUTISENA LOPETTI YÖSYÖMISEN.
Pituus 90 cm ja paino 10,9kg. Aina ollut pitkä ja hoikka lapsi, silti kasvaa ihan käyrillä.
Jenna-Jannica tai Nico-Mirolus on ollut aivan erikokoinen kuin ap.n lapsi HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!!! jokainen on yksilö.
ja ollut sitä kyllä syntymästäänkin asti (4200g ja 56cm) ja viiden kuukauden iässä 10,640kg ja 73,5cm. Täysimetyksellä nuo mitat. Ylpeitä ollaan meidän isosta, ihanasta pojasta, joka täyttää kohta vuoden ja paino- ja pituuskasvu on tasoittunut nyt, kun liikettä riittää! :o)
Meidän poika on isäänsä tullut kokonsa suhteen eikä neuvolassa ole koskaan sanottu ylipainoiseksi tms. Tuollaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, kateellisten panettelua ;)
Painukaa jeesustelijat taas muualle, täällä kysyttiin mielipidettä!
Vierailija:
Viimeinen lause!!
" lihava vanhempi>lihava lapsi, laiha vanhempi>laiha lapsi."
Meillä on molemmat lapset olleet pullukoita kunnes ovat lähteneet liikkeelle. Nyt 2- ja 5- vuotiaina ovat aivan solakoita, normaalipainoisia lapsia.
Eihän lapsi välttämättä ole vauvasta teini-ikään koko ajan joko laiha tai lihava. Höh teitä.
EI SYÖNYT ENÄÄ KAKSVUOTIAANA TISSIÄ, LOPETTI 11 kk!
iso poika meilläkin. nyt 9kk painon nousu ei enää niin hurjaa. oli jo iso syntyessään. liki 5 kiloa. esikoinen oli vuoden ikäisenä samankokoinen kun tämä kuopus puoli vuotiaana. :)
Siksihän sitä painoa just neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa seurataan! Höh ittelles!
Omani oli 5kk iässä 9,5 kg. Neuvolantäti sanoi, että jos 6kk iässä on yli kymmenen kiloa, piirretään rasti seinään, se on jo harvinaista. No, lähti sitten liikkeelle ja paino kääntyi laskuun. 1-vuotiaana oli vain 400 g painavampi kuin 5 kuisena.