Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset kauhistelee etikettivirheitä tai niitä jotka eivät noudata perinteitä?

Vierailija
06.12.2016 |

?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivit ja ihmiset jotka tykkäävät pahastua ihan kaikesta. Ihmiset, jotka tykkäävät halveksia muita ja asettua toisten yläpuolelle edes jollain keinolla.

Vierailija
2/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivit ja ihmiset jotka tykkäävät pahastua ihan kaikesta. Ihmiset, jotka tykkäävät halveksia muita ja asettua toisten yläpuolelle edes jollain keinolla.

Tähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka yrittävät antaa itsestään hyveellisen kuvan, mutta sisällä heillä on kylmiä ajatuksia. Kulissi-ihmiset. Heillä on luultavasti hyvä itsekuri, koska jaksavat koko ajan peittää todellista sisintään.

(Voin olla väärässä.)

Vierailija
4/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään epävarmat ihmiset. Faija opetti aikoinaan, että kun ensin tuntee etiketin, sitten sitä voi harkitusti rikkoa.

Vierailija
5/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. N27. Väikkäriä teen. Harrastan mm laskettelua, juoksemista. Arvostan traditioita, perinteet ankkuroivat ihmisen osaksi suurempaa kokonaisuutta ja jatkumoa. Ymmärrän että tänä minä-minä-kulttuurin aikana se ei kaikkiin vetoa. Arvostan kohteliaisuutta ja käytöstapoja, etiketin luokittelen osaksi tätä.

Onko nyt siis Linnanjuhlissa ollut joku etiketti-rike, vai miksi tämä aloitus?

Vierailija
6/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. N27. Väikkäriä teen. Harrastan mm laskettelua, juoksemista. Arvostan traditioita, perinteet ankkuroivat ihmisen osaksi suurempaa kokonaisuutta ja jatkumoa. Ymmärrän että tänä minä-minä-kulttuurin aikana se ei kaikkiin vetoa. Arvostan kohteliaisuutta ja käytöstapoja, etiketin luokittelen osaksi tätä.

Mistä teet väikkäriä?

Vierailija
7/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas pyrin rikkomaan perinteitä jos en näe niissä mitään järkeä.

Vierailija
8/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle etiketti ovat kuin liikennemerkkejä ja -valoja. Niiden avulla liikkuminen ja kanssakäynti on helppoa ja ennakoitavissa olevaa. T. Se työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
9/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti tekee elämästä helpompaa.

Nykyisin on ihan OK, että 80-vuotissynttäreillä juhlittava ei ensimmäisenä ota kahvia ja kakkua, ekana pöydässä on jonkun taaperot, koska etitettihän on ihan turha. Miksi muka synttärisankarin pitäisi saada ekana kakkua, kun lapset haluaa sitä paljon enemmän? Tai miksi ihmeessä pukeutua häihin siististi, kun viihtyy paremmin verkkareissa. Tai miksi pitää tervehtiä muita, kyllä ne näkee, että olen tässä ilman, että moikkaan. Tai miksi ei saa kylässä heittäytyä sohvalle kengät jalassa, jos haluaa?

Etiketistä pitävät kiinni ne konservatiivit, joiden mielestä elämän tulee olla tylsää. Helpompaa ottaa minä ensin -asenne ja unohtaa muut.

Miksi muka Sauli ja Jenni on etiketin mukaan itsenäisyyspäiväjuhlissa ne ekat tanssijat, jos Kalle ja Malla Kylmäkoskelta haluaa aloittaa tanssin?

Vierailija
10/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään epävarmat ihmiset. Faija opetti aikoinaan, että kun ensin tuntee etiketin, sitten sitä voi harkitusti rikkoa.

Olen samaa mieltä. Jos kukaan ei koskaan olisi venyttänyt "sopivan" rajoja, te naiset ette voisi käyttää vieläkään housuja. Tietysti tilaisuuden luonnetta on hyvä kunnioittaa, mutta jos esimerkiksi juhliin saapuu juhlavassa, harkitussa asukokonaisuudessa, on enää vaikea järkyttyä kenkävalinnasta tai polven alle yltävän helman mitasta.

Vierailija
11/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset jotka tuntevat tavat ja/tai etiketin.

Jos Matti ei tiedä että pipo päässä ei syödä tai että frakin kanssa ei käytetä kravattia, Matti ei osaa ihmetellä tai paheksua jos joku niin tekee.

Vierailija
12/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teet väikkäriä?

Ei saanut töitä?

Vierailija
13/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jotain pikkuasiaa on turha paheksua, kuten vaikka sitä, että joku on hiukset auki pitkässä iltapuvussa. Se ei oikeasti loukkaa ketään, vaikka onkin perinteisen etiketin vastaista. Mutta sitten juuri sellainen käytös, missä itsekkäästi tehdään mitä huvittaa, ilman, että toisia otetaan huomioon, on oikeasti väärin, ja herättää useammassa paheksuntaa. Vaikkapa ruuan rohmuaminen tai humaltuminen ja toisten juhlien pilaaminen öykkäröimällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi