Hyvää iltaa! Esittäydytäänkö?
Olen 34-vuotias kolmen lapsen kotiäiti Espoosta ja olen täällä, koska tämä on keinoni paeta arjesta (joo, ei mikään loistava, mutta ainakin helppo!) Kuopus jo nukkuu, mutta 4 ja 6v. vielä kuuluvat olevan hereillä sängyssä.
Kommentit (32)
37-vuotias kolmen lapsen äiti Kainuusta. Tradenomin paperit taskussa, kaupassa odottaa pikkupomon paikka, kunhan raskin viedä nuorimmaisen hoitoon (eli joskus ensvuonna). Lapset syntyneet 9/00, 8/02 ja 10/06. Kaksi ekaa tyttöjä, kuopus poika. Lapsiluku ehdottomasti täysi!!
En tiedä miksi olen täällä, on vaan tapana "palstailla" 30min-2t iltaisin, jos mies ei ole kotona.
29-vuotias neljän lapsen (poikia kaikki) äiti Päijät-Hämeestä, aviossa yhdeksän vuotta ja edelleen umpirakastunut. :-D Jäin juuri työelämästä takaisin kotiäidiksi. Aika näyttää, mitä tulevaisuudessa keksin alkaa tekemään! Lapset 8-, 7-, 4- (ensi kuussa 5) ja 1- (ensi kuussa kuopuskin 2) vuotiaat.
Av:lla pyörähdän päivittäin useampaankin kertaan, jos olen kotosalla. Laihispuolella palstailen ahkeramminkin. :-)
Olen 31-vuotias 3 ja 5-vuotiaiden poikien äiti Lahdesta. Usein tulee täällä palstailtua iltaisin lasten nukahdettua.
Lähden kyllä kohta nukkumaan, mutta kerron sitä ennen, että olen 35-vuotias Helsingissä asuva kahden pojan (5 ja 7) äiti. Olen tässä tehnyt avioeroa jo puoli vuotta, mutta asun edelleen sulassa sovussa tulevan ex-aviomieheni kanssa. Olen roikkunut AV:lla jo vuodesta 2001 eikä loppua näy :)
33- vuotias viiden mukulan äiti Itä-Suomesta. Tulin vain käväsee, aamulla pitäisi kammeta töihin =) Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille.
Taidan olla nuorin täällä. Eli vielä vähän yli kuukauden olen 17-vuotias. Asun Tampereella ja lapsia ei ole. Viihdyn tällä palstalla aivan liikaa, useita tunteja päivässä. Pääsyy täällä käymiseen on hillitön vauvakuume, joka on kiusannut 4 vuotta. Käyn siis täällä lukemassa lapsiarjen vaikeudesta ym. jotta olisi helpompi pitää järki päässä ja odotella muutama vuosi ennen lapsia.
Olen 43v, viiden lapsen äiti Itä-Helsingistä. Isommat lapset, jo teinejä, ovat ulkomailla sukuloimassa, mies työmatkalla ja minä 2v:n ja 6v:n kanssa kotona. Ihanaa, kun illat saa olla ihan itsekseen, kun pienet nukahtaneet. Tämä netissä roikkuminen ollut parhainta ilta-yöhupia, jos ei telkusta ole mitään tullut.
Av-palstan lukeminen ei välttis ole parhainta lääkettä vauvakuumeeseen, VAAN, mene ja koe se itse!
Eli, kun näet kaupassa ylistressaantuneen näköiset zombie vanhemmat, lupaudu heille viikoksi, jotta vanhemmat pääsevät lomalle. Eli perheeseen jossa on (mieluiten monta) voimakastahtoista, kiukuttelevaa, itkuista, sairastelevaa, huonosti nukkuvaa, pomottelevaa, huonosti syöviä, metelöivää, pikku tuholaista.
Siinä sivussa kun hoidat heitä, valmista ruoka, siivoa, pyykkää, silitä, imuroi, lue ja leikitä lapsia, yritä nukuttaa koliikki vauvaa ja erottele tappelevat uhmaikäiset.
Sen jälkeen toivota tervetulleeksi kotiin mies, joka ihmettelee että etkö sinä vieläkään ole leikannut nurmikkoa, ja illa kun lapset vihdoin nukkuvat klo. 24, ja yrität itsekin nukkua, mies on vihainen koska sinä et ikinä jaksa.... you know... noh, kun olet saanut miehen lepytettyä ja olette nukahtaneet, klo.1 pienimmäisellä tutti hukassa, klo.2 vanhemman varpaita syö mörkö, klo 03.30 yks ei uskalla mennä vessaan, klo5 saatte kivan pikku unikaverin, ja klo. 6 ensimmäinen nukkumaan mennyt pienokainen herää pirteänä uuteen päivään.
ja toista sama.... koko viikon ajan... ja pysy pirteänä!!!
Ja tämän viikon jälkeen tuu tänne puhumaan sun vauvakuumeesta!!
Sen takia lykkäänkin lastentekoa monia vuosia. En ole tyhmä, en ajattele että se on pelkkää autuasta ja ihanaa. Mutta ei se vauvakuume mikäään tahdonasiakaan ole..
30
36-vuotias yhden varhaisteinin äiti Oulusta, mieskin löytyy, 49v sekä kaksi koiraa. Kohta muutamme uuteen taloon, jossa riittää puuhaa vielä pitkäksi aikaa...
Olen 24-vuotias, naimisissa, odotan esikoista pian syntyväksi ja koti löytyy toiselta puolelta maapalloa. Täällä käyn lukemassa keskusteluja pääasiassa siksi, että suomen lukeminen tuntuu vaan niin hyvältä ja toisekseen on mielenkiintoista tietää missä Suomessa mennään :D
Yhden 2,5 vuotiaan lapsen äiti Pohjois-Savosta. Täällä tulee käytyä joskus montakin kertaa päivässä. En itse yleensä kirjoittele, luen vaan ja kummastelen av-touhua -positiivisessa mielessä toki. Olen töissä taloushallinnossa.