Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut raiskattiin pari kk sitten, onko vielä mahdollista tutkia?

Vierailija
06.12.2016 |

Lokakuun lopussa tai marraskuun alussa tapahtui. Tekijän nimeä ei ole tiedossa. Olen alle 16v. ja vasta muutama päivä sitten sain kerrottua äidilleni.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi heti sen tapahtuneen jälkeen mennä PESEMÄTTÄ lääkäriin ja poliisille ilmoitus. Ainahan voit yrittää, mutta noita lääketieteellisiä juttuja ei voi enää tutkia.

Vierailija
22/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi heti sen tapahtuneen jälkeen mennä PESEMÄTTÄ lääkäriin ja poliisille ilmoitus. Ainahan voit yrittää, mutta noita lääketieteellisiä juttuja ei voi enää tutkia.

En kehdannut tai uskaltanut. Nyt vituttaa etten mennyt.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan tutkia vielä. Sitä paitsi on tärkeää, että teet ilmoituksen, sillä saattaa olla, että poliisi saa tärkeän johtolangan siitä myös joihinkin muihin vastaaviin tapahtumiin. Lisäksi teet itsellesi oikein, kun teet rikosilmoituksen.

Vierailija
24/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hel**tti siinä on niin vaikeaa ilmoittaa asiasta, jos on aihetta OIKEASTI ilmoittaa?? Olen itse raiskattu - ei olisi pieneen mieleenkään tullut, että sitä itsekseni 'käsittelisin' - sen verran väkivaltaista touhua se oli, että henki olisi mennyt, jos ei joku olisi asiaa keskeyttänyt. Miksi et ole asiaa ilmoittanut aiemmin?? Vai onko kyseessä sinun jälkikäteen ajattelema 'raiskaus'.

Edelleenkään, en uskaltanut tai kehdannut. Minua pelotti kertoa äidilleni ja aluksi olin ihan shokissa ja ajattelin etten kerro asiasta koskaan kellekään. Nyt kuitenkin tapahtumat ovat alkaneet palautua todella ahdistavina mieleeni ja ne tulevat uniinikin. Uskalsin ensin kertoa yhdelle kaverilleni ja sen jälkeen sain rohkeutta kertoa äidilleni. Äitini sanoi, että pitää ilmoittaa poliisille.

ap

25/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hel**tti siinä on niin vaikeaa ilmoittaa asiasta, jos on aihetta OIKEASTI ilmoittaa?? Olen itse raiskattu - ei olisi pieneen mieleenkään tullut, että sitä itsekseni 'käsittelisin' - sen verran väkivaltaista touhua se oli, että henki olisi mennyt, jos ei joku olisi asiaa keskeyttänyt. Miksi et ole asiaa ilmoittanut aiemmin?? Vai onko kyseessä sinun jälkikäteen ajattelema 'raiskaus'.

:O

Ihmiset toimivat eri tavoin. Arviolta 80 % raiskauksista jää ilmoittamatta kokonaan. Itse en myöskään ilmoittanut omaa raiskaustani. Syitä on lukuisia: häpeä tapahtuneesta, itsensä syyllistäminen, pelko siitä ettei uskota (jota sinä et ainakaan hälvennä), pelko siitä että tutut saavat tietää, pelko siitä että tekijä kostaa sinulle tai perheellesi... Jotkut ihmiset myös sulkevat sen kokonaan mielestään pitkäksi aikaa. 

Vierailija
26/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita jo tänään paperille kaikki, mitä muistat tilanteesta. Täydennä sitä, kun muistat lisää. Ota se mukaan poliisille.

27/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita jo tänään paperille kaikki, mitä muistat tilanteesta. Täydennä sitä, kun muistat lisää. Ota se mukaan poliisille.

Tämä on loistava neuvo!

Vierailija
28/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka raiskauksesta olisi kulunut aikaa, kannattaa tehdä ilmoitus. Poliisi voi saada täydenträvää tietoa muihin vastaaviin tapahtumiin ja jossain vaiheessa toi tilanne ratkaistua.

Vierailija
29/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset toimivat eri tavoin. Arviolta 80 % raiskauksista jää ilmoittamatta kokonaan. Itse en myöskään ilmoittanut omaa raiskaustani. Syitä on lukuisia: häpeä tapahtuneesta, itsensä syyllistäminen, pelko siitä ettei uskota (jota sinä et ainakaan hälvennä), pelko siitä että tutut saavat tietää, pelko siitä että tekijä kostaa sinulle tai perheellesi... Jotkut ihmiset myös sulkevat sen kokonaan mielestään pitkäksi aikaa. 

Oliko sun tuttus?

Vierailija
30/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA-jälkiä voi löytää vaatteista pitkänkin ajan päästä. Kehosta ei välttämättä löydy jälkiä ellei ole pahoinpidelty pahasti tai raiskattu ei ole tullut raskaaksi. Poliisille kannattaa asiasta puhua mutta näytön saaminen väkivallanteosta voi olla hankalaa jos ei ole jälkiä ja syytetty kieltää kaiken.

31/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sun tuttus?

Tiesin miehen. 

Vierailija
32/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sun tuttus?

Tiesin miehen. 

kostitko myöhemmin?

33/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sun tuttus?

Tiesin miehen. 

kostitko myöhemmin?

En. Pakenin.

Vierailija
34/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensin raiskauskriisikeskus Tukinaiseen sillä poliisikokemus voi olla kamalakin jos sattuu joku örkki joka vaan murahtelee" en kyllä ymmärrä miten yksi ainoa yö voi muka pilata niin paljo ja loppuelämän" ( tämä lause on tosi kuultu!!!)

On todella surullista kuulla että olet kokenut noin pahaa noin nuorena.

Hanki asiallesi oikeutta ihan siksikin että nämä jäävät jurppimaan helposti.

Koko tukiryhmä mukaan älä mene yksin missääntapauksessa etteivät äijät ala pyörittelemään poliisilaitoksella. Sellaisiakin tapauksia kun on ettei koko ilmoitusta ole otettu edes vastaan. Jumalauta niitä ukkoja joskus. Poliiisien koulutus on ihan retuperällä näissä.

Jos voi vaikuttaa ota naispoliisi. Tsemppiä.

Vierailija
35/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä kirjoittaja joka sätit ettei olla menty heti ilmoittamaan, koeta nyt ymmärtää että ihminen voi olla todella epävarma ja shokissa tuon jälkeen ja joillakin sen käsittely että uskaltaa mennä poliisiin voi kestää 10 v!!! Se on hyvin yksilöllistä.

Tuon tason rikoksen voi ilmoittaa milloin vain . Ja niin olisi hyvä aina tehdä. Se on syyttäjän asia syyttää.

Vierailija
36/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ensin raiskauskriisikeskus Tukinaiseen sillä poliisikokemus voi olla kamalakin jos sattuu joku örkki joka vaan murahtelee" en kyllä ymmärrä miten yksi ainoa yö voi muka pilata niin paljo ja loppuelämän" ( tämä lause on tosi kuultu!!!)

On todella surullista kuulla että olet kokenut noin pahaa noin nuorena.

Hanki asiallesi oikeutta ihan siksikin että nämä jäävät jurppimaan helposti.

Koko tukiryhmä mukaan älä mene yksin missääntapauksessa etteivät äijät ala pyörittelemään poliisilaitoksella. Sellaisiakin tapauksia kun on ettei koko ilmoitusta ole otettu edes vastaan. Jumalauta niitä ukkoja joskus. Poliiisien koulutus on ihan retuperällä näissä.

Jos voi vaikuttaa ota naispoliisi. Tsemppiä.

luultavasti on oikeus saada naispoliisi kuulustelemaan. saat tuolta tukinaisesta jonkun varmasti myös mukaasi

Vierailija
37/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sellaselle poliisiasemalle missä on ne kuulustelukopit eikä sellasta avointa tilaa jossa muut kuulee mitä puhut/ mee hiljasena aikana niin ei oo muita.Netissä voi pystyä tekemään ilmotuksen.

Vierailija
38/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kaikki alusvaatteista alkaen tallella ja ei pestynä. Jos näin on niin chäänssit voi olla ihan hyvät löytää raiskaaja.

Vaikka nyt ei saataisi kiinni, niin raiskaaja voi raiskata jonkun muun,tehdä muun rikoksen ja DNA näyte päätyy poliisille toisen tutkinnan yhteydessä ja bingo. DNA näyte linkittää tekijän sinun tapaukseen.

Koskaan ei ole liian myöhäistä! Toki raiskaus rikoksena vanhenee joskus mutta useita vuosia on kumminkin "voimassa". Harvemmin puskaraiskaajat ovat niitä puhtaita pulmusia muillakaan alueilla eli rikosuusinnat ovat todennäköisiä.

Vierailija
39/48 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anteeksi nyt ehkä hieman sekottava kommentti. Mutta mun käsittääkseni ei kuulu mennä terveyskeskukseen vaan poliisille ja saada sitä kautta lähtee oikeuslääketieteellisen.

Omaa kokemusta tästä asiasta on sen verran, että perhepäivähoitaja pahoinpiteli 3-vuotiaan poikani. Mentiin heti terveyskeskukseen ja tehtiin seuraavana päivänä rikosilmoitus.

Kuitenkin siellä sairaalassa oli menettely ja tutkinta erittäin osaamatonta. Hoitajat kuin lääkärikään ei laittanut tarpeellisia merkintöjä siitä mitä poika kertoi, vammoja ei valokuvattu ja kaiken lisäksi tekivät lastensuojeluilmoituksen!!!

Eli meille vaan tuosta tuli lisäharmia, kun piti mennä sossuille selvittämään tapahtumaa.

Lisäksi poliisi ei meinannut millään ottaa käsittelyyn kuin vasta älyttömän viiveen jälkeen. Silloinkin lähinnä viesti oli sitä, että ei tästä mitään juttua saada. Tutkinta myös hoidettiin samaan malliin. Eikä edes sossutkaan mitenkään auttaneet, vaikka huomasivat, että poliisi toimi väärin. Sanovat, että tekevät niin paljon työtä poliisin kanssa etteivät halua pilata välejä sinne, kun meidän lapsi on hoitopaikan vaihtamisen jälkeen turvassa. Että heidän suositus meille on, että unohtakaa koko juttu.

Myöhemmin kun noiden eri viranomaisten toimintaa selvitettiin, niin sanottiin että olisi pitänyt olla ilmeisesti häkeen yhteydessä ja poliisien kautta saada lähete oikeuslääketieteelliseen. Sairaaloille tuollaiset asiat eivät edes kuulu eivätkä osaa niissä niitä virkansa puolesta oikein hoitaa.

Eli tuossa nyt pitäisi sinne oikeuslääketieteelliseen päästä, ja sinne tie kulkee ainoastaan poliisiin kautta.

Vierailija
40/48 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuli morkkis kun tuli parin sidukan jälkeen annettua niin se ei ole raiskaus.

Ap taas täällä. Vaikka taidatkin olla trolli, en edelleenkään ollut kännissä tai missään bileissä. Jos tyyppi hyökkää päälle ilman mitään varoitusta syrjäisessä paikassa, niin on tosi hankala tehdä mitään.

ap