Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta palstailtuani olevani köyhä!!!

Vierailija
06.12.2016 |

Olen matalapalkkaisella alalla, mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä ja asumme vaatimattomasti vanhassa talossa. Maksamme siitä vielä lainaa, remonttilainaa on myöskin, pikkuinen auto ( mulla työmatkoihin ), pari kotieläintä & muutama edullinen harrastus luontoon liittyen. Niin, se "köyhyys". Syömme kasvisruokaa pääasiallisesti, vaatteet ja huonekalut, kodinkoneet ym.käytettyinä, kirjat kirjastosta, ei juhlita ja joku reissu tehdään ainoastaan kerran vuodessa ( esim.Lappiin ).

En ole kokenut aiemmin itseäni köyhäksi, mutta ehkä se johtuu siitä ettei meillä ole lapsia (?) ja tämä on elämäntapa mihin ollaan nyt totuttu. Tili on tälläkin hetkellä nollilla, mutta pakkasessa on ruokaa ja tankissa vähän bensaa. Silti oloni ei ole kovin kurja tai köyhä. Mielestäni asiat ovat ihan ok tällaisenaankin :) Toki meillä ei ole suunnitelma B:tä jos esim.minä sairastuisin tai tulisi joku muu vastoinkäyminen, ei ole säästöjä eikä mistään ole varaa enää tinkiä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykypäivän Suomessa jollain ei ole varaa vähintään yhteen Thaimaan matkaan + yhteen New Yorkin matkaan vuodessa, on hän köyhä.

Vierailija
2/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tajusin että olen harvinaisen köyhä akateeminen kun kaikki muut akateemiset saa vähintään 5000 kuussa ja elävät kuin filmitähdet muiden yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nykypäivän Suomessa jollain ei ole varaa vähintään yhteen Thaimaan matkaan + yhteen New Yorkin matkaan vuodessa, on hän köyhä.

Tuon mukaan mä  olen ääriköyhä koska en ole koskaan käyny noissa kohteissa ja lomallakin viimeeksi ulkomailla vuonna 2013.

Mä  varmaan pysyn jatkossakin köyhänä koska uskoakseni löydän kiinnostavampia kohteita muualta kuin thaikkulasta ja nykistä.

Vierailija
4/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kornia kun se onkin, niin osaan nauttia pienistä asioista aidosti enkä aina haaveile jostakin tavoittamattomasta! Nytkin palaa kynttilät, teetä hauduttelen ja saan kohta katsella linnan juhlia kissa sylissä 😊 Siinä mun onneni yksinkertaisuudessa!

Ap

Vierailija
5/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa iltaa ap! Mulla on sama ohjelma mutta ilman kissaa.

Itse olen keskipalkkaisessa asiantuntijatyössä, mutta kahden lapsen yh ja omistusasunto Helsingissä suht hyvällä alueella (lasten koulujen ja sukulaissuhteiden takia). Rahaa jää kuukausittain käyttöön ehkä pari satasta enemmän kuin tuilla eläjällä eli ei tää systeemi kovin kannustava oo. Ollaan myös totuttu elämään säästeliäästi ja paljon on myös kiva ilmaista tekemistä :)

Oletteko muuten hakeneet tuettuja lomia? Varmaan pääsisitte sellaiselle, jos miehesi on eläkeläinen.

Vierailija
6/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ap keskiluokkaanbole mikäli tarkoietaan oikeaa keskiluokkaa joka saa 3000€ eteenpäin kk. Kun elää omissa ympyröissä niin syntyy pienituloisen kupla. Hyvätuloiset ovat eliittiä siellä jossain.

Sitten kun juttelet ylempää keskiluokkaa olevien tuttujen kanssa niin tajuat että olet 1900 € kk brutto tuloilla läytännössä kädestä suuhun elävä persaukinen.

Huvitti kun pankissa toimihenkilö yritti myydä rahasto osuuksia vaikka tajusi varmaan että asuntolainan ja elikustannusten jälkeen ei ole mitään sijoitettavaa. Kyllästyttää tuo jokavuotinen näytelmä.

Tottahan se onkin. Eihän se ole uutinen kuin sinulle joka et alhaisen sosioekonomisen asemasi takia koskaan näe miten hyvätuloiset elävät ja miten suuri elintaso ero todellisuudessa on. Tämä on varmaan yksi syy mikä saa pienituloiset äänestämään etujensa vastaisesti Kokoomusta. Ainoa mikä minulla vähän pelastaa tilannetta on että en asu pk seudulla.

Vierailija
7/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on parasta ylellisyyttä ja luksusta, sylikissa varsinkin :)

T. ihan kivasti pärjäilevä akat. pitkäaikaistyötön = maksan opintolainaa työmarkkinatuesta...

Vierailija
8/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rutiköyhä työtön yksinelävä lapseton keski-ikäinen nainen. Sain lähtöpassit 15v. työsuhteeni jälkeen ja yksiöstä on vielä velkaa. Päivästä toiseen kitkuttelen menemään, mutta niin kauan kun saan asuntoni pidettyä ja jotain ruokaa pöytään, olen tyytyväinen. Työhakemuksiin ei tässä iässä (yli 50), tule vastauksia. Mutta en osaa valittaakaan, olen ihan onnellinen. Kun ei kaipaa mitään ihmeellistä, mieli on rauhallinen. Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle ja miehellesi ap.

Vierailija
9/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon mukaan mä  olen ääriköyhä koska en ole koskaan käyny noissa kohteissa ja lomallakin viimeeksi ulkomailla vuonna 2013.

Mä  varmaan pysyn jatkossakin köyhänä koska uskoakseni löydän kiinnostavampia kohteita muualta kuin thaikkulasta ja nykistä.

Joo. Ei New Yorkissa mitään katsottavaa olisikaan, ei kannata lähteä sinne.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi