Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa aina kun ihmiset rinnastaa sähköiset kirjat oikeisiin

Vierailija
06.12.2016 |

Sitten ollaan niiiiiin sivistyneitä kun "omistaa" massiivisen kirjakokoelman :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tekeekö joku näin :D

Vierailija
2/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa myös pellet, jotka keräävät hyllyt täyteen merkkiteoksia, joita eivät ikinä lue vain antaakseen muille itsestään sivistyneen vaikutelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään myös e-kirjoista. Tärkeintä että harrastetaan lukemista.

T. Kirjastotäti.

Vierailija
4/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tarkoitat, miten se eroaa omistanko 1000 ekirjaa vai 1000 pokkaria? 

Mulla on sähköisten kirjojen lisäksi myös tavallisia paljon, koska luen paljon. Ekirjat on vaan helpompia ottaa mukaan ja vie vähemmän tilaa.

Vierailija
5/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullulla halvat huvit, idiootilla ilmaiset. Saat päättää itse, kumpaan ryhmään lukeudut!

Vierailija
6/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua naurattaa kun joku arvostaa elektronista kirjaa yhtä paljon kuin perinteistä? Mikä siinä on hauskaa, en tajua?

Vierailija
7/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menen nyt baittiin ja pikaisesti totean, että kirjan materiaalisia ominaisuuksia arvostavilla ihmisillä mielenkiinto on hieman väärässä asiassa.

Vierailija
8/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle sähköinen kirja ON oikea. Erityisesti kun matkustaa kaksi kuukautta putkeen, on huomattavasti miellyttävämpää kantaa mukana e-kirjalukija kuin 50 kirjaa. Mutta tietysti jos niitä kirjojaan haluaa vain esitellä kotonaan, toki ne paperiset on silloin näyttävämpiä.

Vierailija
9/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän naurat. Muutan (maasta toiseen) niin usein, että ei kiinnosta omistaa ns. oikeita kirjoja. Mutta ei mulla kyllä kirjanlukijassakaan mitään kokoelmaa ole, koska käytän kirjastoa.

Vierailija
10/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisiä kirjoja saisi olla kirjastoissa enemmän. Ottaa päähän roudata painavia kirjoja aina edestakaisin paikkakunnalta toiselle, varailla, palautella ja skannata niitä. t. opiskelija

Vierailija
11/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei naurata. Kirjojen lukeminen on hieno juttu. Sitä en kyllä ymmärrä, miten silmät kestävät ruudulta lukemista tuntikausia.

Vierailija
12/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköisiä kirjoja saisi olla kirjastoissa enemmän. Ottaa päähän roudata painavia kirjoja aina edestakaisin paikkakunnalta toiselle, varailla, palautella ja skannata niitä. t. opiskelija

Laitonta skannaila tuolla tavalla.

Vierailija
13/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa, että naurattaa.

Minun kannaltani sähköinen kirja on paras tapahtunut asia muutamien viime vuosikymmenten aikana. Tosin eivät ne kirjat erityisen sähköisiä ole. Mutta ilman e-kirjoja, oli niiden formaatti, lukulaite ja lukemistapa mikä tahansa, en lukisi kirjoja juuri lainkaan.

Vierailija
14/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ainoastaan painettu kirja on oikea kirja, mutta jos joku toinen pitää enemmän sähköisistä kirjoista, niin eipä se minua kaivele.

Vierailija
15/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat pitäisi laittaa kiertämään koska kirja on luotu luettavaksi ja tuomaan iloa mahdollisimman monelle. Ei kirjahyllyyn vaan jonkun muun löydettäväksi.

Mulle 'uusi' löytö on äänikirjat. Mahtavaa kun voi kuunnella tehdä samalla jotain muuta. Työmatkat menee myös mukavasti.

Vierailija
16/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään puhuu omistavansa n määrän kirjoja tai e-kirjoja? Itse ainakin kerron lukeneeni sen ja sen enkä omistavani sen ja sen. Jos kirjoista puhutaan.

Vierailija
17/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kivaa löytää suomenkielinen kirja matkoilla, lukea se ja jättää jonkun toisen löydettäväksi. Vieläkö book crossingia harrastetaan?

Vierailija
18/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitonta skannaila tuolla tavalla.

Tuskin se laitonta on sillä edellytyksellä, ettei skannattua teosta jaeta eteenpäin ja että se tulee vain omaan käyttöön.

Sitten on sellainenkin pointti, että näkövammaisten kannalta skannaaminen ja tekstintunnistus ovat mahtavia menetelmiä yleisten kirjastojen kirjavalikoiman hyödyntämiseksi. Näin voi periaatteessa mistä tahansa kirjasta tehdä e-kirjan ja lukea sen esim. pistenäytöllä tai puhesyntetisaattoriohjelmiston ja ruudunlukuohjelman avulla.

Vierailija
19/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun melkein 100-vuotias sokea mummo voi jatkaa lukuharrastustaa äänikirjojen avulla. Ilman niitä olisi lukeminen pitänyt lopettaa. Voidaan keskustella kirjoista keskenämme. Celia-kirjasto mahdollistaa asian mikä on huippu juttu. En osaa ajatella että olisi jotenkin alempiarvoisempaa.

Vierailija
20/25 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei naurata. Kirjojen lukeminen on hieno juttu. Sitä en kyllä ymmärrä, miten silmät kestävät ruudulta lukemista tuntikausia.

Lukulaitteet ei oo taustavalaistuja, joten ne ei oo samanlaisia kuin normiruudut. Kindle esim. on kuin kirjan sivu, ei silmät väsy.