Mä haluaisin edes joskus olla avuton nainen
Jolle olisi valmiiksi aurattu piha että pääsee autolla maantielle ja liikkelle.
Melkein itku pääsi kun tajusin että lunta on niin paljon ettei paskakärryllä pääse loivaan ylämäkeen.
Mutta eipä itku olisi mitään auttanut, joten ei muuta kuin traktorilla auraamaan ensin lumet pois.
Samantyyppisiä arkipäivän pikku ongelmia jatkuvasti mutta ei mulle tule mitään voittajafiilistä, tunnetta että selvitimpäs taas tämänkin. Vaan enneminkin suunnaton väsymys, ajatus että eikö mies voisi joskus olla huomaavainen.
Kommentit (25)
Pakko muuttaa ulkomaille. Vaikka Italiassa miehet ovat sellaisia, Suomessa ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tomera henkisesti tai fyysisesti?
Olen ollut sekä että =) varsinkin fyysisesti toimelias. Nyt mä en jaksa olla kumpaakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sekä että =) varsinkin fyysisesti toimelias. Nyt mä en jaksa olla kumpaakaan.
ap
Lääkärille masennuksen takia. Saat pillerit ja mahdollisesti psykoterapiaa.
Osaatkos puhua ja pyytää apua jos sitä tarvitset?
Ei ole mikään pakko jaksaa yksin 24/7 jos kerran olet parisuhteessa ja se mies löytyy ihan omasta takaa.
Harva mies on kuitenkaan mikään ajatustenlukija jos yleensä olet tehotäti jolta hommat hoituu.
Toinen vaihtoehto on tietenkin katkeroitua yksin omaan kuplaansa missä vaan suoritetaan elämää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Että jaksan ilolla ja tomerana vastaisuudessakin aurata tieni maantielle kun mies on mennyt maasturilla?
Se ongelma varmaan hoituu kevääseen mennessä =)
Vain sinä itse voit muuttaa omaa elämääsi!
Elämä on valintoja. Valitse siis toisin!
No kuule sano vaikka sille miehelle että se maasturi on varattu sinulle lopputalveksi niin tämäkin ongelma on ratkaistu. Toimi tai itke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Että jaksan ilolla ja tomerana vastaisuudessakin aurata tieni maantielle kun mies on mennyt maasturilla?
Se ongelma varmaan hoituu kevääseen mennessä =)
...mutta ne muut ongelmat, joita kohtaat päivittäin kun mies ei välitä auttaa, eivät poistu pelkällä meteorogialla. Mitäs niille meinaat tehä?
Minä haluaisin että mulla olis avuton nainen, mutta tämä pyörremyrsky joka meillä on mä oon tossun alla, olisi sitä mukava joskus auttaa avutonta naista mutta kun tämä semmonen.
Vierailija kirjoitti:
Mee VOK:n eteen alasti. Saat kokea avuttomuutta.
Sun kommentti on samaan aikaan sekä rasistinen että misogynistinen, onnitteluni. Olet Itsenäisyyspäivän Ihmisperse 2016.
Rahalla saa. Saat esimerkiksi ostettua apua lumien auraamiseen. Saat myös paremmin sinulle soveltuvan auton rahalla. Tai asunnon kaupungista. Turha ruikuttaa kun ihan itse voi vaikuttaa asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
No kuule sano vaikka sille miehelle että se maasturi on varattu sinulle lopputalveksi niin tämäkin ongelma on ratkaistu. Toimi tai itke.
Niinhän se onkin, se on mun autoni mutta tällä kertaa oli poikkeusjärjestelyt.
Pointti on se että miehen olisi pitänyt tajuta jo ETUKÄTEEN että mä en pääse toisella autolla liikkeelle.
Ymmärrätkö? Että en tarkoita pelkästään juuri nyt tätä tilannetta vaan ajatustapaa yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että jotkut ihmiset ovat jollain tavalla yksinkertaisia.
Tästä kommentista tuli vahvasti sellainen olo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap se tässä yksinkertainen on jos vain vänisee itsestään selville asioille. Jos ap kerran jossakin korpi kuusen alla haluaa asua, niin hänen tulee osata elää sen mukaan. Itkua tihrustamalla asiat harvoin paranevat ja varsinkaan silloin kun tulee av:lle vinkumaan... XD Vaihtoehtoja on, ap käyttää niistä jotakin tai oppii elämään paikan vaatimalla tavalla.
Sano ukolle notta alkaa ottaa miehen roolia
No moneksi minua voi sanoa mutta tuskin kuitenkaan yksinkertaiseksi ;) Olen nimittäin tehnyt elämäni valinnat sitä mukaan ettei tarvitse vänistä turhia.
En siis asu missään korvessa missä pitäisi tehdä lumitöitä ja tapella kuka ottaa minkäkin auton.
Osaan tarvittaessa pyytää apua enkä oleta että mieheni lukee ajatuksia tai ajattelee minua ja vain minua 24/7.
Toki olen mieheni sen verran hyvin valinnut että hän on huomaavainen ja fiksu.
Elämä on helppoa kun sen oikein oivaltaa ja sellaiseksi järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap se tässä yksinkertainen on jos vain vänisee itsestään selville asioille. Jos ap kerran jossakin korpi kuusen alla haluaa asua, niin hänen tulee osata elää sen mukaan. Itkua tihrustamalla asiat harvoin paranevat ja varsinkaan silloin kun tulee av:lle vinkumaan... XD Vaihtoehtoja on, ap käyttää niistä jotakin tai oppii elämään paikan vaatimalla tavalla.
Joopa joo. Sympaattisuus on ei ehkä ole sinun vahvuuksiasi.
Aapeehän otti traktorin ja aurasi itselleen tien vaikka tekikin ensin mieli pillahtaa itkuun.
Mä en käsitä näitä ihmisiä joiden mielestä mistään ei saisi ikinä valittaa.
Mä ymmärrän aloittajaa oikein hyvin, aina ei vaan jaksa. Kun hetken rypee itsesäälissä, voi taas nousta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Sympaattisuus on ei ehkä ole sinun vahvuuksiasi.
Aapeehän otti traktorin ja aurasi itselleen tien vaikka tekikin ensin mieli pillahtaa itkuun.
Mä en käsitä näitä ihmisiä joiden mielestä mistään ei saisi ikinä valittaa.
Mä ymmärrän aloittajaa oikein hyvin, aina ei vaan jaksa. Kun hetken rypee itsesäälissä, voi taas nousta
Itsesääli on sairautta.
Minä olen itsenäinen nainen, joka tekee kyllä hommat kuin hommat asennuksista lumitöihin. On ollut pakko oppia ja tehdä itse. Edelliset ukot eivät ole muuta kuin tietokonetta jaksaneet nysvätä. Mutta kun tapasin nykyisen mieheni, olin aivan myyty :) kun hän välillä kantoi puolestani kauppakassin ja vei autoni huoltoon <3 <3 . Toki teen nämä hommat edelleen monesti itse, niin olen edelleen niin rakastunut tähän mieheen ja on turvallinen ja onnellinen olo kun saan edes joskus olla avuton. Teen häntä varten lähes joka päivä ruoat ja pesen pyykit, eli vastavuoroisuuteen tämä perustuu. Mutta on ihan mahtavaa saada olla joskus avuton.