Miksi autatte jouluna ei köyhiä perheitä?
Millä kriteereillä valitsette perheen jota autatte?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Autan saadakseni itselleni paremman mielen ja tunteen että olen parempi kuin muut. Ei sillä kenelle apu oikeasti menee, ole väliä.
Mihin tarvitset tuollaista tunnetta?
Vähintään toinen vanhemmista on akateeminen kunnon alalta
Tänä vuonna ostin lahjat perhetukikeskukseen,he etsivät sopuvan perheen,ei välttämättä köyhille mutta toivon iloa heille joita vastoinkäymiset koettelee!iloitsen antamisesta,en lahjojen saannista
Mä en auttanut tänä vuonna ketään, koska olen tajunnut että tulojen puolesta me ollaan siellä autettavien puolella. Sitä kun vaan osaa suunnitella menopuolen sopimaan tulopuolen kanssa yhteen, eikä joulu tule yllätyksenä, pärjää oikein hyvin ja pystyisi auttamaan muitakin, jos kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en auttanut tänä vuonna ketään, koska olen tajunnut että tulojen puolesta me ollaan siellä autettavien puolella. Sitä kun vaan osaa suunnitella menopuolen sopimaan tulopuolen kanssa yhteen, eikä joulu tule yllätyksenä, pärjää oikein hyvin ja pystyisi auttamaan muitakin, jos kiinnostaisi.
On outoa ettette itse saa apua. Meille tulee apua ovista ja ikkunoista vaikka ei ole itse haettu mitään eikä tarvetta ole.
Olemme itse niin köyhiä, ettemme voi auttaa ketään. Emme polta, emmekä käytä alkoholia.
Silti täysi homma saada vaatteet päälle ja ruokaa. Töitä ei löydy mistään, vaikka molemmilla on suositukset entiseltä työnantajalta, joka meni konkurssiin. Tulevaisuus näyttää erittäin synkältä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme itse niin köyhiä, ettemme voi auttaa ketään. Emme polta, emmekä käytä alkoholia.
Silti täysi homma saada vaatteet päälle ja ruokaa. Töitä ei löydy mistään, vaikka molemmilla on suositukset entiseltä työnantajalta, joka meni konkurssiin. Tulevaisuus näyttää erittäin synkältä.
Asutteko jossain isolla paikkakunnalla ettei köyhyyttänne tiedetä jos kerran ilman jouluapua jäätte?
Mä autan sellaisia, joita on yhtäkkiä kohdannut sairaus (oma äitini kuoli syöpään aika nuorena) tai työttömyys (jäätiin miehen kanssa aikoinaan työttömiksi yhtä aikaa) Ei haittaa, vaikka eivät alunperin olleet niitä köyhimpiä. Mutta pitkäaikaistyöttömille lapsitehtailijoille, joilla tuet jo pyörineet vuosia, ei löydy sympatiaa. Niillä tuilla pärjää ihan ok.
Autan äitiä siivouksen kanssa, vaikka sillä olisi eläkkeestään varaa maksaa kotisiivous vaikka kahdesti viikossa ympäri vuoden.
Samoin autan häntä tekemällä laatikot. Äiti vastaavasti jelppaa mun hommia paistamalla kinkun.... Vaikka voitaisiin mennä all-inclusive malediiveille koko joulukuuksi.
Ketäs mä sitten jelppaisin ellen lähimpiäni?
Autan saadakseni itselleni paremman mielen ja tunteen että olen parempi kuin muut. Ei sillä kenelle apu oikeasti menee, ole väliä.