PISA-tulokset julki klo 12 - Suomelle odotetaan romahdusta
Kommentit (11)
No suomi on silti edelleen yksi parhaista. Että tervemenoa vaan ulkomaille jos niin ärsyttää :D
Kiitos Sipuli.
Kiitos kun leikkasit koulutuksesta, tieteestä ja tutkimuksesta. "Me pannaan Suomi kyykkyyn..."
Kaikki jotka ruinaa kokoajan Suomen tilanteesta niin miksi ette muuta ulkomaille? kysyn oikeasti...
Jos joku oikeasti kuvittelee, että koulutusleikkaukset vielä vaikuttaisivat niin ovat kyllä väärässä. Sen tuloksia kerätään 5-10v päästä.
Näihin tuloksiin vaikuttaa enemmän viimeisen viiden vuoden aikana tapahtuneet muutokset. Koulun työympäristön heikkeneminen yms.
Mitä olen opettajien kanssa jutellut niin kurin löystyminen ja puhelimilla viestittely tunnilla keskittymisen sijaan on suurin ongelma.
Tässä näkyy myös perhetausta. Toisissa kodeissa tuetaan ja opiskellaan sitten enemmän kotona vanhempien tuella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ruinaa kokoajan Suomen tilanteesta niin miksi ette muuta ulkomaille? kysyn oikeasti...
Itselläni on koulutus, jolla en vslitettavasto tee ulkomailla mitään (puheterapeutti). Lisäksi tykkään asua tässä maassa. En valita, mutta tietyistä jutuista olen huolissani ja mietin, miten itse voisin vaikuttaa maamme suuntaan.
1. Mun mielestä tukien antamisesta tulee olla PALJON tarkempi, että kuka niitä tukia oikeasti tarvitsee ja ensin täytyy yrittää kaikkensa saada töitä jne. Opiskelijoille todellakin voin ite suoda tuet, mutta monia tuella lorvijoita Suomesta löytyy....
2. Lapsilisä sama summa kaikista lapsista, joku 90e tms, hittoako sitä pitää nostaa aina seuraavaa lasta kohden, ihanku se 5. lapsi olis arvokkaampi kuin ensimmäinen? wtf!
3. KANSANEDUSTAJIEN hyötyjä voitais vähän karsia.. maksavatko he veroja? Voisivat hieman tiputtaa palkkaansa ja maksaa esim. matkustamisesta julkisella liikenteellä jne kuten kaikki muutkin kansalaiset.
4. Vankiloista voitais karsia vähän veroeuroja, siellä on aivan liian hyvät oltavat. Paljon kurjemmat oltavat sinne kiitos ja rahat kunnon kansalaisille esim. julkisesta terveydenhuollosta ja koulutuksesta EI SAA leikata! On myös huvittavaa että vankiloiden safka on parempaa kuin kouluruoka tai armeijan ruoka, wtf? :DDDDD
5. Huonosti työllistävien koulutusten aloituspaikkoja tulee vähentää, ei missään nimessä poistaa koulutuksia kokonaan mutta aloituspaikkoja vähentää. Sitten taas aloituspaikkoja voitaisiin LISÄTÄ työllistäville koulutuksille.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/462870-suomi-romahti-pisa-vert…