Lapsiperheet; Miten te hoidatte lahjojen kuskaamisen, jos vietätte joulun esim. mummolassa
Eritoten, jos useampi lapsi ja kamala kasa lahjoja. Autoon ei meillä ainakaan mahdu, kun pienimmälle pitää ottaa vaunut mukaan. Sukulaisilla ei vaunuja. Ahdistaa jo valmiiksi pakata koko kööri mukaan. Paljon helpompaa olisi lähteä vasta aaton jälkeen.
Kommentit (35)
Mihin vaunuja tarvitset? Kyllä se vauva voi nukkua esim. Turvaistuimessa sisällä tai sängyssä, jossa laidat.
Kun lapset olivat pieniä, me otimme mukaan vain osan lahjoista. Loput odottivat sitten kotona, kun palasimme. Nykyisin vietämme joulun kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaunuja tarvitset? Kyllä se vauva voi nukkua esim. Turvaistuimessa sisällä tai sängyssä, jossa laidat.
Ulkoillaan!!!!
Siihen.
Ap.
Mies tai mä käydään edellisellä viikolla. Meiltä on sata kilsaa mummolaan ja paljon vie muutakin kampetta silloin mukana. Yksi yö perillä ja aamusta duuniin ajo. Lapsille selitetty, että on työmatkalla.
Tai ekana adventtina on jo siskoni pojan synttärit, että jos silloin on jotain jo hommattu, niin silloin viedään ne. Kerranko on toteutunut... :P
Vierailija kirjoitti:
Nooo en kyllä suosittele turvaistuinta nukkumispaikaksi muualla kuin autossa :DD
Vauvan iästä toki riippuen, vauvatkin osaavat liikkua! Joten en uskaltais nukuttaa vauvaa muualle kuin pinnasänkyyn, ellei tosiaan ole ihan vastasyntynyt.
Ja milläs kuljetat vauvaa ulkona? Sylissä? Noh vois olla vähän hankalaa.
Kun itse olin pieni, oltiin jouluna mummolla jonne tuli Pukki mukanaan jonkin verran lahjoja. Illalla kotiin palatessa olikin tontut tuoneet myös oman kuusen alle paketteja. Seuraavana päivänä mentiin toiselle mummolle jonne tontut olivat myös käyneet jättämässä paketteja.
Vitonen jatkaa, että helpottaa tietty se, että äitini hankki kirppareilta tarvikkeita heillekin, kun eka lapsistaan sai lapsen. Ihan käypäset vaunut siellä on, rattaat, syöttötuoli, sitteri jne. Me lapset sitten ostettiinkaksi matkasänkyä vanhempien nurkkiin, sieltä saa lainata ite kukin tms.
Silloin kun me reissattiin, pakattiin lahjat vanhempien vaatekasseihin. Ei lapset sitä osanneet ajatella, että äidillä ja isällä oli mennessä enemmän tavaraa kuin tullessa. Ja tietysti kun suht vähävaraisia nuoria vanhempia oltiin, ei paljon ostettu itse lahjoja vaan ne isoimmat tulivat isovanhemmilta.
Meillä sukulaisille/mummolaan 800km. Pitäskö nyt yrittää hankkia sinne jotkut rämärattaat, että mahtuu tavarat kyytiin? Muita ideoita?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vitonen jatkaa, että helpottaa tietty se, että äitini hankki kirppareilta tarvikkeita heillekin, kun eka lapsistaan sai lapsen. Ihan käypäset vaunut siellä on, rattaat, syöttötuoli, sitteri jne. Me lapset sitten ostettiinkaksi matkasänkyä vanhempien nurkkiin, sieltä saa lainata ite kukin tms.
Eli teillä mummola on krääsävarasto eikä koti? Isovanhemmat joutuu sietämään tarpeetonta roinaa ja te konmaritatte.
Lahjat avataan jo kotona, kaikessa rauhassa. Pienenpänä tonttu oli tuonut muka yöllä lahjat, nyt vaan laitetaan kuusen alle. Pari pientä pakettia mukaan.
Joulu on muutakin kuin tavaravuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooo en kyllä suosittele turvaistuinta nukkumispaikaksi muualla kuin autossa :DD
Vauvan iästä toki riippuen, vauvatkin osaavat liikkua! Joten en uskaltais nukuttaa vauvaa muualle kuin pinnasänkyyn, ellei tosiaan ole ihan vastasyntynyt.
Ja milläs kuljetat vauvaa ulkona? Sylissä? Noh vois olla vähän hankalaa.
Miten olisi pulkka? Jos se vauva osaa istua. Ja vaunuja huomattavasti kätevämpi sitä pienemmälle lapselle on kantoliina.
Onko lapsi sen ikäinen että voi istua pulkassa rattaiden sijaan, jos siis menette pohjoiseen lumisempiin olosuhteisiin? Vauvalle tää ei tietty toimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sukulaisille/mummolaan 800km. Pitäskö nyt yrittää hankkia sinne jotkut rämärattaat, että mahtuu tavarat kyytiin? Muita ideoita?
Ap
Niin mä pelkäsinkin, että matkaa taitaa olla reippaasti enemmän kuin meillä. :) Mites postitus/matkahuolto? Lähettää osan etukäteen? Voi olla kallista.
Eikö siellä olis joku naapuri, jolta vois lainata? Taitaa nekin välimatkat olla pitkät...
Tai hankitte bussin, kunnon vankkurit. ;)
Ehkä on viisainta jättää osa kotiin avattavaksi. Tai kutsua mummolan porukka teille?
vitonen tonttuilee innokkaana :)
Meillä suurin osa lahjoista tulee juuri sieltä mummolasta, eli ovat siellä jo valmiina. Itse emme ole ostaneet lapsille kuin yhden tai kaksi lahjaa, ne ja kummien antamat lahjat mahtuvat kyllä autoon.
Vierailija kirjoitti:
Suksiboksi. Hyvä idea. Tosin saako sitä, kun kattoikkuna?
Ap
En valitettavasti tiedä :/
Me ollaan tänä vuonna ekaa kertaa 15 vuoteen kotona jouluna. Ei tartte vittu raahata yhtään mitään minnekään.
Sori, ei auta sua. Mulla ei ole tuohon ongelmaan muuta ratkaisua kuin se mikä me toteutetaan tänä vuonna.