Slush-ahdistelusta raportoinut toimittaja kertoi etukäteen haluavansa ravistella miehisiä valtarakenteita
Tässä Facebook-päivitys:
"Voisiko joku hommata/antaa mulle lipun Slushiin? Kerron perustelut. Ihan vaan mun olemus tekis tapahtumalle hyvää, koska kävijät koostuu lähinnä pukumiehistä ja hupparijäbistä. Kerran kun olin siellä ja puhuin yhden sijoittajan kanssa virtuaalisesta todellisuudesta, hän jossain vaiheessa tuohtui siitä, että tiesinkin paljon aiheesta ja mulla oli relevantteja ajatuksia. Hän olisi halunnut vaan, että oon nätti. Kun myös yksi naispuolinen henkilö pitchasi omaa loistavaa liikeideaansa, tuomarin ensimmäinen kommentti liittyi hänen ulkonäköönsä asian sijaan.
Eli voisin siis "soluttautua" joukkoon ja ravistella hieman startup-kulttuurin miehisiä valtarakenteita. Jos järjestäjät eivät näe tätä tärkeäksi, niin pitäisi huolestua!
Ei ole mitään vikaa, että juuri nämä lukuisat älykkäät ja innovatiiviset pukumiehet ja hupparijäbät ovat mestoilla ideoineen. Sehän on vain hienoa, että yrittäjähenkeä löytyy, mutta vallitsevassa kulttuurissa on vielä paljon tekemistä sen suhteen, että myös naisille olisi tilaa ja heidät otetaan tosissaan.
Omalla kohdalla mua kiinnostaa se koko tapahtuman ohjelma, joka on hyvin ja monipuolisesti rakennettu. Musta myös ns. tulevaisuuden tuulista saa hyvän kuvan tapahtumassa. Siksi näen sen myös yleissivistävänä. Mutta ajattelin tässä nyt kuitenkin kertoa, mitä minä voisin tarjota omalla panoksellani tapahtumalle :)"
Kommentit (10)
Feministitoimittaja voisi tulla aikakoneellaan takaisin tähän päivään
Sitä saa mitä tilaa:
http://www.rumba.fi/uutiset/mulle-munansaanti-vaan-tyosuhde-etu-basson-…
Herää kysymys onko pyrkinyt nimenomaan sen oloisten ihmisten juttusille, joilta helposti tulee suoraviivaisia kommentteja? Kyllähän sitä pitää suurissa tapahtumissa katsoa mihin seuraan änkeää - kundienkin.
LOL,
reppana.
Kyllä pankista rahaa irtoaa värkkiin katsomatta jos visio on kunnossa.
Vaan eipä tainnut olla, kun osa-aikatoimittajana kiukuttelee rahamiehille.
Siis liittyikö tämäkin tissiviikkoon? :((
Niin? Ahdistelu ei silti ole OK, vaikka sanoisi mitä.
Ja olisiko tuolle muuten jotain lähdettä? Esimerkiksi vaikkapa suoraa linkkiä sinne Facebookiin? Muuten menee MV-horinoiden luotettavuuden tasolle tämä aloitus...
Miksi ko. nainen itse ei ole aloittaneet tuota Slushia tai vastaavaa?
Maailmassa on runsaasti yrittäjänaisia, jotka ovat ihan itse bisneksensä pykänneet. Millä heidän menestyksensä selitetään? Miksi miehet eivät alistaneet näitä naisia?
Kaikista naisista, sen enempää kuin kaikista miehistäkään, ei ole menestymään isosti. Vain pieni osa ihmisistä on mitenkään erityisen lahjakkaita. Ja siitä on ihan turha syyttää miehiä jos omat aivot eivät riitä keskivertoa kummempaan.
Näiden nillittäjä-naisten ulina muistuttaa miehiä, jotka syyttävät naisia siitä, että eivät saa pillua. Moni ympärillä kuitenkin saa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ahdistelu ei silti ole OK, vaikka sanoisi mitä.
Ja olisiko tuolle muuten jotain lähdettä? Esimerkiksi vaikkapa suoraa linkkiä sinne Facebookiin? Muuten menee MV-horinoiden luotettavuuden tasolle tämä aloitus...
Toimittajan julkiselta FB-sivultahan tämä löytyy.
Eikö se tarjoutunut pitämään ensi vuonna paneelikeskustelun aiheesta?
Runkkari siis.