Mitä yleensä laitat maustamattomaan jogurttiin sekaan?
Ideoita, siis jotain muutakin kuin pakastettuja marjoja tai tuoreita hedelmiä? Ostin nyt tuollaisia Bonne-soseita pari tetraa, esim. omenajogurttia - onko sellaista? Toinen mikä tuli mieleen että voisikohan sitä kookoshilloa laittaa? Jam it vai mikä se merkki oli. Se Valion kookosjogurtti on ainakin ihan taivaallista! Sitruuna myös, kävisikö lemon curd?
Kommentit (31)
Banaani on mun suosikki. Banaani -raakasuklaa hyvä myös.
Kaikenlaista marjaa, pakasteesta, kuivattuna tai vaikka pakastekuivattuja, oi nam.
Mangoa, ananasta.
Hunajaa ja pähkinöitä, varsinkin jos on joku kreikkalainen jugu nii oi nam..
Raastettua omenaa ja vähän hunajaa. Nam😋
En mitään, sen takia juuri ostan maustamattoman.
Jäisiä mustikoita ja ihan pikkusen jotain makeaa (hunajaa tai jopa sokeria -gasp). Tulee "jäätelöä"
Hunajamelonia pilkottuna maustamattoman jugurtin sekaan, mun lemppari! <3
Mysliä, kuivattuja karpaloita ja rusinoita
Sokeria. Ihan älyttömästi sokeria.
Mitä järkeä on edes ostaa maustamatonta jogurttia, jos sinne tunkee jotain sokerisia hilloja sekaan.
Ap, älä laita tuota kookoshilloa, se on aika kovaa ja lohkeavaa, vaikutelma ei ole se, mitä haet. Ei sekotu, vaan jää sellaiseksi nokaremaiseksi mössöksi.
Osta mieluummin kookoskermaa ja laita sitä hiukan!
Minä syön maustamatonta jogurttia yleensä vaahterasiirapin ja pähkinöiden kera. Vaahterasiirappi on vähän vähemmän makeaa kuin hunaja, suosittelen kokeilemaan - kiva paahteinen maku.
.... ja jos haluat kookosjogurttiin makeutta, voit panna sokeria tai hiukan konsensoitua maitoa. Itse tein kookosjogurttipläjäyksen sekottamalla ensin kookoskermaa ja kondensoitua maitoa 2:1 (kondensoitu maito on tosi makeaa, siksi sitä puolet vähemmän kuin kookoskermaa)ja laittamalla sitä pohjalle ja päälle jogurttia.
Tuota kookoskerman ja kondensoidun maidon sekoitusta voi syödä myös vaikkapa säilykemangojen ja banaanin kera, todella hyvää. Semmoinen thaimaalainen jälkiruoka.
Ja syön sitä myös croissantien kanssa, käy vähän kuin kookoshillosta - mutta on juoksevampaa kuin tuo kaupan kookoshillo.
11
Pellavansiemenrouhetta ja pilttiä tai marjoja.
Oi täällähän on hyviä ideoita, lämpenen tältä istumalta kaikille noille :) Lisääkin saa toki laittaa! ap
Sellaista lidlin siemensekotusta (pellavansiemenrouhe) ja chiahyytelöä.
Itse hoksasin kerran, että jugurttiin voi sekoittaa melkein ihan mitä vaan, jopa mehua, jolloin siitä tulee hauska smoothie-tyyppinen juoma.
Yleensä mysliä ja jotain marjaa/hedelmää esim. banaania, mangoa, persikkaa, kiiwiä, granaattiomenan siemeniä, luumua, mustikoita, mansikoita. Tai jotain hedelmä/marjasosetta, pähkinöitä ja siemeniä. Joskus paistelen omenanpaloja ja kaurahiutaleita, jotka maustan kanelilla ja hunajalla ja heitän niitä sekaan ns. jälkkäriksi.
Banaania, kaakaonibsejä, kaurahiutaleita... Yleensäkin hedelmiä, omenaa, päärynää. Marjoja. Jos haluan oikein herkutella laitan digestive keksejä tai jos on niin suklaahippukeksejä. Makeutan aina hunajalla tai agavella.
Sekin on superhyvää jos voitelee digestive keksien murusia maapähkinävoilla ennen kuin laittaa jugurtin sekaa.
Banaani on mun suosikki. Banaani -raakasuklaa hyvä myös.
Kaikenlaista marjaa, pakasteesta, kuivattuna tai vaikka pakastekuivattuja, oi nam.
Mangoa, ananasta.
Hunajaa ja pähkinöitä, varsinkin jos on joku kreikkalainen jugu nii oi nam..