Oon niin pulassa mun elämän kanssa.
Muutin kesällä poikaystävän perässä eri kaupunkiin (2tunnin ajomatka kotoa), koulupaikka ei miellytä eikä kiinnosta, kavereita ei ole ja muutenkin asiat on mennyt vaan huonompaan. Nyt tuli lopullinen ero ja olen ihan yksin enkä tiedä mitä tehdä, kaiken lisäksi olen henkisesti tosi väsynyt ja harkinnut kuolemaa (toki käynyt juttelemassa psykologilla, mutta ne käynnit on harvoin) enkä enään jaksaisi. Joten mitä helvettiä teen elämäni kanssa? En enää osaa iloita mistään.
-17v tyttö
Kommentit (9)
Muuta takaisin kotipaikkakunnalle, jos vain suinkin voit. Opinnot voi aina lopettaa tai laittaa jäihin, jos ei jaksa, pysty tai yksinkertaisesti kiinnosta, se ei ole maailmanloppu. Jaksamista!
Minua ei siis kiinnosta mikään ala ja kotipaikkakunnalla ei ole kuin lukio jota en pidä edes vaihtoehtona, ja jos siis takaisin kotiin muuttaisin niin luultavasti vaan nukkuisin päivät. En enään tiedä mitä pitäisi tehdä.
-ap
Istu alas. Olet vasta 17-vuotias. Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet edessäsi. Jos et just nyt tiedä, miten jatkaisit, anna itsellesi aikaa. Ei sinulla ole kiire mihinkään. Tarvitset aikaa mm. suhteen päättymisen vuoksi.
En vaan edes jaksaisi elää kun koko ajan tulee uusia murheita ja olen niin yksin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ei siis kiinnosta mikään ala ja kotipaikkakunnalla ei ole kuin lukio jota en pidä edes vaihtoehtona, ja jos siis takaisin kotiin muuttaisin niin luultavasti vaan nukkuisin päivät. En enään tiedä mitä pitäisi tehdä.
-ap
Jos sinua ei varsinaisesti kiinnosta mikään niin ehkä lukio ei ole kuitenkaan poissuljettu vaihtoehto? Kovinkaan moni ei välttämättä hakeudu lukioon sen takia, että lukio varsinaisesti kiinnostaisi, vaan saa kolme vuotta lisää aikaa miettiä mitä haluaa.
Muutat takaisin kotipaikkakunnalle ja etsit sieltä opiskelupaikan. Jatkat tarvittaessa terapiaa.