Miksi lähteä ulkomaille lomalle lukemaan kirjaa?
Eikö kirjaa voi lukea kotona ja tehdä ulkomailla jotain muuta erityistä kuten tutustua paikalliseen kulttuuriin ja elämään.
Kommentit (41)
Mikäs sen parempaa kuin makoilla altaalla tai rannalla kirjaa lukemassa.
Kirjaa luetaankin ennen kuin noustaan sängystä ja ennen nukkumaanmenoa. Jos on rentoutumispäivä puistossa/rannalla on sielläkin kiva lukea.
Lol, Annika O?
Miksei kirjaa saisi lukea missä tahansa. Ei tarvitse aina olla menossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä lomalle makoilemaan? Eikö kannattaisi tutustua paikalliseen kulttuuriin mieluummin. Maata voi kotonakin.
Ehkä siellä lomalla tehdään muutakin kuin luetaan kirjaa. Sitä paitsi kirjan lukeminen uima-altaalla lämpimän auringon alla tuo eri fiiliksen kuin kotisohvalla.
En minä ainakaan jaksa koko ajan leuhottaa edes takas. Loma on myös rentoutumista varten. Mikäs sen ihanampaa kuin lukea kirjaa lomalla. Usein luen jotain paikkaan liittyvää tai englanninkielistä. Ihan vain matkafiiliksen vuoksi. Amsterdamissa luin Anne Frankin päiväkirjaa uudestaan. Lontoossa Sherlock Holmesia jne. On kivaa myös löytää ulkomailta kirja, lukea se ja jättää jonnekin muualle jonkun löydettäväksi.
Mä raahaan mukanani aina koko Dostojevskin tuotannon ja keskityn sen läpi lukemiseen.
Miksi lukea ollenkaan kun voi kattoa tositeeveetä.
Miksi mennä lomalle tutustumaan kulttuuriin? Kulttuuria on kotipuolessakin!
Paikalliseen elämään voi tutustua Suomessakin. Miksi mennä ulkomaille???
Olisitte tosi tylsää lomaseuraa kirjoinenne. Jätän mammojen seuramatkan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä lomalle makoilemaan? Eikö kannattaisi tutustua paikalliseen kulttuuriin mieluummin. Maata voi kotonakin.
Sun mielestä se, että lukee pari tuntia kirjaa rannalla tai kahvilassa, tarkoittaa automaattisesti sitä että mitään muuta ei lomalla teekään? Itse ravaan kaupunkien katuja, ravintoloita, pubeja, nähtävyyksiä jne aamusta iltaan kun olen lomalla. Siihen sopii tosi hyvin kerran päivässä semmoinen tunnin tai parin hetki kirjan parissa istuskellen tai lekotellen.
En minä ainakaan voi kotona maata, siellä on aina jotain kaatumassa niskaan. Lomalla on kiva vuorotella tekemistä ja kulttuuriin tutustumista ja lepäämistä ja lukemista.
Mun mielestä olis kamala lähteä lomalle ja rampata koko ajan jossakin ja tehdä jotain ja "tutustua" kulttuuriin. Lomalle lähdetään rentoutumaan ja mulle hengähdystauot on tärkeitä. Oon käynyt tänä vuonna jo neljä kertaa ulkomailla ja aina olen myös tutustunut uusiin asioihin ja nähnyt uusia paikkoja. En oo kuitenkaan ollut liikkeellä koko aikaa, vaan ihan tosiaan myös maannut auringossa ja esim puiston penkillä ja nauttinut olostani. Loma ei saa olla suorittamista.
Minä luen siinä samalla kun otan aurinkoa :)
Minulla on aina kirjoja mukana matkalla. Mitä muuta tehdä lentokoneessa kuin lukea? Kuka jaksaa kierrellä kaupunkia/kohdetta ihan koko hereilläoloaikansa? Itse ainakin tulen hotellihuoneeseen päivällisen jälkeen, ja luen vielä kirjaa sängyssä. Etenkään yksin matkustaessani ei tee mieli jäädä pyörimään kaupungille pikkutunneille saakka, mutta eipä sitä yleensä harrasteta miehenkään kanssa. Jos ollaan monen päivän matkalla niin välillä pidetään joka tapauksessa sellaisia päiviä, ettei siirrytä paikasta toiseen tai "ahmita" nähtävyyksiä vaan nukutaan pitkään, levätään ja lueskellaan.
Kaikesta te ihmiset saattekin tehtyä ongelman jos siitäkin, että ihmiset haluavat lomallaan myös lukea.
Kun pitää olla joko tai.
Yksinkertaiset ihmiset eivät ymmärrä että, kohtuudella voi tehdä asioita.
Mä voin tehdä molempia. Luen aina ja joka paikassa muutenkin.