Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset eivät aloita keskusteluja tinderissä?

Vierailija
05.12.2016 |

Naisista äärettömän harva aloittaa keskusteluja miehelle. Miksi pitää matchata mieheen ja odottaa miehen tekevän aloitteen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että aina kun sinä matchaat niin kirjoitat perään viestin?

Vierailija
2/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätsejä tulee niin paljon ettei vaan jaksa aloittaa jokaisen kanssa keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huvikseni kokeillut Tinderiä ja matcheja tulee suunnilleen yksi päivässä. Itse en ole aloittanut keskusteluja, koska en varsinaisesti hae minkäänlaista seuraa, mutta myöskään yksikään nainen ei ole lähettänyt viestiä. Match ei myöskään yleensä roiku listassa kovin montaa päivää. Poistuukohan ne automaattisesti jos kumpikaan ei ota yhteyttä, vai onko toinen hylännyt matchin?

t.mies

4/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpä jotakuta Tinderissä aktiivista naispuolista ystävääsi näyttämään omaa profiiliaan. Ymmärrät sitten kyllä, miksi tarvetta (tai aikaa) keskustelujen avaamiselle ei ole.

Vierailija
5/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätsejä tulee niin paljon ettei vaan jaksa aloittaa jokaisen kanssa keskustelua.

Minkä verran niitä tulee?

6/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huvikseni kokeillut Tinderiä ja matcheja tulee suunnilleen yksi päivässä. Itse en ole aloittanut keskusteluja, koska en varsinaisesti hae minkäänlaista seuraa, mutta myöskään yksikään nainen ei ole lähettänyt viestiä. Match ei myöskään yleensä roiku listassa kovin montaa päivää. Poistuukohan ne automaattisesti jos kumpikaan ei ota yhteyttä, vai onko toinen hylännyt matchin?

t.mies

Mätsit eivät poistu itsestään normaalisti, mutta Tinder on naurettavan buginen sovellus, jossa tapahtuu kaikenlaista ihmeellistä. (Mätsit voivat esimerkiksi kadota ja ilmestyä takaisin.) Todennäköisesti kuitenkin naiset ovat poistaneet sinut, koska et ole avannut keskustelua. Tämä on ymmärrettävä strategia, koska naisten täytyy jollakin keinoin seuloa pois ne miehet, jotka eivät ole heistä oikeasti kiinnostuneita, ja tunnetusti moni mies pyyhkäisee oikealle kaikkia naisia kiinnostuksesta riippumatta.

Vierailija
7/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan tarvitse. Aina joku mies aloittaa keskustelun. Jos joskus on erityisen tylsä hetki niin ehkä sitten.

Vierailija
8/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemani mukaan jotkut miehet tykkäävät kaikista naisten profiileista ja pohtivat, kiinnostaako nainen, vasta sitten jos nainen ottaa yhteyttä. Miksi siis ottaisin yhteyttä? Siellä on ihan riittävästi niitäkin miehiä, jotka ottavat itse yhteyttä.

Vierailija
9/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella harvinaista että nainen aloittaisi keskustelun mutta itselläni on käynyt niin että olen 30v mies ja jostain syystä juuri useat 32v naiset on aloittaneet keskusteluja, ehkä yhdistelmä biologisen kellon tikitystä ja markkina-arvon laskua?

Vierailija
10/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa mulla myös noin 120 mkestä mätseissä jotka ei hekään ole aloittaneet keskustelua.. Keskusteluja ehkä 10 joista itse olen aloittanut noin puolet.

11/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella harvinaista että nainen aloittaisi keskustelun mutta itselläni on käynyt niin että olen 30v mies ja jostain syystä juuri useat 32v naiset on aloittaneet keskusteluja, ehkä yhdistelmä biologisen kellon tikitystä ja markkina-arvon laskua?

Itsevarmuus ja itsetuntemus paranevat usein iän myötä, ja siksi on psykologisesti helpompaa tavoitella itse sellaista, mikä kiinnostaa. Monet nuoret naiset ovat aivan toivottomia kaikenlaisessa lähestymisessä eivätkä uskalla tai osaa tehdä aloitetta vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
12/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin joka kahdeskymmenes matchiksi saamani nainen aloittaa minulle keskustelun. Olen tavallisen näköinen mies. Itse aloitan useamman kuin joka toisen kanssa keskustelun. Ei ole aikaa keskustella kaikkien naisten kanssa.

Vierailija
13/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran niitä tulee?

No tällä hetkellä näyttää olevan 173 uutta paria, sen päälle ehkä 50 mitkä on tullut klikattua auki ja ehkä 50 avattua keskustelua.

Vierailija
14/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja ystävälläni sama kokemus Tinderistä: jos mies aloittaa keskustelun, on hän kiinnostunut myös näkemään. Ne muutamat miehet, joille olen itse alkanut puhua, ovat vastailleet kohteliaasti, mutta homma ei ole edennyt mihinkään.

Näin ollen kumpikaan meistä ei koe pelin avaamista kovin hedelmällisenä vaihtoehtona.

Vierailija
15/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumblessa naisten on pakko aloittaa keskustelun, miehet eivät pysty.

Naisten avausrepliikit ovat: Hei. 

Joskus kirjoittavat: moi

Vierailija
16/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bumblessa naisten on pakko aloittaa keskustelun, miehet eivät pysty.

Naisten avausrepliikit ovat: Hei. 

Joskus kirjoittavat: moi

On ne vaan rohkeita.

Vierailija
17/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matcheja on tullut niin paljon, että en voi keskustella järkevästi ja paneutuvasti kaikkien kanssa. Kun minulla on aikaa olla tinderissä, vastaan ensimmäiseksi niille miehille, jotka ovat ottaneet minuun yhteyttä. Jos joskus jäisi aikaa kirjoitella niillekin, jotka eivät ole kirjoittaneet minulle, tekisin sen kyllä. Toistaiseksi ei vain ole sellaista tilannetta tullut.

On törkeämpää jättää vastaamatta vs. olla aloittamatta keskustelua. Siinä se syy lyhykäisyydessään. Ja toki tämä on myös yksi keino erottaa rohkeat, aloitekykyiset ja minusta aidosti kiinnostuneet miehet muista. Niitä matcheja kun pitää jollakin tavoin karsia kuitenkin.

Vierailija
18/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pitää aloittamista miehen tehtävänä. Se on tavallaan ensimmäinen testi miehen rohkeudesta.

Valtaosa ei aloita keskustelua, koska heillä on niin paljon aktiivisia keskusteluja muutenkin, että aloittavat ainoastaan niiden mielenkiintoisimpien tapauksien kohdalla jos uskaltavat. Tästä päästäänkin siihen, että kaikkein komeimpien kohdalla ei kovinkaan moni nainen uskalla tehdä avausta, koska eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta ja tulla torjutuksi. Moni nainen ei edes anna noille sydäntä, koska ei kestä sitä jos ei kelpaakaan kyseiselle miehelle.

Minulla on jotain 120 matchia ja heistä alle kymmenen on aloittanut keskustelun. Yleensä aloittajat ovat vähän vähemmän viehättäviä tapauksia ja ovat oikeasti etsimässä seuraa. Osa tosiaan poistaa matcheista jos ei aloita keskustelua ja osa kertoo sen jopa profiilissaan, että aloita keskustelu tai poistan. Mielestäni tämä on aika huvittavaa, että mieluummin poistaa kuin aloittaa itse keskustelun. Osa naisista tuntuu pitävän keskustelun aloittamattomuutta henkilökohtaisena loukkauksena. Aloitin esimerkiksi keskustelun yhden kanssa noin kuukausi matchin saamisen jälkeen ja hän oli todella epäystävällinen, joten poistin matchin välittömästi. 

Vierailija
19/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa pitää aloittamista miehen tehtävänä. Se on tavallaan ensimmäinen testi miehen rohkeudesta.

Valtaosa ei aloita keskustelua, koska heillä on niin paljon aktiivisia keskusteluja muutenkin, että aloittavat ainoastaan niiden mielenkiintoisimpien tapauksien kohdalla jos uskaltavat. Tästä päästäänkin siihen, että kaikkein komeimpien kohdalla ei kovinkaan moni nainen uskalla tehdä avausta, koska eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta ja tulla torjutuksi. Moni nainen ei edes anna noille sydäntä, koska ei kestä sitä jos ei kelpaakaan kyseiselle miehelle.

Minulla on jotain 120 matchia ja heistä alle kymmenen on aloittanut keskustelun. Yleensä aloittajat ovat vähän vähemmän viehättäviä tapauksia ja ovat oikeasti etsimässä seuraa. Osa tosiaan poistaa matcheista jos ei aloita keskustelua ja osa kertoo sen jopa profiilissaan, että aloita keskustelu tai poistan. Mielestäni tämä on aika huvittavaa, että mieluummin poistaa kuin aloittaa itse keskustelun. Osa naisista tuntuu pitävän keskustelun aloittamattomuutta henkilökohtaisena loukkauksena. Aloitin esimerkiksi keskustelun yhden kanssa noin kuukausi matchin saamisen jälkeen ja hän oli todella epäystävällinen, joten poistin matchin välittömästi. 

Olen nainen ja minustakin on typerää kun joillain miehillä lukee profiilissa "pyyhi oikealle vain jos laitat myös viestin", "ei tykkäysten kalastelijoille", tai vastaavaa. En koskaan matchaa tuollaisten kanssa, jotka tekevät suhteesta valtataistelun jo ennen kuin on edes tavattu - tai siis jo ennen matchin syntymistä! Miksi tuota asiaa pitää jo profiilitekstissä korostaa? Voihan sellaisen matchin poistaa milloin tahansa, joka ei ole aloittanut keskustelua itselle sopivan ajan kuluessa. Jos haluaa.

Itse en loukkaannu jos mies ei ota yhteyttä, mutta en ota myöskään itse yhteyttä koska viestiliikennettä on muutenkin liikaa. En minä tiedä pelkkien profiilien perusteella kuin hyvin harvoista, ovatko he enemmän vai vähemmän kiinnostavia kuin muut. Se selviää sitten keskustelemalla jos keskusteluun asti mennään. Pari sellaista on tullut vastaan, joita olen pitänyt erittäin kiinnostavina jo heti sydäntä painaessani. Heiltä molemmilta on tullut avausviesti välittömästi matchin synnyttyä. Eivät todellakaan jää miettimään, pitäisikö olla yhteydessä vai eikö pitäisi.

Ja minä kyllä uskallan tehdä avauksia miehille eikä torjutuksi tuleminen häiritse. Odotan vaan samaa myös mieheltä. Suhde sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole itsetunto kunnossa, ei ole minulla koskaan toiminut, enkä halua sellaisiin tutustua tinderissäkään.

Vierailija
20/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minustakin on typerää kun joillain miehillä lukee profiilissa "pyyhi oikealle vain jos laitat myös viestin", "ei tykkäysten kalastelijoille", tai vastaavaa. En koskaan matchaa tuollaisten kanssa, jotka tekevät suhteesta valtataistelun jo ennen kuin on edes tavattu - tai siis jo ennen matchin syntymistä! Miksi tuota asiaa pitää jo profiilitekstissä korostaa? Voihan sellaisen matchin poistaa milloin tahansa, joka ei ole aloittanut keskustelua itselle sopivan ajan kuluessa. Jos haluaa.

Itse en loukkaannu jos mies ei ota yhteyttä, mutta en ota myöskään itse yhteyttä koska viestiliikennettä on muutenkin liikaa. En minä tiedä pelkkien profiilien perusteella kuin hyvin harvoista, ovatko he enemmän vai vähemmän kiinnostavia kuin muut. Se selviää sitten keskustelemalla jos keskusteluun asti mennään. Pari sellaista on tullut vastaan, joita olen pitänyt erittäin kiinnostavina jo heti sydäntä painaessani. Heiltä molemmilta on tullut avausviesti välittömästi matchin synnyttyä. Eivät todellakaan jää miettimään, pitäisikö olla yhteydessä vai eikö pitäisi.

Ja minä kyllä uskallan tehdä avauksia miehille eikä torjutuksi tuleminen häiritse. Odotan vaan samaa myös mieheltä. Suhde sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole itsetunto kunnossa, ei ole minulla koskaan toiminut, enkä halua sellaisiin tutustua tinderissäkään.

Ei tuo yleensä ole mikään itsetuntokysymys. Moni mies ei vain jaksa aina panostaa keskusteluun, kun naisen puolelta ei tule monesti mitään vastakaikua. Siksi kirjoittavat profiilitekstiinsä tuollaista, jotta ei joutuisi turhaan aloittamaan keskusteluja.