Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällainen pettämisteoria olla mahdollinen?

Vierailija
05.12.2016 |

Voiko tällainen pettämisteoria olla käytännön tasolla mahdollinen ja todennäköinen? Taustatiedot: Mies ei ole oikeasti millään tavalla pettäjätyyppiä ja on uskollinen ja rehellinen parisuhteelleen, eikä halua satuttaa puolisoaan.
Johdanto: Epäilen miestä jatkuvasti pettämisestä, tutkin hänen puhelinta yhtenään, sanon että no taasko olit pettämässä, pyydän häntä lähettämään kuvia missä hän milloinkin on ja mitä tekee, kysyn kenen kanssa tänään olet minua peittänyt, taasko kävit flirttailemassa kaupan kassalle, jopa syytän häntä pettämisestä ilman todisteita, pyydän häntä lähettämään kuvia kenen ystävien kanssa on aikaa milloinkin viettämässä, alan itkemään ja huutamaan jossain tilanteessa, koska olen aivan varma että nyt hän on oikeasti pettänyt.
Jos siis toimin jatkuvasti näin (ja otetaan huomioon että mies ei oikeasti ole pettäjätyyppiä ja on uskollinen), voiko olla että omalla käytökselläni ajan miehen pettämään tällä jatkuvalla epäilyllä? Voiko tässä asiassa niin, että "usko (pettämisestä) muuttuukin todeksi", vaikka se alunalkaen olisi ollut täysin mahdoton asia tapahtua? Voiko käydä niin että tällä jatkuvalla syyllistämisellä ja epäilyllä miehen päässä kääntyy jotkut asetukset niin, että hän alkaakin alitajuntaisesti pettämään, koska minä niin paljon hoen sitä pettämistä ja ikäänkuin työnnän häntä pois luotani? Voiko miehestä tulla ihan vakituinen pettäjä tämän seurauksena, vai ajautuuko pettämään todennäköisesti vain kerran, jos niin käy?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tekstissä ajan takaa, ja pyydän todella asiallisia vastauksia. Itsekin olen tässä herkillä ja todella murtuneena oman käytöksen takia. Haluan vain tietoa ja ehkä myös vertaistukea. Kiitos...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Vierailija
42/49 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se pettää, jatka painostusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
44/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono.

Vierailija
45/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloinen mustasukkaisuus johtaa lopulta siihen, että lopulta toinen lakkaa rakastamasta. Sitten sairaalloisen mustasukkainen ihminen voi ajatella olleensa kokoajan oikeassa.

Vierailija
46/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet menossa terapiaan/psykologille. Käytöksesi on sairasta ja tuhoaa koko suhteen, jos ei ole niin jo tehnyt. Oletko miettinyt, miksi pelkäät pettämistä? Siis sitä, että juuri nykyinen miehesi pettäisi? Onko hän pettänyt aiemmissa suhteissaan? Sanoit, että kaikki aiemmat miehesi ovat pettäneet sinua. Et voi tuomita nykyistä miestäsi aikaisempien mieskokemustesi pohjalta, se on kohtuutonta. Suhteessa pitää lähtökohtaisesti luottaa toiseen. Jos et pysty luottamaan, et voi olla suhteessa. Itse ajattelen niin, että jos toinen pettää, en sille mitään voi ja että suhdetta ei silloin ole tarkoitettu pysymään kasassa. Toista ei voi väkisin pitää suhteessa, ja jos kumppani ajautuu pettämään, hän ei pohjimmiltaan halua olla enää kanssasi.

Vierailija
47/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse pettänyt aiemmissa suhteissa ja tulet tässäkin pettämään. Miehesi sen sijaan eivät ole koskaan pettäneet. Ihan vitun päivänselvää.

Vierailija
48/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on samanlainen. Hän tuhoaa miehensä täysin. Tähän persoonaan liittyy lisäksi se, että saattaa kiihkeän mustasukkaiden suhteessa ihan yhtenä päivänä keksiä eroavansa, jonka jälkeen puoliso saa tehdä, mitä haluaa ja on niin leppoisaa. On ollut jo neljästi naimisissa ja aina sama kaava. Hirveää tunnemyrskyä, mustasukkaisuutta jne. Sitten suhde kuluu loppuun, sopii erosta ja pystyy asumaan päätöksen jälkeen yhdessä jonkin aikaa, ja nauramaan tulevan eksänsä uusille naisvirityksille. Samalla itse hankkii uuden miehen muutamassa kuukaudessa ja koko tunneskaala siirtyy siihen uuteen mieheen, joka on se elämänrakkaus.

Pahimpia kohtauksia, joita olen nähnyt, oli kerran eräällä hiljaisella terassilla. Hänellä nämä eivät liittyneet alkoholiin ja tässäkin tapauksessa aloitti skitsoamisensa jo ensimmäisen oluen aikana. Syytti miestään silmäpelistä jonkun naisen kanssa siellä paikassa. Sitten se kääntyi siihen, että kyse on siitä naisesta, jota mies käy aina panemassa. Me muut oltiin ihan huuli pyöreänä, kun terasilla oli muutama ihminen ja baarimikko. Mies jankutti, että näytä se nainen täältä, mä en ole koskaan ennen näitä edes nähnyt. Tämä serkkuni vaan kiihtyi, että mies nöyryyttää häntä, koska mies tietää hyvin, kenestä puhutaan jne. Lopulta lähdimme pois terassilta, koska ääni vaan kohosi ja tunnelma oli mennyt pilalle. Matkalla alkoi potkia ja hakata miestään, koska mies pettää häntä ja ei myönnä, ja uhkaili palata tappamaan sen ämmän jne. Meille ei koskaan selvinnyt, kuka se nainen siellä terassilla oli muka. Ihmeellistä, jos menemme kaukana kotoa pienellä paikkakunnalla terasille ja siellä on sattumalta joku nainen, jonka kanssa mies muka pettää kotikaupungissa. Sitä paitsi siellä oli vain muutama nainen ja nekin melkein kaikki miestensä kanssa.

Vierailija
49/49 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta hitossa tuollaisella käytöksellä ajaa omalta osaltaan pettämään. Miksi toisen pitäisi sinua ajatella enää hurmaavana ja omana kultana kun selkeästi teet selväksi sen että sinä et niin ajattele hänestä. 

Ja voin omalta kohdaltani sanoa, että tuo jatkuva epäily on ihan saatanan rasittavaa. Ex-mieheni teki sitä koko ajan, soitti perään, vaati kuvia missä olen, pyysi lapsia puhelimeen kun ei uskonut mun olevan kotona jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi