Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Varastanut tavaraa. Siihen loppui se ystävyys.
Eräs 60v pariskunta poikkesi kylään. Tämä kyläily on aina ollut ns.kutsumatonta. Ei siinä mitään, mutta homma toimii vain yhteen suuntaan.Koskaan ei vahingossakaan kutsuta toiseen suuntaan - tosin en menisikään.
Ko.pariskunnan naispuoleinen edustaja on pitänyt aina itseään hieman parempana kuin muut, joka ilmenee monin tavoin.
Käytös on kuitenkin moukkamaista.
Viimeksi kahvipöydässä alkoi yhtäkkiä kaivaa nenäänsä omaan paitaansa.
Todellakin etusormi paidan alle ja sitten nenään. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Eräs 60v pariskunta poikkesi kylään. Tämä kyläily on aina ollut ns.kutsumatonta. Ei siinä mitään, mutta homma toimii vain yhteen suuntaan.Koskaan ei vahingossakaan kutsuta toiseen suuntaan - tosin en menisikään.
Ko.pariskunnan naispuoleinen edustaja on pitänyt aina itseään hieman parempana kuin muut, joka ilmenee monin tavoin.
’Todellakin etusormi paidan alle ja sitten nenään.’ Eli laittoi paidan alta jotain nenäänsä:) Mitähän mahtoi olla, napanöyhtääkö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
’Todellakin etusormi paidan alle ja sitten nenään.’ Eli laittoi paidan alta jotain nenäänsä:) Mitähän mahtoi olla, napanöyhtääkö...
No höh! Laittoi käden paidan alle, ojensi sormensa ja sitten sillä sormella, joka oli paidan peitossa, kaiveli nenäänsä. Sormi säilyi puhtaana, räkä jäi paitaan.
Meille tuli hyvänpäiväntuttu ensimmäistä kertaa kylään lapsensa kanssa. Sillä aikaa kun menin vaihtamaan omalle lapselleni vaippoja alakertaan niin tämä oli omatoimisesti, kysymättä lupaa, raidannut meidän jääkaapin. Siellä sitten mussuttivat kaalilaatikon jämiä ja voikkareita maidon kera kun palasin takaisin. Olin vielä noin tuntia aiemmin laittanut tarjolle kahvia/mehua, pieniä voileipiä ja makeaa, jotka olivat huitaisseet jo tauluunsa. Ilmesti huomasi ilmeestäni että olin kuin puulla päähän lyöty, mutta totesi vain " Ajateltiin ottaa vielä vähän hiukopalaa". Toista kutsua ei tule.
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta minun hyvä ystävä hieman erilainen kuin monet tässä ketjussa. Vaikka ois se kuumin kesäpäivä ja tehty ties mitä niin ei pyydä edes vesilasia. Pitää aina itse muistaa tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei siis todellakaan ole paha näihin juttuihin verrattuna mutta ärsytti. Olin muuttanut juuri uuteen vuokra-asuntoon parikymppisenä mikä oli aivan ihanalla paikalla kotikaupungissani ja vuokra oli edullinen. Asunto oli kuitenkin aika rähjäinen edellisen vuokralaisen jäljiltä ja kysyin vuokraisännältä että saisiko seiniä maalata ym. pientä. Hän sanoi että tottakai että hän tietää että nähjääntynyt. No, minä ja isäni maalasimme seiniä ja keittiön kaapit. Emme ole ammattilaisia ja tarkoitus oli siistiä eikä tehdä mitään pilkun tarkkaa työtä vaikka koitettiin tietenkin olla huolellisia.
No, kavereita sitten tuli vierailulle omaan tahtiin ja ajattelivat mitä ajattelivat mutta ääneen kaikki sanoivat että onpa kivannäköistä ym. Paitsi ihan hyvän kaverini avomies. Heti alkoi tutkia kaikkea ja voivotella että miten ootte tämänkin näin maalanneet ja tässä on sävyero ja tuosta ei ole kunnolla suojattu nyt jalkalistaa kun näkyy jälki.... kulki ympäri asuntoa päätään pudistellen ja mutisi itsekseen että miksi pitää tehdä ollenkaan jos ei osaa. Kaveri oli vaan että no äläs nyt kato ammattimielessä että ihan hyvähän tämä on. Olin jotenkin niin ällistynyt etten ensin saanu sanotuksi mitään ja sitten muistaakseni sanoin jotain että no onneksi sinun ei täällä tarvitse asua mutta eipä hän kuunnellut kuin omia mutinoitaan. Muutenkin ihme tyyppi, siellä kyläillessä päti milloin milläkin asialla ja tapasin kerran myös hänen siskonsa kun olivat samaan aikaan kyläilemässä ja samanlaisia itseään parempina pitäviä. Alkoi jo naurattaa touhu niin kaverin takia toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan niiden itsekehut.
Tästä tuli niin elävästi mieleen oma kokemus "kriittisestä vieraasta".
Olimme muuttaneet ensiasuntoomme, olimme ihan tikahtua ylpeydestä kun meillä oli ihan oma koti ja se oli vielä ihan upouusi, juuri valmistunut.
Miehen kaveri tuli kylään ja kierteli ympäriasuntoa arvioimassa kriittisesti mitä vikaa tai huonoja materiaalivalintoja kodista löytyy. Me miehen kanssa seurattiin suu auki, että mitähän vattua.
Toista kertaa ei kutsuttu kylään, seuraava koti kun ostettiin niin oikein yhdessä makeasti naurettiin ajatukselle, että kutsutaanko "Pekka" taas tupaantulijaisiin kertomaan mielipiteensä tästä kodista. Ei sitten kuitenkaan kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tuttu joka ensimmäistä kertaa tuli käymään ja meni tutkimaan kaappeja mitä mahtaa löytyä. Ei ole enää kutsua meille saanut :)
Anoppi on meillä se joka käy kaikki kaapit läpi ja kutsuu itse itsensä kahville.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeestaan tuu mieleen mitään. Sanon aina yökyläilijöille että ''olkaa kuin kotonanne'' eli jos haluaa mennä jääkaapilta hakemaan jotain niin menkööt. :)
Eniten ärsyttää puolitutut jotka tulevat vain pikaisesti käymään, ja lupaa kysymättä tepastelevat ihan pokkana jotkut kuraiset kengät jalassa suoraan olkkariin. Perkele se on ärsyttävää! Ei edes viitsitä kysyä että ''onko ok, että kipaisen tuolla kengät jalassa?''. No ei olis ok mennä kengät jalassa vaikka kysyiskin. :D Mutta mielestäni olisi silti ihan kohteliasta edes kysyä.
Tämä toi muistoja mieleen.
Olin viettänyt lauantai aamupäivän siivoten (eli siis imuroinut, luutunnut, tuulettanut ja tampannut matot, imuroin sohvan välit ja tyynyt yms.) eli siis kaikki oli tiptop.
Ovikello soi ja mietin jo, että kuka kumma on oven takana (yleensä kaverini ilmoittavat jos ovat tulossa kylään) ja menin avaamaan oven.
No anoppihan se siellä.
Suu alkoi käydä ja lontosteli kengät jalassa talon poikki olohuoneen sohvalle istumaan edelleen höpöttäen, ettei saa poikaansa kiinni.
Selitin, että mieheni on kalassa ja siksi ei todennäköisesti vastaa ja huomautin, että olen VASTA SIIVONNUT.
Tähän anoppi totesi "Aijaa" ja käveli keittiöön kengät jalassa.
Tässä vaiheessa tarkensin "Olen koko aamupäivän SIIVONNUT, joten otatko kengät pois jalasta".
Anoppi ei suostunut tähän vaan aikoi kuulemma istua ja odotella poikaansa.
No onneksi kun laitoin miehelle viestiä niin tämä soitti äidilleen.
Katselin kuinka anoppi kirmasa luuri korvalla kohti eteistä ja poistui.
Kyllä harmitti kun huomasin hiekkaa taas olevan lattialla.
Sukulainen oli pitkästä aikaa kylässä ja selitti mm. kaikki omat ja perheensä vaivat ja lääkitykset. Mainitsi erikseen huuliherppeksensä, joka oli levinnyt pahasti ja näytti kuvankin (näytti kyllä kuvia ihan kaikesta, myös lomista, kukista, koirasta, mustelmista ja kipsistä yms. yms.) Kävi sitten WC:ssä ja sieltä tullessaan kehui, että mulla oli niin mahtavan värinen huulipuna, että oli pakko kokeilla omiin huuliin! Lensipä sitten kallis huulipuna vierailun jälkeen yökötyksestä roskiin. Ja ihmetteli täti vielä, kun näki että suutuin.
Mulla on sukulainen, joka ottaa vesilasin, juo vettä ja laittaa sen käytetyn kupin takaisin kaappiin. Hänen mielestään se ei ole likainen, kun joi vain vettä. Ja tällä idiootilla on myös säännöllisesti huuliherpe.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sukulainen, joka ottaa vesilasin, juo vettä ja laittaa sen käytetyn kupin takaisin kaappiin. Hänen mielestään se ei ole likainen, kun joi vain vettä. Ja tällä idiootilla on myös säännöllisesti huuliherpe.
Unohdin: Tekee samaa myös kun on kylässä. Meillä kävi niin, että laitoin tiskariin joka ikisen kupin, joka kaapissa oli kun en tiennyt tarkalleen mistä joi. Ja pidin kyllä sellaisen saarnan, että otti jatkossa aina itselleen ns. oman mukin, josta joi pitkin päivää meillä kyläillessään. Olin kuulemma hygienia-hullu...
Sama
Vierailija kirjoitti:
Siskoni. Hirveä pummi ja kaiken lisäksi varas.
Tulee neljän lapsensa ja tuurijuoppo-miehensä kanssa kylään. Ei koskaan mitään tuomisia. Ruoka pitäisi olla valmiina. Koko porukka alkaa heti tyhjentää jääkaappia ja viinakaappia. Olen nähnyt kun lapset pyyhkivät räkää verhoihini. Vessaa eivät vedä vaikka kävisivät kakkoshädällä. Lisäksi sisko haukkuu kotiani jatkuvasti "kliiniseksi", elämisen jälkiä pitäisi olla", ei varmaan tarvitse mainita että asuvat itse läävässä. Oma kotini on vain perussiisti. Tavaroita, kuten kallista kosmetiikkaa, aina mystisesti katoaa kun ovat kylässä. Jotain porakonetta,trimmeriä tai vastaavaa ovat aina lainaamassa, mutta tiedän etten tule noita koskaan takaisin saamaan. Muutaman vuoden jaksoin katsella, nykyään eivät ole tervetulleita kylään ja jos jotain pyytävät lainaan niin minulta sitä ei löydy tai se on ikävästi juuri sillä hetkellä rikki.
Ihanaa sisarrakkautta:D
Akateeminen vieras joi salaa viinaa kaapista kun silmä vältti.
Olin joskus saanu mieheltä lahjaksi sellaisen selänraaputtimen kun olin sellaista toivonut ja se ei kauaa kerinnyt olla käytössä kun aloin ihmetellä sitä että se alkoi haista todella omituiselle. Vähän niinkuin kalamainen tms haju ja sitä pesin ym & desinfioin. Silti ei auttanut vaan haju jatkui. Sitten sain selville kun näin kun naapurin rouva joka kävi kylässä melkein päivittäin raapi sillä persettään ja alapäätään oikein autuudella. Hän oli nolona ja kertoi että on kutiava pylly hänellä ja pyllyreikä kuulemma kutiaa paljon. Selvisi ainakin että mistä se haju johtui.. annoin raaputtimen hänelle omaksi ja ostin uuden :D
Mulle on ihan ok jos vieraat menee jääkaapille ym, mutta sitä en voi sietää että kaikki kaapit kolutaan. Kävin vessassa kun oli vieraita ja oli salaa koluttu mun keittiön yksi kaappi ja avattu tuliaiseksi saatu kallis konvehtirasia kysymättä lupaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni. Hirveä pummi ja kaiken lisäksi varas.
Tulee neljän lapsensa ja tuurijuoppo-miehensä kanssa kylään. Ei koskaan mitään tuomisia. Ruoka pitäisi olla valmiina. Koko porukka alkaa heti tyhjentää jääkaappia ja viinakaappia. Olen nähnyt kun lapset pyyhkivät räkää verhoihini. Vessaa eivät vedä vaikka kävisivät kakkoshädällä. Lisäksi sisko haukkuu kotiani jatkuvasti "kliiniseksi", elämisen jälkiä pitäisi olla", ei varmaan tarvitse mainita että asuvat itse läävässä. Oma kotini on vain perussiisti. Tavaroita, kuten kallista kosmetiikkaa, aina mystisesti katoaa kun ovat kylässä. Jotain porakonetta,trimmeriä tai vastaavaa ovat aina lainaamassa, mutta tiedän etten tule noita koskaan takaisin saamaan. Muutaman vuoden jaksoin katsella, nykyään eivät ole tervetulleita kylään ja jos jotain pyytävät lainaan niin minulta sitä ei löydy tai se on ikävästi juuri sillä hetkellä rikki.
Ihanaa sisarrakkautta:D
Kaikilla tulee joskus mitta täyteen. Minäkin siedin tuota kymmenisen vuotta. Nuo ovat lisäksi auki meille lähes 13 000 euroa, kertynyt muutaman satasen lainoista. Lyhentäneet ovat 480 euroa kahdeksassa vuodessa. Meillä alettiin pitämään omakotitalon ja autotallin ovet lukossa kun koko perhe marssi erilaisilla kokoonpanoilla suoraan sisään kuin kotiinsa ja painui suoraan kaapeille. On tuossa muutakin "kivaa" taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta minun hyvä ystävä hieman erilainen kuin monet tässä ketjussa. Vaikka ois se kuumin kesäpäivä ja tehty ties mitä niin ei pyydä edes vesilasia. Pitää aina itse muistaa tarjota.
Minä olen ihan samanlainen, en ikinä pyydä mitään vaan aina odotan että tarjotaan
Eräs ystäväni on adhd, ylipainoinen ja epäsiistin oloinen , lapsilla myös adhd MUTTA kun tulevat kylään komentaa aina lapsia että kaneja ei kiusata, ei juosta, ei rohmuta kaikkia keksejä. Lapset eivät aina tottele, mutta yrittää .
Kun taas hyväpalkkainen, kauniisti pukeutuva ystäväni jonka lapsilla ei tiettävästi ole diagnooseja istuu hymy kasvoillaan ja leikkii sokeaa sekä kuuroa, kun kanin häkkien kaltereita hakataan, sohvilla pompitaan ja kaappejani pengotaan.