Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
No, kauhupariskunta kesäkuulta:
Asumme omakotitalossa, pienellä tontilla isossa kaupungissa. Täällä pitää olla ihmisiksi eli hiljaa öisin. Tämä pariskunta ilmoitti tulevansa neljän uusperhelapsensa kanssa meille. On ihan kiva nähdä, mutta... mukana oli lupaa kysymättä heidän kolme koiraa. Meillä on itsellä vanha, dominoiva pieni uros ja sieltä puski kolme rasavilliä 30-40kg uroskoiraa meille. Niitä voi kuulemma pitää ulkona. Sitten kolme koiraa räkytti siellä ulkona tauotta. Ehdottivat, että meidän koira menee ulos. Tosi kiva idea, meidän koira ei ole koskaan ollut ulkokoira ja tämä on meidän koiran koti. Oli kyllä helvetin hankala vuorokausi hanskata tuota koirakuviota, jota ei voinut mitenkään arvata. Ei tullut mieleenkään, että traijaavat koiransa mukanaan kylään. Usein jättävät hoitoon.
Sitten ensimmäisenä alkoi ryyppääminen. Sauna lämpeämään ja pari olutta oli puheena, mutta lopputuloksena olivat aivan käkenä. Oma mies joi hänkin liikaa (lopetti, kun sanoin, että et ota enää yhtään) ja mä olin ihan stressissa. Kyllä meillä saa ottaa, mutta kun täällä oli yhteensä kuusi alle 10-vuotiasta lasta ja en tykkää, että ollaan ihan lärvit lasten läsnäollessa. Lapsia ei saanut millään nukkumaan ja tuolla ulkona vieraat lapset kiljui trampalla vielä kello 24 yöllä. Meidän ulkoporeamme oli kovassa käytössä ja oman miehen sain rauhoittumaan, mutta nämä vieraat jatkoi huutamista ja mölyä vielä klo 3 yöllä koirien tauottoman räkytyksen säestämänä. Kävin kolmesti sanomassa, että täytyy olla hiljempaa, kun naapurit on jo heränneet. Koirat olisin voinut kuristaa. Se räkytys jatkui koko yön tuolla ulkona. Olin niin vihainen, että meinasi itku tulla, kun yritin nukkua ja kuului kiljuminen ja kikatus tuolta ulkoa... ja ne koirat. Oma mies oli vähän nolona jo ja yritti kanssa hiukan selvittyään hillitä menoa.
Mä en käsitä tämmöisiä ihmisiä. Mennään toisten luo huutamaan ja ryyppäämään, tuodaan kauhean mukulalauma ja oletetaan, että me syötämme ja huolehdimme lapsista. Ja keksimme ratkaisun siihen, miten heidän koiransa hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuurijuoppo kaveri... Ihan paras tyyppi selvänä, mutta hänestä ei yleensä esim puhelimessa kuule sitä että saattaa olla umpikännissä. Tämän takia on ollut useampia ikäviä vierailuita.
Viime kerralla puhui kerrostalokämpässäni hiljaisuuden jälkeen jatkuvaa monologia h**vetin kovalla äänellä. Ahdistuin jatkuvasti enemmän ja sanoin hänelle jatkuvasti että nyt puhut hiljempaa, että et sä voi olla noin meillä.
Hän sai tästä jotain kimmoketta ja jatkoi yli tunnin, kunnes alkoi haukkumaan minua ja kotiani, ja huutamaan että kyllä hänen kotonaan saa tehdä mitä vain. Yritin rauhoitella että en mä sin kohtaan pahalla mutta kun täällä ei vaan oikein voi tehdä noin.
No tää lähti sitten suuttuneena ovet paukkuen ja jätti puolet tavaroistaan olohuoneeseen jolloin jouduin juoksemaan rappuun perään viemään ne. Yritti myös lähennellä vaikka tietää hyvin että olen varattu, sen jälkeen ihan"no mikä sulle nyt tuli heh heh "...
On myös joskus vuosia sitten POTKAISSUT kissaani kun ei kissoista välitä.
Hullu kuspää kännissä siis. Tuskin tulee enää pääsemään käymään koska se asunnosta poistaminen on niin hankalaa jos näin käy.
Meille ei olisi tullut kukaan enää toista kertaa, jos olisi potkaissut kissaa.
Olimme ostaneet talon mieheni kanssa ja kaksi kaveriani tulivat katsomaan sitä. Toisella oli käytös hallussa, kun taas toinen päräytti suoraan keittiön kaapelle "miltäs täällä näyttää..." Oli iso yllätys itselle.
Samalla vierailulla käski minua näyttämään sektiohaavani, koska esikoiseni oli syntynyt muutamaa kuukautta aiemmin. En näyttänyt kun tuntui jotenkin koomiselta että siinä keittiössä alkaisin avaamaan housuni, nostamaan paitaani ja esittelemään mahaani. Ignoorasin koko pyynnön.
Muutenkin oli äärimmäisen utelias. Emme ole enää tekemisissä, en jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on nyt jo 10 vuotta aikaa, mutta aina vaan palaa mieleen. Meillä oli upouusi asunto, jota esittelimme ystäväpariskunnalle. Heillä oli mukana tuore vauva. Kesken kaiken totesivat, että vauvan vaippa pitää vaihtaa. Eipä muuta kuin isä alkaa puuhata kakkavaippahommia siinä keskellä meidän olohuoneen lattiaa, uuden ja aika kalliin villamaton päällä! Katseltiin hetki, kun oltiin niin kertakaikkiaan hämmästyneitä moisesta töykeydestä, ennenkuin saatiin sanaa suustamme. Piti ihan käskeä tuoretta iskää siirtymään kylppärin puolelle vaippapuuhiin, kun ei millään meinannut ymmärtää ensimmäisestä kehoituksesta. Kun sitten keräsi mukulansa lattialta, meinasi siirtyä ruokapöytään vaippaa vaihtamaan. Oikeastikko niitä kakkavaippoja vaihdetaan lapsiperheissä missä sattuu? Muksu voi ihan oikeasti pissata kesken vaihdon ja sattaa sitä kakkaakin tulla lisää. Mitään alustaahan heillä ei tosiaan ollut mukana. Ihme touhua. Varsinkin, kun meidän kylppärissä oli hyvät tilat tehdä sama homma niin että vahingot voi pestä pois.
Olen pienen lapsen äiti, ja ensimmäinen asia josta otettiin yhteen anopin kanssa oli hoitopöytä. Ilmoitin jyrkästi, että sellainen tulee meille, kun taas anoppi ehdotti että lapsi hoidetaan sängyllä, lattialla tai jossain. No eipä hoidettu niin kauan kun lapsi oli sitä sorttia, että pysyi vielä siinä mihin laitettiin. Oli ihanaa vaihtaa vaippa, vaatteet sun muut kun oli yksi paikka hoitaa se kaikki. Silloin kun pikkuinen alkoi kääntymään ja liikkumaan, niin hankin pehmeän irtoalustan, jonka laitoin aina alle jos olimme muualla kuin korkealla hoitopöydällä. Hyi ihme noita, jotka vaihtavat vaippoja missä sattuu. Kaverin luo mennessä vaihdoin vaipan vessan lattialla (helppo huuhtoa jos käy lisävahinkoja) ja pyysin erikseen roskapussin, että voin mennessäni nakata haisevat tervetuliaiset roskikseen.
Pakko kommentoida, sillä paras vaipanvaihtopaikka on syli. Sylihoidossa lapsen motoriikka kehittyy ja se on turvallista. Pienellä vauvalla toki hoitopöytä on helpoin, mutta 3-4-kuukautisesta alkaen syli on paras. Miksi vaihtaa vaippaa jossain vessan lattialla, kun voit tehdä sen lapsi sylissä. Omien lasten kanssa käytin sylihoitoa fysioterapeutin suosistuksesta. Alussa se oli hankalaa, mutta sen oppi nopeasti.
Miehen siskon mies on välillä melkoisen röyhkeä.
Meillä oli puutarhajuhlat, kutsuttu ihmiset syömään ja juomaakin löytyisi. Tulivat ajallaan ja mies istua rönähti puutarhatuoliin. meni muutama minuutti, odotettiin muita vieraita jtta päästäisiin syömään, niin alkoi jo juoman kysely. Lonkeroa pöytään kiitos. hiuka hämillään oltiin miehen kanssa, ne juomat oli tarkoitettu ruuan kanssa ja illaksi. mies sit kävi äijälle juomaa hakemassa. kommentoi et juu voit jättää sen lonkerolaatikon siihen viereen niiin ei tartte jatkuvasti hakea. ruuan ja kahvin jälkeen konjakki pullo hupeni ukon edessä nopeaan. alkoi huudella lisää juomista. ja huom takapuoltaan ei nostanu kuin ruuan hakuun. mies toi uuden konjakki pullon niin seuraavaks ois juomalasi pitäny hälle tuoda. siinä kohtaa miehel palo kiinni, ja mä kävin ilmottamassa et kiitos nyt riitti. sisko miehineen poistuivat aika kiirellä. Harmittaa koska miehen sisko on kyllä todella kiva ihminen.
Mä olen itse juuri tällainen vessanlainaaja.
Chronin oireet iskee työmatkalla niin pakko (oikeasti, pakko) kaverin vessaan välillä ollut tungeta silloin tällöin kun kerta matkan varrella sattuu olemaan. Onneksi kaikki eivät ole mielensäpahoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Chronin oireet iskee työmatkalla niin pakko (oikeasti, pakko) kaverin vessaan välillä ollut tungeta silloin tällöin kun kerta matkan varrella sattuu olemaan. Onneksi kaikki eivät ole mielensäpahoittajia.
Toivottavasti olet myös kertonut, mistä on kysymys. Aikaisemmassa vessanlainausviestissä ei puhuttu mitään siitä, että lainaajalla olisi ollut suolistosairautta. Ja toivottavasti ymmärrät myös, että jokaisella on oikeus kotirauhaan, eikä sitä tarvitse perustella mitenkään, jos ei toisia kotiinsa halua.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa ehkä keskimääräistä isompipalkkaisia ja hyvätuloisempia. Tämä ei näy elämäntyylistämmw mitenkään, asumme kerrostalokolmiossa, meillä on molemmilla 20 v vanhat autot. Säästämme jotta voimme jäädä eläkkeelle varhain ja meitä ei materia niin kovin kiinnosta muutenkaan.
Nyt todellakin Entinen kaverini tuli kylään. Kommentoi halveksuen että miksi emme osta omakotitaloa tai miten ajamme tuollaisilla romuautoilla jne. Mielestäni valintamme eivät kuulu muille.
No kaverini käveli tyynesti vaatekaapilleni ja nappasi mohairneuleen (Ovh. 250 e, olin ostanut alesta 100 eurolla, täysin käyttämätön koska silloin oli kesä). Kaveri totesi että en ollut muuten antanut hänelle mitään synttärilahjaa eli hän vois ottaa tän neuleen. Katoin suu auki että onko se tosissaan. Kun alkoi penkoa kenkiäni ja valkkasi sieltä nahkasaappaat, selvästi ideana ottaa nekin, sanoin että nyt jätät mun vaatekaapin rauhaan, jos haluat kahvia, keittiössä olisi ja voidaan jatkaa juttelua siellä. Kaveri laittoi Neuleen tyynesti laukkuunsa todeten "ei tää teidän rahoissa tunnu". Otin neuleen pois häneltä ja sanoin että en ole ajatellut lahjoittaa sitä vaan se on ostettu minulle. Kaveri pyöritteli silmiään.Kun päästiin kahville, tämä nainen sanoi että tarvitsee 5000 e lainan. Että tietää kyllä paljonko mä tienaan koska oli nähnyt mun palkkakuitin ja että mulla on varmasti irtorahaa lainata. Ja siis tottakai maksaisi takaisin, 40-50 e kk,tai ainakin silloin kun pystyisi.
Periaatteenani on etten lainaa kavereillesi, tutuille tms rahaa. Tulee aina jotain kränää. Ja tiesin että tämä kaveri oli lainannut 1000 e toiselta kaveriltamme ja yrittänyt välttää maksamisen takaisin kaikin keinoin. Oli tehty maksusuunnitelmaa ja joka ikinen kk tämä nainen muka unohti maksaa,tai "maksoi väärälle tilille hupsista" tai oli pankkitunnukset kateissa.
Sanoin etten lainaa kenellekään rahaa, eikä mulla just sillä hetkellä ollut ylimääräistä 5000 e tosta vaan lainata.
Tiedättekö mitä tämä nainen teki? Heitti kahvinjämät (ei kuumat) naamalleni. "V*tun pihi h*ora" huusi ja ennen kuin ehdin reagoida tapahtuneeseen kaveri oli eteisessä, veti kengät jalkaansa ja lähti. Huomasin tämän vierailun jälkeen että meiltä oli kadonnut kaikenlaista tavaraa. Multa hajuvesi, ripsiväri, kaksi meikkivoidetta, jopa laadukkaampi HIUSHARJA oli kelvannut mukaan, yksi lasinen rasia jonka olin ostanut aikanaan opiskelu aikana jolla ei rahallista arvoa ollut mutta jolla oli tunnearvoa. Rasian sisällä oli vanhoja postikortteja. Niin ja vielä yksi silkkinen huivi oli tarttunut rosvon matkaan sekä pellavainen aamutakki.En tavannut tätä naista enää. Asenne oli jotenkin täysin hämmentävä, jos meillä hänen mielestään oli paljon rahaa, meiltä sai varastaa. Varmaan pettyi kun ei sitten sen arvokkaampia juttuja löytänyt. Tämä kaveri katosi pikkuhiljaa kokonaan koko kaveriporukasta kun näitä vastaavanlaisia tapauksia ilmeni enemmänkin. Hän itse siis oli työtön (täysin omasta tahdostaan, olisi saanut koulutustaan vastaavaa työtä heti), ja se verukkeena sitten kai sai varastaa työssäkäyviltä tavaraa.
Siis oliko kaverillasi joku päihdeongelma ja tarvitsi tuollaisia summia huumeisiin? Kovasti vaikuttaa käytös, varastelu ja akuutti ison rahan tarve siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on nyt jo 10 vuotta aikaa, mutta aina vaan palaa mieleen. Meillä oli upouusi asunto, jota esittelimme ystäväpariskunnalle. Heillä oli mukana tuore vauva. Kesken kaiken totesivat, että vauvan vaippa pitää vaihtaa. Eipä muuta kuin isä alkaa puuhata kakkavaippahommia siinä keskellä meidän olohuoneen lattiaa, uuden ja aika kalliin villamaton päällä! Katseltiin hetki, kun oltiin niin kertakaikkiaan hämmästyneitä moisesta töykeydestä, ennenkuin saatiin sanaa suustamme. Piti ihan käskeä tuoretta iskää siirtymään kylppärin puolelle vaippapuuhiin, kun ei millään meinannut ymmärtää ensimmäisestä kehoituksesta. Kun sitten keräsi mukulansa lattialta, meinasi siirtyä ruokapöytään vaippaa vaihtamaan. Oikeastikko niitä kakkavaippoja vaihdetaan lapsiperheissä missä sattuu? Muksu voi ihan oikeasti pissata kesken vaihdon ja sattaa sitä kakkaakin tulla lisää. Mitään alustaahan heillä ei tosiaan ollut mukana. Ihme touhua. Varsinkin, kun meidän kylppärissä oli hyvät tilat tehdä sama homma niin että vahingot voi pestä pois.
Olen pienen lapsen äiti, ja ensimmäinen asia josta otettiin yhteen anopin kanssa oli hoitopöytä. Ilmoitin jyrkästi, että sellainen tulee meille, kun taas anoppi ehdotti että lapsi hoidetaan sängyllä, lattialla tai jossain. No eipä hoidettu niin kauan kun lapsi oli sitä sorttia, että pysyi vielä siinä mihin laitettiin. Oli ihanaa vaihtaa vaippa, vaatteet sun muut kun oli yksi paikka hoitaa se kaikki. Silloin kun pikkuinen alkoi kääntymään ja liikkumaan, niin hankin pehmeän irtoalustan, jonka laitoin aina alle jos olimme muualla kuin korkealla hoitopöydällä. Hyi ihme noita, jotka vaihtavat vaippoja missä sattuu. Kaverin luo mennessä vaihdoin vaipan vessan lattialla (helppo huuhtoa jos käy lisävahinkoja) ja pyysin erikseen roskapussin, että voin mennessäni nakata haisevat tervetuliaiset roskikseen.
Pakko kommentoida, sillä paras vaipanvaihtopaikka on syli. Sylihoidossa lapsen motoriikka kehittyy ja se on turvallista. Pienellä vauvalla toki hoitopöytä on helpoin, mutta 3-4-kuukautisesta alkaen syli on paras. Miksi vaihtaa vaippaa jossain vessan lattialla, kun voit tehdä sen lapsi sylissä. Omien lasten kanssa käytin sylihoitoa fysioterapeutin suosistuksesta. Alussa se oli hankalaa, mutta sen oppi nopeasti.
Sylihoito on monessa tilanteessa hyvää, mutta ei todellakaan vaipanvaihdossa! Kuka tahtoo kakat ja pissit syliinsä? Vai todellako on varmaa, että lapselta ei tule lisää vaippaa vaihtaessa?
Kaikkee sattuu ja tapahtuu. Veli toi kerran kapakasta kaverinsa ja tämän tyttöystävän meille yöksi, se tyttöystävä oli ihan kaameessa kännissä ja meni nukkumaan veljen huoneen lattialle, ei herännyt siitä vaikka yritettiin saada sitä sänkyyn. No ajateltiin, että ole sit siinä. Seuraavana aamuna ne lähti hyvin aikaisin, heti kun saivat itsensä edes vähän hereille. Varsinkin se tyttis hoputteli kovasti, että nyt lähetään, nyt lähetään.
Syy selvisi vielä saman päivän aikana. Se oli oksentanut maton alle kauheet yrjöt. Matto oli liimaantunut lattiaan ja meni pilalle.
Annettiin asian olla, mutta tietysti vähän ketutti. Mutta matto ei ollut uusi eikä mikään hyvän näköinenkään, joten joutihan se mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuurijuoppo kaveri... Ihan paras tyyppi selvänä, mutta hänestä ei yleensä esim puhelimessa kuule sitä että saattaa olla umpikännissä. Tämän takia on ollut useampia ikäviä vierailuita.
Viime kerralla puhui kerrostalokämpässäni hiljaisuuden jälkeen jatkuvaa monologia h**vetin kovalla äänellä. Ahdistuin jatkuvasti enemmän ja sanoin hänelle jatkuvasti että nyt puhut hiljempaa, että et sä voi olla noin meillä.
Hän sai tästä jotain kimmoketta ja jatkoi yli tunnin, kunnes alkoi haukkumaan minua ja kotiani, ja huutamaan että kyllä hänen kotonaan saa tehdä mitä vain. Yritin rauhoitella että en mä sin kohtaan pahalla mutta kun täällä ei vaan oikein voi tehdä noin.
No tää lähti sitten suuttuneena ovet paukkuen ja jätti puolet tavaroistaan olohuoneeseen jolloin jouduin juoksemaan rappuun perään viemään ne. Yritti myös lähennellä vaikka tietää hyvin että olen varattu, sen jälkeen ihan"no mikä sulle nyt tuli heh heh "...
On myös joskus vuosia sitten POTKAISSUT kissaani kun ei kissoista välitä.
Hullu kuspää kännissä siis. Tuskin tulee enää pääsemään käymään koska se asunnosta poistaminen on niin hankalaa jos näin käy.Meille ei olisi tullut kukaan enää toista kertaa, jos olisi potkaissut kissaa.
Ei sitä nuorena tajunnut. Nykyään jos tulis ja tekisi noin niin potkaisisin häntä itseään takas.
Yksi naapuri on aika hauska, joskaan ei törkeä vieras. Naapuri on viisikymppinen perheenäiti. Hänellä on tapana pistäytyä meillä melko usein, yleensä hän vain pyörähtää hetkisen istumassa ja vaihtamassa kuulumisia. Mukava tapa minun mielestäni, koskaan ei ole pelkoa että hän jäisi koko illaksi istumaan.
Sellainen erikoisuus hänellä on, että joka ikinen kerta kun hän pölähtää sisään, hän on jotain vailla saman tien. Yleensä hän ei ehdi edes potkaista kenkiä jalastaan ensin. Useimmiten pyyntö on jotain pientä syötävää, joskus kosmetiikkaa tms. Naapuri siis tupsahtaa ovesta sisälle, ja saman tien kailottaa että voisiko saada voileivän, olisi vähän nälkä. Tai löytyisikö pähkinöitä, nyt tekisi mieli pähkinöitä. Tai lasillista kuohuviiniä. Koluan aina kaapista mitä pyydetään, eikä sitä paljoa kulu, 1 voileipä tai vajaa kourallinen pähkinöitä (jos siis nämä oli kyseessä). Joskus ovesta tultua tarvitaan välittömästi terveyssidettä, tai hiuslakkaa tai ripsiväriä. Joskus pyyntönä on ollut soittaa heti Spotifysta tietty biisi.
Huomasin tämän kuvion jo vuosia sitten, ja ryhdyin huvittuneena seuraamaan sitä. Kertaakaan naapuri ei ole pettänyt.
Pyynnöt ovat aina pieniä ja kohtuullisia. Muutenkin kyseessä on kaikin puolin hyvä naapuri, minulla ei ole mitään syytä hikeentyä tuosta. Olen vain ihmetellyt mielessäni tuota tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi naapuri on aika hauska, joskaan ei törkeä vieras. Naapuri on viisikymppinen perheenäiti. Hänellä on tapana pistäytyä meillä melko usein, yleensä hän vain pyörähtää hetkisen istumassa ja vaihtamassa kuulumisia. Mukava tapa minun mielestäni, koskaan ei ole pelkoa että hän jäisi koko illaksi istumaan.
Sellainen erikoisuus hänellä on, että joka ikinen kerta kun hän pölähtää sisään, hän on jotain vailla saman tien. Yleensä hän ei ehdi edes potkaista kenkiä jalastaan ensin. Useimmiten pyyntö on jotain pientä syötävää, joskus kosmetiikkaa tms. Naapuri siis tupsahtaa ovesta sisälle, ja saman tien kailottaa että voisiko saada voileivän, olisi vähän nälkä. Tai löytyisikö pähkinöitä, nyt tekisi mieli pähkinöitä. Tai lasillista kuohuviiniä. Koluan aina kaapista mitä pyydetään, eikä sitä paljoa kulu, 1 voileipä tai vajaa kourallinen pähkinöitä (jos siis nämä oli kyseessä). Joskus ovesta tultua tarvitaan välittömästi terveyssidettä, tai hiuslakkaa tai ripsiväriä. Joskus pyyntönä on ollut soittaa heti Spotifysta tietty biisi.
Huomasin tämän kuvion jo vuosia sitten, ja ryhdyin huvittuneena seuraamaan sitä. Kertaakaan naapuri ei ole pettänyt.
Pyynnöt ovat aina pieniä ja kohtuullisia. Muutenkin kyseessä on kaikin puolin hyvä naapuri, minulla ei ole mitään syytä hikeentyä tuosta. Olen vain ihmetellyt mielessäni tuota tapaa.
...vielä tarkennan että naapuruutemme on vastavuoroista ja tasapuolista, pidän rouvasta. Itselläni ei vain tulisi mieleenkään pyytää kylässä mitään, varsinkaan jos asun vieressä ja kotoakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli puutarhajuhlat, kutsuttu ihmiset syömään ja juomaakin löytyisi. Tulivat ajallaan ja mies istua rönähti puutarhatuoliin. meni muutama minuutti, odotettiin muita vieraita jtta päästäisiin syömään, niin alkoi jo juoman kysely. Lonkeroa pöytään kiitos. hiuka hämillään oltiin miehen kanssa, ne juomat oli tarkoitettu ruuan kanssa ja illaksi. mies sit kävi äijälle juomaa hakemassa. kommentoi et juu voit jättää sen lonkerolaatikon siihen viereen niiin ei tartte jatkuvasti hakea. ruuan ja kahvin jälkeen konjakki pullo hupeni ukon edessä nopeaan. alkoi huudella lisää juomista. ja huom takapuoltaan ei nostanu kuin ruuan hakuun. mies toi uuden konjakki pullon niin seuraavaks ois juomalasi pitäny hälle tuoda. siinä kohtaa miehel palo kiinni, ja mä kävin ilmottamassa et kiitos nyt riitti. sisko miehineen poistuivat aika kiirellä. Harmittaa koska miehen sisko on kyllä todella kiva ihminen.
Siis joutuuko teillä vieraat pyytämään juotavaa? Emännän häpeä on jos tarjoomuksia ei ole tarpeeksi. Jos ette raski ostaa riittävästi alkoholia, voittehan kutsussa ilmoittaa että omat juomat mukaan.
Minä häpeäisin silmät päästäni jos meillä ei olisi pöytä koreana silloin kun varta vasten vieraita kutsutaan. Ja jos tarkoitus on juoda alkoholia, ei sitä pidä vieraan joutua kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joutuuko teillä vieraat pyytämään juotavaa? Emännän häpeä on jos tarjoomuksia ei ole tarpeeksi. Jos ette raski ostaa riittävästi alkoholia, voittehan kutsussa ilmoittaa että omat juomat mukaan.
Minä häpeäisin silmät päästäni jos meillä ei olisi pöytä koreana silloin kun varta vasten vieraita kutsutaan. Ja jos tarkoitus on juoda alkoholia, ei sitä pidä vieraan joutua kyselemään.
Tarjolla oli alkoholittomia juomia vaikka kuinka paljon helteen vuoksi. ennen ruokailua oli tarjolla alkumalja, shampanjaa, ruuan kanssa valko- ja punaviiniä, kahvin kanssa konjakkia ja likööriä ja vielä illalla boolia, olutta,siideriä ja lonkeroa. minuts törkeää on kailottaa haluavansa koko 24laatikon lonkeroa vain itselleen. juoksuttu myös minua hakemaan tynnyristä juomaa lisää vaikka olisi sinne itse voinut kävellä. mulla on periaate et jos ei itse osaa juomiaan hakea ni olkoon ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla oli alkoholittomia juomia vaikka kuinka paljon helteen vuoksi. ennen ruokailua oli tarjolla alkumalja, shampanjaa, ruuan kanssa valko- ja punaviiniä, kahvin kanssa konjakkia ja likööriä ja vielä illalla boolia, olutta,siideriä ja lonkeroa. minuts törkeää on kailottaa haluavansa koko 24laatikon lonkeroa vain itselleen. juoksuttu myös minua hakemaan tynnyristä juomaa lisää vaikka olisi sinne itse voinut kävellä. mulla on periaate et jos ei itse osaa juomiaan hakea ni olkoon ilman.
ja vielä tarkennukseski et juhlat alkoivat klo15 ja viimeinen vieras lähti kolmelta yöllä hyvin syöneenä ja juoneena kotiin. eli juomasta ei todellakaan ollut puute. ajatuksena nyt vain oli et syödään ensin ja ryypätään sitten. viikko sitten oli eräillä synttäreillä ja ihan rauhassa meuhkaamatta odotin et juomat tuodaan tarjolle. ei olisi tullut mieleenkään ennen alkumaljaa alkaa lonkeroa vaatimaan. vettä ja mehua oli pöydissä (kuten oli meilläkin) janoisimmille. alkoholijuomat tulevat ruuan aikana tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
apina7777 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon uusi miesystävä vaati, että meidän kaksi koiraa tulee laittaa laittaa pihalle siksi aikaa kun vierailevat meillä, syynä se että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa, ukko lensi pihalle lähes niskaperse otteella ja häntä puolusteleva siskoni meni perässä.
Tuota minä en usko. Kunhan jupisitte nurkan takana, mutta taatusti ette heittäneet ulos millään niskapersotteella.
Uskomattomampaa kuin ulos heittäminen pitäisi olla, että miesystävä kehtasi sanoa, että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa. Toisaalta nykyään se ei ole mitenkään epätavallista. Ihmisten ulos heittäminen tällaisen musujulistuksen sattuessa pitäisi olla itsestäänselvyys. Toki siskolle olisi pitänyt sanoa jo aiemmin ennen kuin tämä koirapeppukipu tuli esiin. Ei ketä tahansa kannata kutsua kotiinsa.
No johan tämäkinnäkökulma saatiin keskusteluun mukaan. Oliko tuskaisaa näin pitkään pidätellä?
No, miksei asiasta saa keskustella? Älyvapaa asenne. Ei kai ihmiset nyt niin herkkätunteisia ole. Vanha totuus sanoo, ettei vieraaseen luostariin tulla omat säännöt mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sun kaverit oikeesti päästää sut ripuloimaan vessoihinsa säännöllisesti? Mä en vastais puhelimeen jos yleisenä vessana käytettäis...
Taisin juurikin estää sellaisen vierailun josta olisi saanut kirjoittaa tähän keskusteluun.
Lukiokaveri 20 v takaa lähetti viestiä Facebookin kautta että ovat kaveriporukalla tulossa festareille asuinpaikkakunnalleni ja kaikki hotellit ovat täynnä. Että varmaankin voisivat yöpyä luonani.
Ensinnäkin, emme ole koskaan olleet ystäviä/kavereita tuon miehen kanssa (olen itse nainen), ainoastaan samassa lukiossa. Emme ole pitäneet mitään yhteyttä vuosien varrella. Toiseksi, vaikka asia ei minun ongelmani olekaan, ei Tampereelta taatusti ole kaikki maksullinen majoitustila loppu yksien festareiden vuoksi. Ajatteli vain löytää itselleen ja kolmelle muulle (!!!) miespuoliselle kaverilleen ilmaisen majapaikan.
Vastasin lähettämällä linkin muutamaan majoituspaikkaan missä on tilaa. Eivät muuten edes pyytäneet minua mukaan festareille vaan halusivat vain yöpyä luonani. Juu, tervetuloa vaan kaikki tuntemattomat miehet meille...
Eihän kukaan nyt luule, että tiskialtaan vieressä pöydällä olevalla liinalla voi alkaa lattiaa hinkkaamaan, siinähän enemmän tai vähemmän kaikki säilyttävät keittiötasojen putsaamiseen tarkoitettuja liinoja. Olisi voinut ottaa talouspaperia tai kysyä millä liinalla voi pyyhkiä.