Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
841/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kutsuvat itsensä kylään ja yleensä vieläpä minimaalisella varoitusajalla? Tätä olen pohtinut. Onko muilla oikeasti koti aina niin siisti, että sinne kehtaa päästää yllätysvieraita, ja löytyykö kaapista vierasvaraa? Meillä ei ainakaan ole, vaan jos joku on tulossa käymään, on alettava siivoamaan ja mentävä kauppaan. Niinpä olemme aina kieltäneet yllätysvieraita tulemasta. Loukkaantuvat tietysti. Mikä oikeus näillä itse itsensä kutsuvilla on loukkaantua siitä?? Tämä ei ole mikään kahvila. Tämä on meidän kotimme.

Vierailija
842/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole lapsia ja lähipiiriin kuuluu tasan yksi lapsiperhe, jossa muksuja on monta (aina kun edellinen on täyttänyt vuoden, äiti on taas raskaana). Tuo vaipanvaihtohomma on asia, jota todellakin olen ihmetellyt ja miettinyt, onko joku nykyvanhempien tapa vaihtaa kakkavaipatkin missä sattuu - useimmiten keskellä olohuonetta. Perheessä on siis käytännössä aina vauva+taapero vaipoissa, enkä ole koskaan nähnyt vaippoja vaihdettavan kylppäri-/WC-tiloissa. Vaipanvaihtotarvikkeetkin säilytetään heillä olkkarissa.

Lasten synttäreillä, kun tupa on täynnä vieraita, kakkavaippoja vaihdetaan pokkana ihmisten keskellä olohuoneessa, vaikka joku saattaa juuri kahvitella vieressä tms. Esim. taannoisilla synttäreillä yli 3v taaperolta vaihdettiin kakkavaippa olkkarissa ja haju oli niin kamala, että lapsivieraatkin yökkivät ja valittivat. ÄLLÖTTÄVÄÄ!! Luulisi ettei kukaan halua kotinsa haisevan p*skalle! Kun itse olin muksu, ei meillä eikä kellään tutullakaan todellakaan hoidettu noin vaipanvaihtoa.

Omassa kodissani tuollainen ei tod. tulisi kuuloonkaan! Täällä vaipat vaihdetaan kylppärissä ja jos ei kelpaa, suunta on kohti ulko-ovea.

Ne ovat itse niin tottuneita paskankäryyn, etteivät sitä enää noteeraa. Kertoo paljon porukan muustakin hygienian tasosta.

Omassa tuttavaperheessä kakkavaipat vaihdetaan alustan päällä lattialla ja pylly pyyhitään kosteuspyyhkeellä. Ei siis pestä missään vaiheessa. Operaation jälkeen vanhemmat eivät useinkaan pese käsiään, vaan jatkavat puuhasteluja normaaliin tyyliin. Miettikää mitä bakteereja levittävät ympäristöönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisperheen kolmevuotias tyttö sai ottaa Mariskoolin pöydältä, omi siinä olevat karamellit, laittoi suuhunsa hetkeksi, laittoi suusta takaisin Mariskooliin, otti uuden, sylki takaisin jne Käveli pitkin olohuonetta Mariskooli kädessä. Isänsä ja äitinsä vain katselivat. Jälleen kerran sain ottaa kasvattajan roolin ja ohjata lapsi antamaan astia sisältöineen takaisin minulle. "Ne oli tarkoitettu kaikille." sanoin. 

Limaiset karkit heitin roskiin.

Samantapaista käytöstä hänellä vieläkin, pari vuotta vanhempana, eikä siihen omat vanhemmat vieläkään puutu. Tyttö menee vieläkin sormet tahmaisina herkkujen syömisen jäljiltä hakkaamaan meidän pianoa. Viisivuotias hakkaa pianoa kuin kaksivuotias.. eikä kukaan ojenna, paitsi minä.

Kyllä täytyy ihailla teidän sitkeyttänne ja kärsivällisyyttänne tällaisten vieraiden kanssa. Viestistä saa käsityksen, että ihan useinkin teillä vierailevat. Minulla kutsut kyllä harvenisivat reilusti. Paljon tuntuu olevan juuri näitä, jotka antavat lapsensa tehdä kylässä mitä huvittaa. Erikoista, että ei aseteta rajoja oman lapsen käyttäytymiselle ja ajatellaan, että kaikki muutkin suhtautuvat kultamussukkaan ihan samalla tavalla kuin itse. Vinkkinä voisin antaa, että kannattaa varata lapsivieraita varten muutamia leluja. Ja ota se karkeilla täytetty mariskooli pois lasten ulottuvilta.

No, eivät he kovin usein käy. Pari kertaa vuodessa. Mariskooli oli keskellä ruokapöytää, ja lapsen äiti antoi sen lapsen ulottuville, ei tarjonnut siitä karkkia vaan antoi koko kulhon.. Näitä neuvoja on niin helppo jaella, mutta kun on kyse sukulaisista, joita kuuluu tavata synttärien aikaan.  Pointti on pitkälti juuri tuo, minä huomasitkin: kaikki mitä oma kultamussukka tekee on söpöä vanhempien mielestä, vaikka ihan normaaleja käytöstapoja tulisi tuon ikäiselle jo opettaa. 

Vierailija
844/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, äidin kaveri tuli kauempaa kylään. Joi itsensä hiprakkaan ja tietokoneella istuessaan kaatoi viiniä lattialle, ja pyyhki sen sitten meidän keittiön pöytien pyyhkimiseen käytetyllä rätillä! 😂 Meillä oli useampi kissa ja koira, joten ei ihan hygieenisimmät lattiat.

Vierailija
845/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli ottanut tatuoinnin ja yritti änkeä kylään. En päästänyt enkä halua olla kys. Wt:n kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
846/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari entistä ystävääni tuli aina muka pikaisesti vain käymään, kun sattuivat olemaan tässä lähellä. Hetken päästä sisään tultuaan alkoi kyselyt: "Onko sulla jotain ruokaa? Haetaanko kaupasta jotakin ja tehdään sun luona?".  Ruoan laittoon tai tiskeihin ei tietenkään voinut osallistua. Lisäksi sitä ruokaa täytyy vielä ottaa lisää "kun on niin hyvää" ja puolet siitä lisää otetusta heitetään roskiin, kun  ei enää jaksakaan syödä. Olen itse pienituloinen, enkä todellakaan lappaa lautasta täyteen ihan vaan ahneuttani, enkä millään kehtaa heittää ruokaa pois, jos olen sen määrän itse lautaselleni ottanut. Otan ruokaa vain sen verran kuin jaksan syödä. 

Toinen huippu oli eräs puolituttu, joka kysyi: "Voinko tulla paskalle sun luokse, kun on kova hätä ja olen tässä ihan lähellä?". Käskin menemään julkiseen käymälään. Kotini ei ole ravintola eikä julkinen käymälä!

Vierailija
847/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkisikin koirat vain varpaita, mutta jotkut isot/keskikokoiset tulee suoraan haaruksiin. Koiranomistajat saavat pahastua ihan rauhassa, mutta työnnän pois kaikki elolliset, jotka koskevat sinne ilman lupaa.

Vierailija
848/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuurijuoppo kaveri... Ihan paras tyyppi selvänä, mutta hänestä ei yleensä esim puhelimessa kuule sitä että saattaa olla umpikännissä. Tämän takia on ollut useampia ikäviä vierailuita.

Viime kerralla puhui kerrostalokämpässäni hiljaisuuden jälkeen jatkuvaa monologia h**vetin kovalla äänellä. Ahdistuin jatkuvasti enemmän ja sanoin hänelle jatkuvasti että nyt puhut hiljempaa, että et sä voi olla noin meillä.

Hän sai tästä jotain kimmoketta ja jatkoi yli tunnin, kunnes alkoi haukkumaan minua ja kotiani, ja huutamaan että kyllä hänen kotonaan saa tehdä mitä vain. Yritin rauhoitella että en mä sin kohtaan pahalla mutta kun täällä ei vaan oikein voi tehdä noin.

No tää lähti sitten suuttuneena ovet paukkuen ja jätti puolet tavaroistaan olohuoneeseen jolloin jouduin juoksemaan rappuun perään viemään ne. Yritti myös lähennellä vaikka tietää hyvin että olen varattu, sen jälkeen ihan"no mikä sulle nyt tuli heh heh "...

On myös joskus vuosia sitten POTKAISSUT kissaani kun ei kissoista välitä.

Hullu kuspää kännissä siis. Tuskin tulee enää pääsemään käymään koska se asunnosta poistaminen on niin hankalaa jos näin käy.

Vierailija
849/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun vieraita on kylässä ja lapseni istuvat ruokapöydässä kiltisti paikallaan ja vieraat alkavat sanomaan että nyt vois lapset mennä ”pelaamaan seurapelejä” kyllä tätä termiä käytettiin. Kyseessä siis lapset 15 & 17 ja tuttavan lapset 3&6&9 v. Ja tuputtamaan pois pöydästä leikkimään omien lastensa kanssa .

Vierailija
850/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaveri kävi kylässä pienten lastensa kanssa, hänelle tuntui aina tulevan yllätyksenä, että lapsen vaipassa on paskat. Kerran vaihtoi taaperolle vaippaa vessassa, niin paskat lenteli seinille (ja vielä kertoi sen mulle kuin "hyvänä vitsinä", ja mä vaan ajattelen että yääk hyi helvetti pitää desinfioida se seinä). Toisen kerran kellistää vauvan meidän kalliille isolle villamatolle ilman mitään alustaa ja alkaa vaihtaa vaippaa siinä!!!! Onneksi liejupaska pysyi sillä kertaa vaipan sisällä. 

Ihan idioottitoimintaa. 

Vierailija
851/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli kerran omin nokkineen tullut sisälle ja makasi alakerran sohvalla kun menin yläkerrasta alakertaan. Eikä ollut  meille edes mikään kovin hyvin tuttu tämä naapuri.

Vierailija
852/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaveri kävi kylässä pienten lastensa kanssa, hänelle tuntui aina tulevan yllätyksenä, että lapsen vaipassa on paskat. Kerran vaihtoi taaperolle vaippaa vessassa, niin paskat lenteli seinille (ja vielä kertoi sen mulle kuin "hyvänä vitsinä", ja mä vaan ajattelen että yääk hyi helvetti pitää desinfioida se seinä). Toisen kerran kellistää vauvan meidän kalliille isolle villamatolle ilman mitään alustaa ja alkaa vaihtaa vaippaa siinä!!!! Onneksi liejupaska pysyi sillä kertaa vaipan sisällä. 

Ihan idioottitoimintaa. 

Meillä taasen tosiäippä alkoi syöttää vauvalleen marjasosetta valkoisella villamatolla olkkarissa. Muistan, kun ajatus tuli salamana mieleeni: se tekee sen tahallaan. Toivoo, että suttaisi, oho! On ehkä kateellinen jostain?

En tiedä, mistä nämä äipät on tehty.

Jouduin ihan ohjeistamaan, että meillä syödään soseet ruokapöydän ääressä, syöttötuolikin on käytettävissä. Hän sitten nauroi, että hahhah, pelkäsitkö että suttaamme mattosi.

Pelkäsin. Onko siinä jotain hassua?

Vierailija
853/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut kotona kaunista, siistiä ja tavarat paikallaan, vaikka perheessä onkin paljon lapsia. Silloin kun omat ja kavereiden lapset olivat pienempiä, olin usein aivan äimänä kavereiden käytöksestä. Tulivat meille ulkokengät jalassa sisälle, antoivat lastensa lääppiä likaisin käsin ja sotkea ruoalla, tuntui, että kaikista pääsi irti jokin aivan överi sotkemistarve. Kun huomautin jostakin, vaikka siitä, että meillä otetaan lapselta pois kuraiset lenkkarit jalasta ennen kuin mennään olohuoneen valkoiselle sohvalle, sain lähes aina saman vastauksen, että meillä oleva vieras ajatteli, että meillä ei ole niin tarkkaa, kun on pieniä lapsia, niin kaikki on muutenkin sotkua ja likaista... 

Vierailija
854/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apina7777 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskon uusi miesystävä vaati, että meidän kaksi koiraa tulee laittaa laittaa pihalle siksi aikaa kun vierailevat meillä, syynä se että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa, ukko lensi pihalle lähes niskaperse otteella ja häntä puolusteleva siskoni meni perässä.

Tuota minä en usko. Kunhan jupisitte nurkan takana, mutta taatusti ette heittäneet ulos millään niskapersotteella.

Uskomattomampaa kuin ulos heittäminen pitäisi olla, että miesystävä kehtasi sanoa, että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa. Toisaalta nykyään se ei ole mitenkään epätavallista. Ihmisten ulos heittäminen tällaisen musujulistuksen sattuessa pitäisi olla itsestäänselvyys. Toki siskolle olisi pitänyt sanoa jo aiemmin ennen kuin tämä koirapeppukipu tuli esiin. Ei ketä tahansa kannata kutsua kotiinsa.

No johan tämäkinnäkökulma saatiin keskusteluun mukaan. Oliko tuskaisaa näin pitkään pidätellä?

Vierailija
855/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 30 vuotta sitten kun oltiin mieheni kanssa aika äskettäin menty naimisiin, hänen tosi outo kaverinsa tuli meille kylään. Juotiin kahvit ja syötiin pullat, ja ennen lähtöään kaveri sanoi käyvänsä vielä vessassa. Eihän siinä mitään, mutta oli siellä tosi kauan ja kumman kauan myös vessaperitelineen rullaamisääni kuului....ulos tultuaan huomattiin että oli vedelly vessapaperimme paitansa sisään, sieltä repsotti vähäsen (ja täysi rullallinen oli vessassa kutistunut muutamaan palaan) . Ei raaskittu sanoa mitään....meni kai tarpeeseen. 

Vierailija
856/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin teini, äidin kaveri tuli kauempaa kylään. Joi itsensä hiprakkaan ja tietokoneella istuessaan kaatoi viiniä lattialle, ja pyyhki sen sitten meidän keittiön pöytien pyyhkimiseen käytetyllä rätillä! 😂 Meillä oli useampi kissa ja koira, joten ei ihan hygieenisimmät lattiat.

Miksi tämä saa miinuksia?

Vierailija
857/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 30 vuotta sitten kun oltiin mieheni kanssa aika äskettäin menty naimisiin, hänen tosi outo kaverinsa tuli meille kylään. Juotiin kahvit ja syötiin pullat, ja ennen lähtöään kaveri sanoi käyvänsä vielä vessassa. Eihän siinä mitään, mutta oli siellä tosi kauan ja kumman kauan myös vessaperitelineen rullaamisääni kuului....ulos tultuaan huomattiin että oli vedelly vessapaperimme paitansa sisään, sieltä repsotti vähäsen (ja täysi rullallinen oli vessassa kutistunut muutamaan palaan) . Ei raaskittu sanoa mitään....meni kai tarpeeseen. 

Asiaan voi löytyä täysin luonnollinen selitys. Kaveri ajeli teillä rintakarvansa, sai pieniä haavoja ja laittoi niihin vessapaperia. Miksi aina epäillään pahinta skenaariota?

Vierailija
858/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä saa miinuksia?

Koska tuo on vielä ihan tavallista käytöstä. Joo, aikuiset voivat juoda itsensä kaverilla hiprakkaan. Joo, kaikille sattuu joskus vahinkoja. Hätäpäissään voi vieras ottaa väärän rätin. Mitä sitten? Senhän voi varmaan pestä. Tämä "kokemuksesi" ei ole mitenkään verrattavissa ketjun muihin juttuihin. Siksi alapeukku.

Vierailija
859/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellanen kaveri joka tullessaan kylään tuo esim pullaa ym ja sit toteaa mulle "jos syö yhden pullan, se makso sitten euron" ja on käsi ojossa. Tai ostaa itselleen ja syö niin että maiske kuuluu ja katselee mua samalla piruillen niin kuin "lällällää mulla on viineri, sulla ei lällällää"

Ja siis jos itse käyttäytyisin tuolla tavalla häntä kohtaan, hän raivostuisi. Kokeiltu on ihan piruuttaan

Mulla kerrankin leikkas, kun oli vst tilanne. Koulukaveri tuli pullapussin kanssa ja kysyi voinko keittää kahvia. Keitin, katoin, laitoin kauniit servetit ja olin laittamassa pullia esille kun sanoi maksaa euron kpl.

Vastasin siinä tapauksessa kahvi maksaa myös euron, istumapaikka toisen ja mun seura tonnin.

Vai laitetaanko puokkiin, minä tarjoan kahvit ja ympäristön ja sinä pullat ? Syötiin pullat ja kahvit ja enpä toista kertaa sanonut tervetuloa kun kysyi voiko tulla kylään.

Nyt varmaan sataa alapeukkuja, mutta perheessäni ja sukulaisillani tuo "se maksaa sitten sen verran" oli sellainen yleinen, epähauska letkautus. Ei kai kukaan ota tuota oikeasti tosissaan...?

Vierailija
860/2728 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on nyt jo 10 vuotta aikaa, mutta aina vaan palaa mieleen. Meillä oli upouusi asunto, jota esittelimme ystäväpariskunnalle. Heillä oli mukana tuore vauva. Kesken kaiken totesivat, että vauvan vaippa pitää vaihtaa. Eipä muuta kuin isä alkaa puuhata kakkavaippahommia siinä keskellä meidän olohuoneen lattiaa, uuden ja aika kalliin villamaton päällä! Katseltiin hetki, kun oltiin niin kertakaikkiaan hämmästyneitä moisesta töykeydestä, ennenkuin saatiin sanaa suustamme. Piti ihan käskeä tuoretta iskää siirtymään kylppärin puolelle vaippapuuhiin, kun ei millään meinannut ymmärtää ensimmäisestä kehoituksesta. Kun sitten keräsi mukulansa lattialta, meinasi siirtyä ruokapöytään vaippaa vaihtamaan. Oikeastikko niitä kakkavaippoja vaihdetaan lapsiperheissä missä sattuu? Muksu voi ihan oikeasti pissata kesken vaihdon ja sattaa sitä kakkaakin tulla lisää. Mitään alustaahan heillä ei tosiaan ollut mukana. Ihme touhua. Varsinkin, kun meidän kylppärissä oli hyvät tilat tehdä sama homma niin että vahingot voi pestä pois.

Olen pienen lapsen äiti, ja ensimmäinen asia josta otettiin yhteen anopin kanssa oli hoitopöytä. Ilmoitin jyrkästi, että sellainen tulee meille, kun taas anoppi ehdotti että lapsi hoidetaan sängyllä, lattialla tai jossain. No eipä hoidettu niin kauan kun lapsi oli sitä sorttia, että pysyi vielä siinä mihin laitettiin. Oli ihanaa vaihtaa vaippa, vaatteet sun muut kun oli yksi paikka hoitaa se kaikki. Silloin kun pikkuinen alkoi kääntymään ja liikkumaan, niin hankin pehmeän irtoalustan, jonka laitoin aina alle jos olimme muualla kuin korkealla hoitopöydällä. Hyi ihme noita, jotka vaihtavat vaippoja missä sattuu. Kaverin luo mennessä vaihdoin vaipan vessan lattialla (helppo huuhtoa jos käy lisävahinkoja) ja pyysin erikseen roskapussin, että voin mennessäni nakata haisevat tervetuliaiset roskikseen.