Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2795)
No se oli kyllä törkeää kun siivoushullu jehovatätini rupesi siivoamaan ja desinfioimaan asuntoaan kun oltiin joskus siellä kylässä ja istuttiin kaikessa rauhassa olkkarin sohvalla.
Ja kun kävin keskellä yötä vääntämässä vessassa rankat paskat niin tuli ovelle kurkkimaan ja utelemaan miksi olin yöllä vessassa.
Meni heti sen jälkeen desinfioimaan pöntön ihan kuin olisin joku spitaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin ärsyttävä asia olis se kun lapsuuden ystäväni tuli kylään ja olin etukäteen ilmoittanut, että haen meille jotain syötävää ja kysyin samalla ruokarajotteita. No hänellähän niitä riitti, gluteeniton, sitruunahapoton, makeutusaineeton, suklaaton, laktoositon yms. Etsintöjen jälkeen löysin sopivia tarjottavia. Kun hän tuli kylään hän istui pöytään, muttei ottanut mitään. Edes ostamani juoma ei kelvannut, tarjosin sitten vettä ja se oli ok.
Mielestäni olisi voinut jo viestitellessä kertoa jos ei halua syödä mitään, niin en osta turhaan. Gluteenittomat leivokset on aika hintavia, enkä niitä olisi muuten ostanut
Mä sanon näille ruokamoniongelmaisille vieraille, että ostetaan yhdessä take awayta tai käydään kaupassa ennen kuin he tulevat kylään. Kun kaikki ostaa itelleen sopivan annoksen, saa itelleen hyvää ruokaa, eikä tarvi syödä toisten tetrisdieettien mukaan. Ja ei tuu ostettua kaupasta mitään, mitä nämä nirsoilijat eivät syö.
Vierailija kirjoitti:
No se oli kyllä törkeää kun siivoushullu jehovatätini rupesi siivoamaan ja desinfioimaan asuntoaan kun oltiin joskus siellä kylässä ja istuttiin kaikessa rauhassa olkkarin sohvalla.
Ja kun kävin keskellä yötä vääntämässä vessassa rankat paskat niin tuli ovelle kurkkimaan ja utelemaan miksi olin yöllä vessassa.
Tää OCD on hänen mielensä keino selvitä siellä naisia järjestelmällisesti alistavassa uskonnossa. Hän ei saa valittaa siitä, että häntä on käpälöity ja ahdisteltu pikkutytöstä asti, ja että hänen seksuaalisuuttaan ei oteta huomioon, vaan hän on miehensä käyttötavaraa. Jos hän valittaa, uskonnon miehet pistävät tällaset naiset järjestykseen. Joten hänen täytyy vihata bakteereja koko sydämestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö vähän aiheen ohi, mutta kävin vähän aikaa sitten tutun luona kylässä. Toin mukanani mansikoita ja pullaa. Tuttu laittoi ne kaappiin, eikä tarjonnut niitä yhdessä syötäväksi. Minä olen tottunut siihen, että vieraiden tuliaiset nautitaan yhdessä. :D
Vein kerran kaverin mökille tuliaisena litran mansikoita ja laitoin ne pöydälle yleiseen jakoon ja maistoin niitä itsekin. Kaverin äiti otti rasian pois, kielsi syömästä ja laittoi kaappiin. Olin siis itse ne ostanut.
On hieman rajatonta laittaa toisen luona pöytään tarjolle yhtään mitään. Ehkä hän suivaantui siitä?
Niini tai lähinnä on hiukan outoa viedä tuliaisia ja sitten alkaa syödä niitä itse, olkoonkin että nimittää sitä maistamiseksi. Olisi kannattanut ostaa itselle omat mansikat.
Vierailija kirjoitti:
Uusi miesystävä marssi keittiöön, avasi kaapin kyselemättä ja asetti sinne viinapullonsa. Ilmoitti että on nyt sitten tämän paikka täällä. Ei tulisi itselleni mieleen edes availla kaappeja ilman lupaa kylässä ollessa. Kun ei edes tunnettu vielä kovin hyvin. Se juttu loppui lyhyeen.
Olisin ottanut miehen käsikynkkään, taluttanut ulko-ovesta ulos ja sanonut, että nyt on sitten tämän paikka täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi miesystävä marssi keittiöön, avasi kaapin kyselemättä ja asetti sinne viinapullonsa. Ilmoitti että on nyt sitten tämän paikka täällä. Ei tulisi itselleni mieleen edes availla kaappeja ilman lupaa kylässä ollessa. Kun ei edes tunnettu vielä kovin hyvin. Se juttu loppui lyhyeen.
Olisin ottanut miehen käsikynkkään, taluttanut ulko-ovesta ulos ja sanonut, että nyt on sitten tämän paikka täällä.
Kiitos tuosta, sait hymyn huulilleni!
Vierailija kirjoitti:
Olisit itse desinfioinut jälkesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmana olis vetänyt nyrkin esiin ja mottasut silmään ja sanonut että nyt on sitten tämän paikka täällä😎
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla törkeiden vieraiden omat selitykset toiminnastaan. Uskon kyllä, että tämän ketjun uskomattomiltakin vaikuttavat kuvaukset ovat tosia, ja juuri siksi olisi hauskaa lukea törppöjen kootut selitykset: oltiinko humalassa, kärsittiinkö mielisairauksista, oliko kotikasvatus ollut puutteellista, ahneus ja pihiyskö panivat menettelemään huonosti vai mitä kaikkea muuta huonon käytöksen taustalta löytyy?
Ajattlemattoomuutta.
Tein vieraalle ruokaa ja sen jälkeen hän kysyi hammaslankaa, kun lääkärinsä oli sanonut että kannattaa ruokailun jälkeen putsata hammasvälit. Tyhmänä annoin. Siinä sitten liha palasia lenteli sinne tänne ruokapöydän edustalla, desinfioin paikat kun lähti.
Tarjosimme vieraille suklaakakkua. Olisivat antaneet lasten kiipeillä meidän uusilla nojatuoleilla tahmaisilla käsillä + mennä tonkimaan ja availemaan kaappeja. Kielsimme. Emme kutsuneet uudestaan.
Tulee kutsumatta, ei ymmärrä lähteä ja jos yrittää hienovaraisesti ilmaista että nyt olisi aika mennä, loukkaantuu. Puhuu koko ajan itsestään. Kaikki vierailut ovat jonkinlaista henkistä judoa tämän tyypin kanssa. Äärimmäisen rasittava.
Jotkut harrasti "lou-jopia" siinä sohvalla.
Sukulaistyttö piirteli meidän joulukoristeisiin kultatussilla ja vanhemmat vain hekottelivat vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käynyt paljonkin vieraita, mutta ei mitään ikävää tai omituista muistu mieleen. Vain yksi tapaus, johon en oikeen osannut suhtautua. Tavallaan ärsytti kauheasti. Mieheni sukulainen siivosi ja pesi meidän jääkaapin sillä aikaa, kun olin imettämässä vauvaa. Varmasti halusi vain auttaa pienen vauvan vanhempaa. Itse otin sen jotenkin, että meillä olisi sotkuista. Aina ollut perussiistiä, kun en itse viihdy sotkussa.
Minä veikkaan että ihan hyvää hyvyyttään halusi auttaa.
Päiväkoti-ikäisen lapseni juhlissa ärsytti, kun lapsivieraiden vanhemmat tulivat hääräämään tarjoilujen ja siivouksen kanssa, vaikka sanoin, että minä hoidan nämä. Tulivat siis juhlapöytään kaatelemaan lapsille mehua, ojentamaan keksiä, kakkua jne. On ymmärrettävää, että tuon ikäiset pienet lapset saattavat tarvita vanhemman tuekseen juhliin. Vanhempien pitäisi kuitenkin ymmärtää pysyä ns. "taustalla", esim. porukalla istuskelemassa sopivassa paikassa, eikä tunkea juhlien kulkuun mukaan, ellei emäntä sitten erikseen pyydä auttamaan. Ärsytti, kun olisin halunnut itse hoitaa juhlat, mutta siellä pyöri useampi itsellekin vieras vanhempi huseeraamassa. Ja ymmärrän kyllä, että halusivat auttaa. Mutta taisi siinä olla myös jotain aikuisten omia huolia oman lapsen pärjäämisestä. Pitäisi kyllä pystyä luottamaan, että asiat hoituvat ja heille tullaan sanomaan, jos joku katastrofi uhkaa juuri heidän Miina-Mattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö vähän aiheen ohi, mutta kävin vähän aikaa sitten tutun luona kylässä. Toin mukanani mansikoita ja pullaa. Tuttu laittoi ne kaappiin, eikä tarjonnut niitä yhdessä syötäväksi. Minä olen tottunut siihen, että vieraiden tuliaiset nautitaan yhdessä. :D
Vein kerran kaverin mökille tuliaisena litran mansikoita ja laitoin ne pöydälle yleiseen jakoon ja maistoin niitä itsekin. Kaverin äiti otti rasian pois, kielsi syömästä ja laittoi kaappiin. Olin siis itse ne ostanut.
On hieman rajatonta laittaa toisen luona pöytään tarjolle yhtään mitään. Ehkä hän suivaantui siitä?
Niini tai lähinnä on hiukan outoa viedä tuliaisia ja sitten alkaa syödä niitä itse, olkoonkin että nimittää sitä maistamiseks
Oli tarkoitus syödä niitä yhdessä siinä pöydän ääressä istuskellessa. Valmistettiin myös yhdessä muuta syötävää. Onko nyyttäreiden idea tuttu..? Ehkä eri puolilla Suomea on erilaiset tavat.
Vieraan penska heitteli kivillä pieniä koiria aitauksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikein ymmärrä. Jos minä vien kylään mennessäni viemisiä, ne on tarkoitettu sille emännälle tai perheelle käytettäväksi sitten myöhemmin. Toki jos menisin yllärinä kahville, veisin juurikin vaikka kahvipullat mukanani, mutta myös sitten sanoisinkin että juodaanko kahvit, mä toin pullat. Tai sitten vaikka niitä mansikoita ja sanoisin mennessäni, että hei mä toin näitä, syödäänkö yhdessä pois. Mutta jos menen normisti kylään ja vien tuliaisia, en kyllä kuvittelisikaan käyttäväni niitä itse. Ja toisinpäin, olisi tosi outoa, jos joku tulisi kylään ja 'joutuisi' tuomaan kahvipulla
Muut viemiset on emännälle itselleen, mutta syömiset laitetaan pöytään. Näin meillä on aina tehty.