Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
2701/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tukisti poikaansa, joka käyttäytyi typerästi, mutta ikäisekseen normaalilla ja harmittomalla tavalla. No, on minuakin kasvatettu tukistamisilla, mutta silloin oltiin eri vuosisadalla.

Vähän hankalaa on sen jälkeen ollut olla tekemisissä, koska tätä asiaa tulee ajatelleeksi ikään kuin "salattuna totuutena" koko siitä ihmisestä kokonaisuutena. Ja minulle itselleni hän ei ole ikinä tehnyt/sanonut/jne. mitään epämiellyttävää tai kyseenalaista.

Vierailija
2702/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei tupakoida ja kaverin kaveri, jota en ollut kutsunut itse, tupakoi vessassa. Käskin heidän lähteä lähteä, ja kaverikin katkaisi sen jälkeen välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudestani muistan, kun sukulaisperhe oli meillä kylässä. Perheen tytär sai päähänsä, että hän haluaa yhden nukkeni itselleen ja alkoi vaatimaan sitä itselleen. Perheen äiti oli sitä mieltä, että tytön täytyy saada ottaa nukke itselleen, mutta tytön isä sentään sanoi, että ei se käy. Meidän perhe sitten seurasi sitä kiusaantuneena, kun tyttö kiukutteli kuin uhmaikäinen lapsi, että "Minä haluan tämän", tytön äiti puolusti tyttöä ja isä oli kieltämässä sitä. Minäkin muistan yhä, kuinka olin ihmeissäni tilanteessa, vaikka olin silloin vasta joku 4-vuotias ja tuo sukulaistyttö oli jotain 9 tai 10 vuotta vanha. Ihmettelin, kun minua paljon isompi tyttö kiukutteli samalla tavalla kuin uhmaikäinen pikkusiskoni.

Vierailija
2704/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri, vanhempi nainen, oli käyny mun jääkaapilla juomassa maitoa suoraan purkista ja jostain syystä oli nuollu myös voiveistä. Jäi kiinni, kun oli huulipunan jälkiä. Tuli ilmi, että rouvalla on virtsankarkailu-ongelma eikä suostunut käyttämään suojia, muka liian kalliita. Oli kuulemma kätevämpää vaan pestä housut. Mutta ei ajatellu yhtään, että istui jokapaikkaan kusisilla housuilla. Kielsin tulemasta enää kahville, koska oli kiusallista vahtia, ettei istu sohvalle. Valistin häntä, että kyseiseen vaivaan on saatavissa myös lääkitystä. Muuten oli mukava ihminen, mutta vaan vähän pöljä. 

Vierailija
2705/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten rassaa juuri tuo mitä monet aiemmin jo mainineet että kersat saa tehdä mitä vain ja sotkea. Vedetään auki kaikki kaapit, sotketaan ja rikotaan paikkoja, mutta voi kamala jos puutut asiaan. Pennulle syötetään Pilttiä [esim mustikkasosetta[] pennun kulkiessa paikasta toiseen ja mamma purkki ja lusikka kädessä....

Vierailija
2706/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutut kävivät meillä kahvilla kun olivat menossa mökilleen, perheen äiti kysyi voisiko saada meiltä vähän sokeria mukaan, kun unohtivat ostaa kaupasta, eivätkä haluaisi ajaa 15 km takaisin päin kauppaan vain sitä varten. Otin pakastusrasian ja laitoin siihen varmaan 3-4 dl sokeria ja kun olin antamassa sitä heille, niin perheen isä kurkkasi jääkaappiimme ja alkoi listata että voisivat ottaa myös vesimelonin ja mansikat mukaansa ja leikepaketin, mainitsi myös että olikohan wc-paperia mökillä, pitäisikö ottaa sitäkin? Perheen äiti meni noloksi, kiitti sokerista ja käytännössä hätisti koko perheen vauhdilla ulos meiltä.

Ehkä toi oli heidän huumoriaan. Mun mielestä kuulostaa ihan hauskalta että isäntä sitten vitsaili noin, mutta ehkä sokeria pyytänyt perheen äiti ei ollut huumori tuulella. 

Kukaan normaali ei kurki toisen jääkaappiin.

Vierailija
2707/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy ketään kylässä. Ei ole käynyt 30 vuoteen. Kavereita toki on, mutta ei me ruukata käydä kylässä eikä meillä käy ketään.

Eikös koko kyläily -käsite ole aikansa jo aikansa elänyt ja vanhanaikaista.

Vierailija
2708/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla törkeiden vieraiden omat selitykset toiminnastaan. Uskon kyllä, että tämän ketjun uskomattomiltakin vaikuttavat kuvaukset ovat tosia, ja juuri siksi olisi hauskaa lukea törppöjen kootut selitykset: oltiinko humalassa, kärsittiinkö mielisairauksista, oliko kotikasvatus ollut puutteellista, ahneus ja pihiyskö panivat menettelemään huonosti vai mitä kaikkea muuta huonon käytöksen taustalta löytyy?

Vierailija
2709/2728 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynyt paljonkin vieraita, mutta ei mitään ikävää tai omituista muistu mieleen. Vain yksi tapaus, johon en oikeen osannut suhtautua. Tavallaan ärsytti kauheasti. Mieheni sukulainen siivosi ja pesi meidän jääkaapin sillä aikaa, kun olin imettämässä vauvaa. Varmasti halusi vain auttaa pienen vauvan vanhempaa. Itse otin sen jotenkin, että meillä olisi sotkuista. Aina ollut perussiistiä, kun en itse viihdy sotkussa.

Vierailija
2710/2728 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika pikkujuttu.No kerron silti.Vuokrasimme mökin. Vaimon sisarukset perheineen ja me.Saatiin väki paikalle ja tavarat purettua. Vähän ajan kuluttua oli kumman hiljaista.Katsoin yläkerran parvelta,alhaalla oli oikein ahvenparvi,kun koko porukka tuijotti niska kyrmyssä joko tablettia tai kännykkäänsä. Kommentoin ylhäältä,että on aika hauska näky. No sitten äkkäsivät,että vois tehdä jotain muutakin mökillä,eivät ottaneet nokkiinsa,hyvä niin.

Vierailija
2711/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen 10v synttärit. Järjestettiin koulun liikuntasalissa, jonne rakennettiin erilaisia temppuratoja ja leikkipaikkoja. Palkkasin nuoren tuttavan vetämään lapsille leikkejä. Nuorella oli paljon kokemusta tällaisesta toiminnasta. Tarjoiluna oli sipsiä, karkkia, popparia, keksejä, vesimelonia, mehua, limsaa, vettä, donitseja. Kaikki muut vieraat, paitsi yksi tyttö, olivat innolla touhussa mukana. Iloisia kasvoja, naurua, riemua. Mutta tämä yksi... heti alusta alkaen ilmoitti, että voi onko täällä joku ohjaaja, en osallistu, haluan vapaata leikkiä. Hyi mitä tarjoiluja, en syö tämmöistä. Luuhasi ja murjotti nurkissa, yritti supatella muille jotain ja yhden tytön kanssa menikin vessaan, kun menin perässä (olivat olleet siellä kauan) kysymään, onko joku hätänä, niin kuulin tytön haukkuvan ohjaajaa tyhmäksi ja muutenkin synttäreitä typeräksi. Yritin aluksi sanoa ystävällisesti tytölle, ettei ole pakko osallistua, voit tehdä mitä haluat ja harmi, ettei tarjoilut maistu, koitin jutella ystävällisesti, mitä hän harrastaa tai viihdytkö koulussa ym. Mutta en saanut vastauksia, mulkoiluja vain. Välillä tyttö kävi vähän leikkimässä, mutta heti alkoi valittamaan miten tyhmää kaikki on. Sitten jossain vaiheessa ajattelin, että ihan sama, ei tuota kakaraa voi miellyttää, olkoot omissa oloissaan. Kaikki muut olivat siis aivan innoissaan, joten päätin unohtaa tuon yhden prinsessan. Meinasin jopa käydä sanomassa, että soitanko sen äidille ja käsken hakemaan pois, kun selvästi et täällä viihdy, mutta en tehnyt sitä sitten kumminkaan, olisi varmaan pitänyt. Tyttö yritti saada muitakin murjotukseen mukaan, mutta kukaan ei lähtenyt, onneksi. 

Vierailija
2712/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa se joo, muka söi lasten joulukalenterin suklaat.

Ellei ollut oma lapsi    :)

Vierailija
2713/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänpä saumaan kerron mitä siskoni teki kerran. Ystävätär tuli käymään hemmotellun penskansa kanssa.

Olisko ollut joku 3-4-vuotias, siis se penska.

Hän lääppi kaikkea kahvipöytä-tarjoiluja ja jopa sylki keksejä ja mehua pöydälle.

Hänen äitinsä sanoi vain vaimealla narisevalla äänellä: "Ääälä, ääälä nyt "Pontus"...lopeeetapa jo...".

Kun penska erehtyi takomaan nyrkillään siskoani, sisko tempaisi "Pontusta" paidan rinnuksesta ja sanoi jämäkästi:

"Nyt lopetat ja HETI!"  

Ja kappas, loppuvierailu menikin ihan mukavasti. Penska istui nätisti ja leikki mukanaan tuomalla lelulla, äitikin sai jutella kuulumisiaan. 

Kiitos, kun sain tämän sanoa.

Vierailija
2714/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan erittäin paljon joidenkin näiden kokemuksien jälkiseuraamuksia.

Miksi ette kerro myös niitä?

Miten kävi esim. sille tyypille, joka söi lasten joulukalenteri-suklaat ja muita tapauksia?

Vierailija
2715/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä meneekö vähän aiheen ohi, mutta kävin vähän aikaa sitten tutun luona kylässä. Toin mukanani mansikoita ja pullaa. Tuttu laittoi ne kaappiin, eikä tarjonnut niitä yhdessä syötäväksi. Minä olen tottunut siihen, että vieraiden tuliaiset nautitaan yhdessä. :D 

Tätä en oikein ymmärrä. Jos minä vien kylään mennessäni viemisiä, ne on tarkoitettu sille emännälle tai perheelle käytettäväksi sitten myöhemmin. Toki jos menisin yllärinä kahville, veisin juurikin vaikka kahvipullat mukanani, mutta myös sitten sanoisinkin että juodaanko kahvit, mä toin pullat. Tai sitten vaikka niitä mansikoita ja sanoisin mennessäni, että hei mä toin näitä, syödäänkö yhdessä pois. Mutta jos menen normisti kylään ja vien tuliaisia, en kyllä kuvittelisikaan käyttäväni niitä itse. Ja toisinpäin, olisi tosi outoa, jos joku tulisi kylään ja 'joutuisi' tuomaan kahvipullat mukanaan. 

Vierailija
2716/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävimpiä ovat nämä, jotka antavat lastensa käyttäytyä kyläpaikassa kuin siat pellossa. Ei komenneta, vaan annetaan riehua, sotkea ja jopa hajoittaa tavaroita. Hyvin kasvatetut lapset ovat mukavia vieraita.

En myöskään anna koirien omistajien tuoda koiriaan kotiini. Pienet ja kiltit koirat on tosin ok.

Sitten on nämä jotka menevät omin päin jääkaapille. Kerrankin eräs kaverini meni ja söi tuosta noin vaan 1/3 osaa täydestä leikkelepaketista. Samainen kaveri söi toisella kertaa jääkaapistani ruoka-annokseni jota olin säästänyt päivälliseksi itselleni. Tuon syötyään lähti kotiinsa. Olin niin ällikällä lyöty, että en osannut sanoa mitään. Mutta nyt olen viisaampi ja oppinut reagoimaan heti.

Itselläni on aina ollut koiria, nytkin kaksi pientä. Olen äärimmäisen eläinrakas muutenkin. Eikä ole vielä koskaan tullut mieleenikään viedä koiriani kyläpaikkaan, ei edes sen parhaimman ystävän luokse. Jos on ollut kyse todella eläinrakkaasta ihmisestä, joka vaatimalla vaatii, silloin olen joskus ottanut mukaan, mutta muuten en koskaan. Samoin sitten kun joku tulee meillä käymään. Meillä on koiria ja ne eivät katoa siksi aikaa, kun joku on käymässä. Mutta siis en voi  käsittää, miten joku pitää itsestäänselvänä viedä koiransa toisen kotiin.

Vierailija
2717/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen Susanna pölli mun parfyymin ja toiset joivat viinat kaapista. Kyllästyin ja lähdin naapuriin. Lopen väsyneenä. 

Suututti kun en saanut pahimpia juoppoja pihalle. 

Vierailija
2718/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanko kävi salaa hakemassa kaapista viinipullon ja joi juomalasista sitä meidän muiden kanssa seurustellessa. Ei olis muuten huomattukaan, mutta pikkutyttö halusi mehua isin lasista ja lanko sanoi, että se on aikuisten juomaa. 

Vierailija
2719/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käynyt paljonkin vieraita, mutta ei mitään ikävää tai omituista muistu mieleen. Vain yksi tapaus, johon en oikeen osannut suhtautua. Tavallaan ärsytti kauheasti. Mieheni sukulainen siivosi ja pesi meidän jääkaapin sillä aikaa, kun olin imettämässä vauvaa. Varmasti halusi vain auttaa pienen vauvan vanhempaa. Itse otin sen jotenkin, että meillä olisi sotkuista. Aina ollut perussiistiä, kun en itse viihdy sotkussa.

Anteeksi, se olin varmaan minä!

Vierailija
2720/2728 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan erittäin paljon joidenkin näiden kokemuksien jälkiseuraamuksia.

Miksi ette kerro myös niitä?

Miten kävi esim. sille tyypille, joka söi lasten joulukalenteri-suklaat ja muita tapauksia?

Mä kerroin juuri lapsen 10v synttäreiden töykeästä lapsivieraasta. Seuraavana vuonna vietettiin pienemmät synttärit, lapsi oli kutsumassa myös tuota nyrpistelijää (kun on koulussa kuulemma ihan kiva). Mutta koska vierasmäärä oli nyt rajattu, niin tuo pikku prinsessa ei nyt sitten tullut kutsutuksi. Varmaan olen pikkusieluinen, mutta en olisi ottanut enää riskiä hänen kanssaan, moisen party-pooperin. 4-vuotiaasta on lapselle järkätty kaverisynttäreitä, mutta koskaan aiemmin ei tuommoista ole tullut vastaan.